heerenbeest
door heerenbeest Jun 25, 2009 om 12:50
Computers & telefonie

Nieuwe explorer 8 bewaart cookies niet

Hoi! Sinds kort heb ik IE8, maar elke keer als ik mijn pc opstart heeft ie geen van mijn inlognamen opgeslagen, terwijl ik de vakjes 'mij onthouden' heb aangevinkt. Ik heb al onder internetopties > privicy > websites een aantal sites geselecteerd voor 'altijd toestaan' maar dat hielp niet. Wat kan ik doen? Dank!!

713 9 Rapporteer

poltol
door poltol - Jun 25, 2009 om 14:05
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

U heeft toch niet per ongeluk het vakje browsergeschiedenis verwijderen bij afsluiten aangevinkt? Bij ons, dus op de PC en op de laptop, blijft alles gewoon staan. Het verdwijnt wel als ik ga opruimen via EXTRA / INTERNETOPTIES / VERWIJDEREN hier vindt u ook het aanvink vakje.

Succes, poltol

heerenbeest
door heerenbeest - Jun 25, 2009 om 14:36
11 Antwoorden / 24 Vragen

nee dat vakje staat niet aangevinkt...

dirck
door dirck - Jun 25, 2009 om 14:50
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Extra > Internetopties > Inhoud

Daar zie je dan Automatisch aanvullen staan, als je vervolgens klikt op Instellingen, staat er dan ook een vinkje bij "Gebruikersnamen en wachtwoorden op formulieren"?

Of gebruik je misschien elke dag een cleaner om rotzooi op te ruimen? (bijvoorbeeld CCleaner)

heerenbeest
door heerenbeest - Jun 25, 2009 om 14:58
11 Antwoorden / 24 Vragen

Dat vinkje staat aan ("Gebruikersnamen en wachtwoorden op formulieren").
Ik gebruik inderdaad CCleaner, maar met IE7 gebruikte ik die ook als en toen bewaarde de pc het wel. Verder gebruik ik Avira.

linden
door linden - Jun 26, 2009 om 13:15
24 Antwoorden / 7 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Kon geen oorzaak vinden, alles afgezocht. niets. Heb uiteindelijk IE8 gedeinstalleerd en ben verder gegaan met IE7. Enige weken later toch weer een IE8 geinstalleerd en wat schetst mijn verbazing: geen probleem!!

hdubois
door hdubois - Jun 26, 2009 om 13:57
15 Antwoorden / 8 Vragen

IE 8 ga naar,
EXTRA
INTERNETOPTIES
ALGEMEEN
VERWIJDEREN
WACHTWOORDEN (vinkje weg)
met VERWIJDEREN afsluiten.

heerenbeest
door heerenbeest - Jun 26, 2009 om 14:31
11 Antwoorden / 24 Vragen

Helaas... heb ik gecheckt en vinkje staat niet aan.

jd
door jdbeste1 - Jun 26, 2009 om 19:38
24 Antwoorden / 75 Vragen

Ik las dat je CCleaner gebruikt.Nou het is dan heel simpel.Je moet nl binnen Ccleaner bepaalde cookies uitsluiten van verwijdering.Deze instelling staat bij gereedschap en dan cookies.Hier zie je alle cookies staan en diegene die je wilt houden vink je even aan en zet ze  over naar de te houden cookies. Dat is alles.Ik heb ook IE8 en alles werkt perfect hier.

Groet Jan

heerenbeest
door heerenbeest - Jun 26, 2009 om 20:50
11 Antwoorden / 24 Vragen

hallo Jan, In CCleaner heb ik die cookies inderdaad 'veilig gesteld'. Zoals gezegd, eerst had ik IE7 met precies dezelfde CCleaner en Internetoptie instellingen, sinds IE8 bewaart ie m'n gebruikersnamen niet meer...

Zou ik IE8 terug moeten deïnstalleren en opnieuw installeren zoals hierboven ook werkte? En hoe moet dat??
Of heeft iemand anders nog een tip?
Thanx!