jokesk
door jokesk Dec 9, 2005 om 15:00
Computers & telefonie

Ongewenste email

De laatste tijd krijg ik in mijn e-mailbox steeds meer mail waar ik niet om heb gevraagd. Vooral het engelstalige is over vertegenwoordigd.

Ze geven geen mogelijkheid om je van de verzendlijst te halen. Ik wil deze, vaak sex gerelateerde mail, ook niet openen om dan te kijken hoe ik deze mail kan stoppen. Helaas heeft mijn outlook geen ongewenste mail mogelijkheid.

Heeft iemand een oplossing. Een ander mailadress is natuurlijk een oplossing maar ik wil graag voor mezelf mijn vertrouwde mailadres houden.

840 6 Rapporteer

ve
door verwijderd - Dec 9, 2005 om 15:09
0 Antwoorden / 0 Vragen

Een beetje redelijke Provider heeft al diverse blokkades ingebouwd, maar is vaak niet voldoende als er weer nieuwe opduiken.

Als je de mogelijkheid hebt bij jou Provider om Online naar je mail te kijken (Webmail) dan zou je daar al een blokkade kunnen inbouwen.

Het is en blijft vervelend en zullen er wel nooit van verlost worden.

Oracle

ve
door verwijderd - Dec 9, 2005 om 15:24
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Jokesk,

Outlook geen filter? Kijk eens onder Extra->Berichtregels->Mail (of als je een Engelse versie hebt Tools->Message rules->Mail).

Als het goed is, kun je hier filters instellen.

Brynnar

ve
door verwijderd - Dec 9, 2005 om 15:29
0 Antwoorden / 0 Vragen

Als je de berichtregels in Outlook gebruikt krijg je ze toch binnen en moet je ze toch zelf verwijderen.

Oracle

ve
door verwijderd - Dec 9, 2005 om 15:50
0 Antwoorden / 0 Vragen

Zoals mijn voorgangers ook al zeggen, helemaal uitbannen zal je nooit lukken maar je kan het wel drastisch verminderen.

Met het programma MailWasher
kan je eerst op de mailserver van je provider kijken en de (ongewenste)
mail selecteren voordat je het op je PC met Outlook (Express)
binnenhaalt.

Je kan heel eenvoudig blokkades instellen zodat de ongewenste mail
alweer van de mailserver is verwijderd voordat jij hem te zien krijgt.

Het resultaat is hetzelfde als met het gebruik van de berichtfilters
van Outlook Express alleen is MailWasher veel eenvoudiger in te stellen.

Het voordeel is dat de troep niet (zoals met Outlook) éérst op je PC terechtkomt, maar al wordt verwijderd op de mailserver.

Download hier MailWasher Free

Gratis, maar met de beperking dat deze maar voor één email-account werkt.

ve
door verwijderd - Dec 9, 2005 om 15:51
0 Antwoorden / 0 Vragen

Dag Oracle,

Je kunt met een simpele druk op de knop een afzender blokkeren, maar er is geen constante afzender. Daarom kun je de berichtregels beter zelf instellen op bepaalde termen die veel voorkomen in het subject of de body (bijv viagra, sex, mortgage, loan....etc). Ik heb zo ook al diverse filters ingesteld en het is wel verminderd.

Nee, je krijgt nooit alle vuiligheid eruit, maar alle beetjes helpen.

Brynnar

ve
door verwijderd - Jan 9, 2006 om 17:43
0 Antwoorden / 0 Vragen

Jokesk: Kom je vraag nu bij toeval tegen.

Ik heb MOZILLA THUNDERBIRD[ook in het Nederlands] geinstalleerd

Even bij het begin zelf in de gaten houden wat je wel en niet wil ontvangen dan werk het perfect

succes