amd64
door amd64 Apr 3, 2009 om 23:06
Computers & telefonie

Nieuwe codering Canaal Digital

Hallo allemaal,

Kanaal Digital is met een nieuwe codering begonnen waar blijkbaar een hoop sattaliet ontvangers niet mee overweg kunnen. Zo ook het geval bij mijn broer, die dezelfde ontvanger heeft als ikzelf namelijk de SAB Explorer Cisc.  Dit apparaat heeft altijd goed gewerkt, nooit geen problemen met decodering van Canal Digitaal signalen.

Nu de nieuw codering is ingevoerd heeft mijn broer een nieuwe smartcard gekregen (ik heb hem nog niet) en sinds dien geen beeld meer, hij heeft contact gezocht met de klantenservice A € 0.70ct per minuut, en na 9 minuten kreeg hij te horen dat hij maar een door Canal Digitaal gecertiviceert ontvager moest aanschaffen.

Ik vind dit werkelijk schandalig, maar ik vraag mij af of dit wel zomaar mag? Canal Digitaal verplicht ons min of meer om een ontvanger te kopen van een door hun gekozen merk(en), want opzeggen kan volgens hun pas in 2010.

Dus om mijn basispakket van ik dacht €9.95,- per maand te kunnen gebruiken moet ik eerst weer een nieuwe ontvanger kopen van een paar honderd Euro.

Mag dit zomaar?

Groeten

Edwin Heesbeen

695 4 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Apr 3, 2009 om 23:29
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Helaas wel ja. De goeden lijden weer eens onder de kwaden.
Er zijn al wel meerdere topics over, je bent niet de enige met deze vraag.

edwardus
door edwardus - Apr 3, 2009 om 23:33
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Als je een zgn. "goedgekeurde" ontvanger hebt moet deze het wel ondersteunen (geloof ik). In jullie geval kun je ook volstaan met een andere CAM module denk ik. Vraag het maar bij de satshop.

edwardus
door edwardus - Apr 3, 2009 om 23:42
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Overigens geldt ook voor CanalDigitaal binnenkort dat stilzwijgend verlengen niet meer toegestaan is en kun je na het eerste jaar per maand opzeggen.

"

Abonnees van CanalDigitaal waarvan de
eerste vaste contractperiode voorbij is kunnen vanaf 1 juni maandelijks
het abonnement opzeggen.

Dit is het gevolg van een wetswijziging die het kabinet dit jaar
doorvoert. Rene Tensen, die nieuwe commercieel directeur van
CanalDigitaal, heeft dit vandaag bevestigd aan Totaal TV.

Hierbij komt er een eind aan de stilzwijgende contractverlenging voor
een periode van één jaar. Een wettelijke bepaling die dit jaar wordt
doorgevoerd ligt aan de grondslag van deze beslissing.

Nieuwe abonnees gaan bij CanalDigitaal in principe een abonnement van
één jaar aan. Na dit jaar kan men dus per maand het abonnement opzeggen.

Alleen bij speciale acties kan een langere vaste abonnementsperiode
worden afgesproken. In dat geval geldt een vaste contractperiode voor
de termijn zoals in de overeenkomst is vermeldt. Ook na deze
contractperiode kan men maandelijks opzeggen.

Voor bestaande abonnees waarvan de eerste vaste contractperiode al
verstreken is geldt dat men vanaf 1 juni ook maandelijks kan opzeggen.

bericht : TotaalTV
"

sc
door schotel - Apr 4, 2009 om 01:15
35 Antwoorden / 2 Vragen

Het is al een tijdje bekend dat canal-digitaal overgaat naar een andere codering.Dit heeft te maken dat men probeert om de codering te hacken.Het zijn deze randfiguren,die de problemen veroorzaken,en voor de andere satelliet gebruikers de zaak verpesten door de kostenverhoging die dit weer met zich meedraagt.Ook in de anderen landen waar een andere codering-systeem worden gebruikt past men ook elke keer de codering aan.Het probleem voor canal-digitaal is dat men graties het familie-pakket zich willen toeeigenen,omdat daarin ook de filmkanalen te zien.Canal-digitaal geeft geen garantie,dat op de niet-goedgekeurde receivers altijd beeld aanwezig is bij kaart-wissel,maar vaak via de satelliet of via info via internet is vaak de nieuwe soft-ware te verkrijgen.Als je ontvangst-problemen hebt ga dan naar je dealer,vaak kun je daar gratis je receiver een up-date geven.En dat is het grote voordeel van satelliet-ontvangst,dat je niet via call-centrums je probleem wordt opgelost?.Het grote voordeel van de niet goedgekeurde receivers is,ze hebben veel meer mogelijkheden,en meer doorontwikkelt dan de canal-digitaal goed gekeurde receivers. zie voor meer info www.satellitemagazine.com rubriek nieuws en loop door de datums heen,dan kom je ergens wel terecht,inzake de kaartwissel.zie als voorbeeld'www.arobantennebouw.nl het verschil in de div. satelliet-receivers. Klagen kunnen we altijd,maar lost de problemen via je dealer.Het is en blijft het bekende probleem met de codering van de ned publieke omroepen,met de vele FTA(FREE TO AIR) TV kanalen die te ontvangen zijn, als voorbeeld de 40 Duitse publieke/regionale/commerciele TV kanalen,nooit gen enkel ontvangst probleem gehad,in de 10 jaar dat ik al geniet van het digitale TV/Radio ontvangst.Ik heb al 10 jaar en voorsprong op de kabel/digitenne gebruikers inzake digitale ontvangst.