we
door wea Mar 16, 2006 om 19:35
Computers & telefonie

Norton Internet Security 2006

Heb in januari Norton Internet Security 2006 op mijn computer gezet alles werkte perfect totdat er een nieuwe update van Windows bij is gekomen weet alleen niet welke,maar kan vanaf dat moment geen live update meer uitvoeren. Heb op de site van Norton alles gedown load en uit gewerkt maar kan  helaas nog steeds geen live updae uitvoeren. Heb zelf service pack 2 verwijderd maar krijg dan te zien dat service pack 1 ook in de weg zit. Wie kan mij helpen zodat ik toch weer live update kan uitvoeren.

240 10 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 16, 2006 om 19:46
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zet een herstelpunt van voor deze update terug, daarna deze update niet meer gebruiken.

Ga je eenmaal met Norton aan de gang om dat te verwijderen en opnieuw te installeren dan komt er geen eind aan.

Groet,

Oracle

ve
door verwijderd - Mar 16, 2006 om 22:31
0 Antwoorden / 0 Vragen

Beste wea,

Als je zeker weet dat een recente Windows update hiervan de oorzaak is kan je het volgende proberen.
Ga naar Configuratiescherm > Software en zet bovenin een vinkje bij Updates weergeven.
Scroll naar beneden, naar het lijstje met Software-updates voor Windows XP.
De meest recente essentiële updates zijn van 4-3-2006 dus wellicht komt dat overeen met de datum waarop de problemen met Norton Live Update begonnen.
Verwijder de Windows updates waarvan je kan vermoeden dat ze de oorzaak van de problemen zijn, start je PC opnieuw op en probeer eens of Live Update nu wél z'n werk wil doen...

Groet,
Enterprise.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2006 om 20:12
0 Antwoorden / 0 Vragen

En als u het mij zou vragen; Gooi die hele norton er toch uit.
Het neemt veel van je PC in beslag. Virusherkenning komt volgens meerdere testen slecht uit de bus.
De enige Norton die ik wel op mijn PC wil is Norton-Commander.

Trouwens, het verhaal geldt ook McAfee.

Het is veel beter om Microsoft Antispyware te gebruiken
Alle beveiligingen van WinXP op enable te zetten, automatische updates in te schakelen, één goed antivirus  en anti-spywareprogramma op de PC te hebben (bijv. Spy-sweeper (niet gratis) of een van de goede gratis programma's hier al vaker op dit Vraag en Antwoord beschreven.
Regelmatig Hitman-pro te draaien. Een reg.cleaner af en toe te gebruiken (register schoonmaken) en als je gaat slapen zo eens per 2,3, maanden de schijf te defragmenteren.

Mijn PC kwispelt als ik al naar hem toe kom en dan straalt íe ook van vreugde.
Deze Vrije Vogel is kennelijk een goede baas.

ve
door verwijderd - Mar 26, 2006 om 13:10
0 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn idee is:
1. Deinstalleer Norton via software op het configuratiescherm;
2. Verwijder de map Symantec in program files;
3. Verwijder de map Symantec Shared op de locatie C:\Program Files\Common Files;
4. Update windows XP (incl. SP2);
5. Maak een Systeemherstel onder bureau-accessoires;
6. Installeer vervolgens Norton en kijk of je kunt updaten.
Ik ken het probleem. Een enkelijke keer komt dat voor. De instructies hierboven lossen het probleem meestal op.

succes

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 20:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

Sevrice pack 2 staat al weer op mijn computer, ik krijg automatisch de update's.Ik heab alles gedaan wat u heeft beschreven maar helaas nog steeds geen live update. Ik weet het niet meer,

Groetjes Wea

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 20:56
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo WEA,

Niet alleen Norton moet GEHEEL verwijderd worden.
Ook Live Update zelf moet via Software verwijderd worden.
Verder alles wat van Symantec nog in de Softwarelijst staat ook verwijderen.
Dan de PC opnieuw starten en Norton IS opnieuw installeren!

Succes en vr.groet,
GSM

ve
door verwijderd - Mar 29, 2006 om 21:26
0 Antwoorden / 0 Vragen

ik heb norton 2005 maar deze werkt perfekt ,ik heb ook alle windows updates er op en sp2 geen problemen.wel word de pc iets langzamer maar als je een vrij nieuwe hebt nier ouder als een jaar of 3 moet je dat niet zo merken.

wat je kunt proberen is er zit een knop op waar staat (one button check up )   deze aan klikken dan gaat de hij problemen afscannen.en repareren dan moet hij het zonder problemen weer gaan doen .kijk bij instelingen (  klik op one buton check up)

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 15:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo csb5,

Kun mij mischien vertellen waar ik precies moet zijn, anders blijf ik zoeken, alvast bedankt Wea

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 16:19
0 Antwoorden / 0 Vragen

klik op norton systemworks ( geel icoon) dan zie je bovenaan staan one buton checkup deze moet je aan klikken ,klik op  opties ,vink ze allemaal aan ,dan ga  je terug en klik je up one buton checkup starten ,hij controleert en scant dan alles en als hij klaar is ziet hij een hoop fouten  dan klik je op repareren.

als het goed gaat moet hij dan weer als een zonnetje lopen,

groetjes :csb5

ve
door verwijderd - Mar 30, 2006 om 17:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jij hebt zeker apart Norton systeemworks op je computer zitten dat heb ik namelijk  niet. Ik zal heb downloaden en kijken of het dan lukt. Groetjes Wea