Ik heb ongevraagd een doos gekregen van Ziggo met daarin een nieuwe modem (wat dat ook is). Ik kan dat onmogelijk zelf installeren, ik snap niet waar ze het over hebben. Mag ik van Ziggo eisen dat zij zelf de mikmak installeren bij mij thuis, zonder kosten mijnerzijds?
Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.
[quote=birdies schreef op zondag 20 feb 2011, 18:15]......Ik kan dat onmogelijk zelf installeren, ik snap niet waar ze het over hebben.........
Als je nou eerst eens alles goed door leest. Zo moeilijk is dat allemaal niet. En je weet toch wel wat een modem is??
Als je hulp nodig hebt van een monteur, wordt dat in rekening gebracht. Idd. zo moeilijk is het niet nee. Als je maar de handleiding maar goed in de gaten houd! Dan kan er ook niks mis gaan.
Heeft u al contact opgenomen met Ziggo? U zult wel iets aangevraagd hebben want zomaar nieuwe dingen sturen lijkt mij, mn van Ziggo, bijna onmogelijk. Je moet daar voor bijna alles betalen.
Van de Ziggo site: Producten van Ziggo installeer je gemakkelijk zelf. Raadpleeg voor hulp de handleiding op handleidingen. Ziggo sluit ook graag alles thuis voor je aan. Hou dan wel rekening met eventuele installatiekosten. Bel voor een afspraak met een monteur de Klantenservice. Bel met je Ziggo-telefoonlijn 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting.
Wat vertel je toch weer onzin. Ziggo vervangt langzaam aan alle oude modems en je krijgt dus gewoon kostenloos een nieuwe de oude mag je terug sturen met de doos die erbij zit.
Je hoeft niet voor alles te betalen.
=poltol schreef op zondag 20 feb 2011, 18:53: Hallo,
Heeft u al contact opgenomen met Ziggo? U zult wel iets aangevraagd hebben want zomaar nieuwe dingen sturen lijkt mij, mn van Ziggo, bijna onmogelijk. Je moet daar voor bijna alles betalen.
Van de Ziggo site: Producten van Ziggo installeer je gemakkelijk zelf. Raadpleeg voor hulp de handleiding op handleidingen. Ziggo sluit ook graag alles thuis voor je aan. Hou dan wel rekening met eventuele installatiekosten. Bel voor een afspraak met een monteur de Klantenservice. Bel met je Ziggo-telefoonlijn 1200 (gratis) of 0900 - 1884 (€ 0,10 per minuut) met een andere telefoonaansluiting.
Modem wordt gratis vervangen. Het enige wat u hoeft te doen is oude modem loskoppelen en nieuwe aansluiten. En daarna de oude met de retoursticker (gratis) terug sturen Er zit een stap voor stap handleiding bij die als u die correct opvolgt inderdaad eenvoudig is. En mocht u er niet uitkomen kunt u tijdens de installatie Ziggo bellen maar dit is waarschijnlijk niet nodig
heb ik ook gehad,het is gewoon een kwestie van kabels hetzelfde aansluiten als bij de oude. bij mij is het als leek ook gelukt. mocht u er niet uit komen,dan is ziggo ook niet te beroerd om u te helpen.
Hallo, dat heb ik ook gehad. Wantrouwig als ik ben ging ik meteen Ziggo bellen, voordat ik de doos openmaakte. Daar werd gezegd dat het een nieuw gratis modem was, hetgeen noodzakelijk was om de nieuwe snelheden/mogelijkheden in de toekomst nodig te maken. Het is heel gemakkelijk om dat modem te vervangen, het zit precies hetzelfde gemonteerd als het vorige modem! Bovendien zit er een supergemakkelijke jip en janneke gebruikersaanwijzing bij. Sticker op de doos voor gratis retournering van het oude modem en klaar is Kees. Ziggo doet ook veel dingen goed hoor!! Vriendelijke groet, clijnmarijne
Ja, dat heb ik ook gehad inderdaad. Ik heb ook gelijk Ziggo gebeld omdat ik dacht dat ik dat zelf niet aan kon sluiten. Maar ik had een zeer vriendelijke meneer aan de telefoon en die heeft me er telefonisch even doorheengeloodsd. Het was gewoon een kwestie van stekkers uit de oude modem en in de nieuwe modem, fluitje van een cent! Nou en als ik het kan (blond, hahaha) dan kan echt iedereen het! Succes ermee.
Een poosje terug een keurig bericht van Ziggo gehad waarin de vervanging van de (meestal Motorola) modems werd aangekondigd, Dat is gratis en heeft tot doel hogere snelheden mogelijk te maken. Bij een kennis het pakket gezien en daar zit een goede stap-voor-stap handleiding bij, met plaatjes. Je moet wel heel erg linkerhanden hebben om dat niet te kunnen. Voor diegenen die dat inderdaad hebben (niets om je voor te schamen trouwens): bel even met Ziggo voor een oplossing of vraag "het handige neefje".
Vergeet niet de "Smartcard" over te zetten! Die zit achter een klepje op het modem en moet overgezet worden. Als je een nieuwe Smartcard hebt gekregen dan moet je die (telefonisch) activeren. Anders werkt e.e.a. niet.
roston Een paar maanden geleden heb ik ook een nieuw modem gekregen.Omdat dat bij mij op de grond staat ,ik slecht kan bukken en boven de 70 ben,heb ik Ziggo gebeld die een monteur gestuurd hebben om het te installeren.Dat was maar goed ook want er miste een onderdeel en alleen zou ik het nooit voor elkaar gekregen hebben.
[quote=roston schreef op maandag 21 feb 2011, 14:31]roston Een paar maanden geleden heb ik ook een nieuw modem gekregen.Omdat dat bij mij op de grond staat ,ik slecht kan bukken en boven de 70 ben,heb ik Ziggo gebeld die een monteur gestuurd hebben om het te installeren.Dat was maar goed ook want er miste een onderdeel en alleen zou ik het nooit voor elkaar gekregen hebben.
@roston
Nou, dan heeft u wel geluk gehad. Zelf zit ik in een rolstoel en ze wilden wel een monteur langs sturen van Ziggo, maar dan moest ik wel installatiekosten betalen.
Ongevraagd een modem 'gekregen' van Ziggo? Herkenbaar, uiteindelijk rekeningen ontvangen, wij hadden hier ook niet om gevraagd. Dan maar 'even bellen'.Nu, dat is probleem nr. 2. Ze zijn nl. niet te bereiken. Na heel veel moeite, uren aan de lijn hangen, konden wij uiteindelijk nog een forse rekening betalen. Kortom, voor ons reden om z.s.m. over te stappen. Een service, nou ja service, beroerder kon het niet Wat een ergernis! Sterkte. CvM
[quote=cillavanmarle schreef op maandag 21 feb 2011, 14:39]Ongevraagd een modem 'gekregen' van Ziggo? Herkenbaar, uiteindelijk rekeningen ontvangen, wij hadden hier ook niet om gevraagd. Dan maar 'even bellen'.Nu, dat is probleem nr. 2. Ze zijn nl. niet te bereiken. Na heel veel moeite, uren aan de lijn hangen, konden wij uiteindelijk nog een forse rekening betalen. Kortom, voor ons reden om z.s.m. over te stappen. Een service, nou ja service, beroerder kon het niet Wat een ergernis! Sterkte. CvM
Ziggo stuurt inderdaad nieuwe modems om de snelheid te verhogen en rekenen daar niets voor ook niet voor het terugsturen, als je zo ontevreden ben waarom blijf je dan bij Ziggo?
[quote=ploeff schreef op maandag 21 feb 2011, 14:26]Vergeet niet de "Smartcard" over te zetten! Die zit achter een klepje op het modem en moet overgezet worden. Als je een nieuwe Smartcard hebt gekregen dan moet je die (telefonisch) activeren. Anders werkt e.e.a. niet.
In Ziggo modems zitten geen smartcards, die zitten in decoders, maar daar gaat dit onderwerp niet over.
Diezelfde vraag gisteren ook gesteld over Ziggo/Modem op deze kassa-site...Toch ben ik er zelf achter gekomen hoe je zo'n ding kan aan- sluiten...Kwestie van de beschrijving 'n paar keer steeds goed door-lezen wat er staat...'t Is me snel gelukt en vind 't van mezelf toch erg knap dat 't mij is gelukt... Ziggo gaf teveel informatie mee met de modem en daarom schrikken de meeste mensen (ouderen) om zo'n modem aan te sluiten...
@cillavanmarie Zit je nou vreselijk te overdrijven of snapte je echt niet hoe je een paar draadjes in een nieuw modem moet prikken..Ik zou maar niet overstappen als ik jou was ,want de nieuwe provider stuurt je ook een modem op en kun je de nieuwe provider niet bellen want dan heeft Ziggo je afgesloten vanwege beeindigen abonnement
=cillavanmarle schreef op maandag 21 feb 2011, 14:39: Ongevraagd een modem 'gekregen' van Ziggo? Herkenbaar, uiteindelijk rekeningen ontvangen, wij hadden hier ook niet om gevraagd. Dan maar 'even bellen'.Nu, dat is probleem nr. 2. Ze zijn nl. niet te bereiken. Na heel veel moeite, uren aan de lijn hangen, konden wij uiteindelijk nog een forse rekening betalen. Kortom, voor ons reden om z.s.m. over te stappen. Een service, nou ja service, beroerder kon het niet Wat een ergernis! Sterkte. CvM
[quote=ploeff schreef op maandag 21 feb 2011, 14:26]Vergeet niet de "Smartcard" over te zetten! Die zit achter een klepje op het modem en moet overgezet worden. Als je een nieuwe Smartcard hebt gekregen dan moet je die (telefonisch) activeren. Anders werkt e.e.a. niet.
Breng de vraagsteller nu niet in de war! Bij een modem zit geen smartcard, wel bij een decoder.
nadat het niet lukte het ziggomodum te activeren.ziggo gebeld ,vriendelijke meneer aan de telefoon nummer modem doorgegeven ,twee minuten later alles oke,dat noem ik nog eens servise en het bellen is dan ook nog gratis 1200.
Ook ik zit in het Ziggo gebied en heb nog steeds een Motorola kabelmodem in de tijd van Multikabel, brengt Ziggo haar abonnees wel schriftelijk op de hoogte van deze modemruil?
Ik heb gisteren nog een draadloos modem geinstalleerd bij een kennis van mij, een modem van provider Online waar een beschrijving bij zat dat leek wel een bouwtekening en zo groot als een deurposter.
[quote=hadetedee schreef op zondag 20 feb 2011, 17:50]Ik heb ongevraagd een doos gekregen van Ziggo met daarin een nieuwe modem (wat dat ook is). Ik kan dat onmogelijk zelf installeren, ik snap niet waar ze het over hebben. Mag ik van Ziggo eisen dat zij zelf de mikmak installeren bij mij thuis, zonder kosten mijnerzijds?
@hadetedee
Is het inmiddels al gelukt? Zelf heb ik ook 5x om de doos heen gelopen voor ik het aandurfde hoor ;-) Maar ik kan je verzekeren, het was echt heel eenvoudig!
[quote=ploeff schreef op maandag 21 feb 2011, 14:26]Vergeet niet de "Smartcard" over te zetten! Die zit achter een klepje op het modem en moet overgezet worden. Als je een nieuwe Smartcard hebt gekregen dan moet je die (telefonisch) activeren. Anders werkt e.e.a. niet. Erm.. smartcard? het interne modem in een interactieve decoder is niet waar het hier om gaat hoor (is ook meestal geen 'user-replaceable part') - het gaat (met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid) om een internet (en eventueel telefonie) modem.. daar is geen smartcard voor nodig..
[quote=henries schreef op maandag 21 feb 2011, 18:39]nadat het niet lukte het ziggomodum te activeren.ziggo gebeld ,vriendelijke meneer aan de telefoon nummer modem doorgegeven ,twee minuten later alles oke,dat noem ik nog eens servise en het bellen is dan ook nog gratis 1200.
henries
Hm.. kip en ei? Als modem niet geactiveerd is dan geen actief modem? en _dus_ ook geen Ziggo telefonie, en _dus_ ook geen intern-gratis-1200-Ziggo-Helpdesk?
Of zou dt activeren alleen om het profiel (je snelheid) gaan? in elk geval bij het opstarten zoekt een kabelmodem eerst een (of meer) down frequentie, daarna een upstream, daarna kijken of deze de gewenste snelheden kunnen leveren, anders begint hij weer verder te scannen... nou ja - even kort: eerst zoekt een modem internet en daarna pas telefonie?
Maar goed - zal wel iets anders inzitten (misschien een temp default setting voor unactivated modems ofzo?) - het lijkt me sterk dat je een gesprek met de helpfdesk gevoerd hebt terwijl je telefoon het niet deed.. dat valt op een gegeven moment toch wel op *grin*
[quote=dobby schreef op dinsdag 22 feb 2011, 12:37][quote=henries schreef op maandag 21 feb 2011, 18:39]nadat het niet lukte het ziggomodum te activeren.ziggo gebeld ,vriendelijke meneer aan de telefoon nummer modem doorgegeven ,twee minuten later alles oke,dat noem ik nog eens servise en het bellen is dan ook nog gratis 1200.
henries
Hm.. kip en ei? Als modem niet geactiveerd is dan geen actief modem? en _dus_ ook geen Ziggo telefonie, en _dus_ ook geen intern-gratis-1200-Ziggo-Helpdesk?
Of zou dt activeren alleen om het profiel (je snelheid) gaan? in elk geval bij het opstarten zoekt een kabelmodem eerst een (of meer) down frequentie, daarna een upstream, daarna kijken of deze de gewenste snelheden kunnen leveren, anders begint hij weer verder te scannen... nou ja - even kort: eerst zoekt een modem internet en daarna pas telefonie?
Maar goed - zal wel iets anders inzitten (misschien een temp default setting voor unactivated modems ofzo?) - het lijkt me sterk dat je een gesprek met de helpfdesk gevoerd hebt terwijl je telefoon het niet deed.. dat valt op een gegeven moment toch wel op *grin*
Misschien met een mobiele telefoon gebeld? Als mijn vaste lijn naar Ziggo het niet doet, bel ik ook mobiel, dus................ zo raar is dat toch niet?
[quote=quantas schreef op dinsdag 22 feb 2011, 18:03]Ziggo bied niet eens mobiele diensten aan dus NEE dat kan niet. 1200 kan je alleen maar bellen met je vaste aansluiting
[quote=orgelmuts schreef op dinsdag 22 feb 2011, 13:48][quote=dobby schreef op dinsdag 22 feb 2011, 12:37][quote=henries schreef op maandag 21 feb 2011, 18:39] ,,,
dat noem ik nog eens servise en het bellen is dan ook nog gratis 1200.
henries
Hm.. kip en ei? Als modem niet geactiveerd is dan geen actief modem? en _dus_ ook geen Ziggo telefonie, en _dus_ ook geen intern-gratis-1200-Ziggo-Helpdesk?
Misschien met een mobiele telefoon gebeld? Als mijn vaste lijn naar Ziggo het niet doet, bel ik ook mobiel, dus................ zo raar is dat toch niet?
Inderdaad, maar als ik in elk geval met mijn providers met een mobiel naar 1200 bel krijg ik (niet gratis meestal) de klantenservice van mijn mobiele provider, niet die van Ziggo.. het 1200-gratis-Ziggo nummer is alleen geldig vanaf het ziggo netwerk.. net gekoppelde 0900 nummer werkt natuurlijk wel, maar dan heb je die kosten plus meestal nog het buitenbundel tarief (behalve bij een oud telfort abo.. daar viel het mobiele deel binnen de bundel)
Inmiddels heb ik ook een mail gekregen of ik deze wifi-modem wilde gebruiken. En heb hem gekregen. Ik vond het een onduidelijke gebruiksaanwijzing, omdat deze niet bestemd was voor windows 7. Ik heb toen een kennis gevraagd, en die heeft het voor mij binnen 10 minuten geinstaleerd. Mijn ervaring met de modem is dat als ik filmpjes bekijk, dat hij vaak hapert. ook als ik surf naar andere site`s. gaat het langzamer als voorheen. oja als je er niet aan uit kwam was er een mogenlijkheid om een gratis nummer te bellen.
Iedereen geeft een antwoord op gestelde van vraagsteller (?/?), soms met een wedervraag, alleen geeft vraagsteller hadetedee nimmer antwoord op gestelde wedervragen.
Zo krijgt u nooit een goed antwoord op uw vraag. Is dat dan bevredigend voor u?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland?
Lees meer
Omdat sociale dienst van Den Haag ze dat ik moet betalen. 9 jaar geleden betaalde ik €20 per maand. Daarna hebben ze zelf besloten dat het vedrag van €33,17 per maand moest. En nu heb ik brief van sociale dienst ontvangen dat ik vanaf juni moet €80 per maand moest betalen.
terwijl niet mijn schuld is waarom moet ik betalen. En hij had recht op bijstand en kreeg zo'n €200 per maand
Vorige week betaalde ik 15,60 deze week 23,60 voor 50 gram look out en dat terwijl de shag 3,40 omhoog zou gaan dit is zelfs een goedkope shag dit kunnen mensen niet meer betalen toch
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt.
Lees meer