si
door siebke76 Sep 24, 2008 om 17:41
Computers & telefonie

Ongewenste sms berichten

hallo

ik krijg geregeld ongewenste sms berichten zoals operater logo en gratis beltonen terwijl ik me nergens voor heb aangemeld deze sms berichten moet je ook extra voor betalen

ik heb wel in het verleden eens een beltoon besteld via internet maar dat ging om een eenmalig iets

graag hoor ik van andere mensen of zij ook deze problemen kenne en wat zij hier aan gedaan hebben

alvast bedankt

groet sieb

1731 12 Rapporteer

tdehond
door tdehond - Sep 24, 2008 om 17:53
4744 Antwoorden / 9 Vragen

http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Mobiele_telefonie/SMS_diensten/Veelgestelde_vragen/Hoe_en_waar_kan_ik_een_klacht_over_een_SMS_dienst_indienen

Hier klacht indienen
------------------------------
http://www.consuwijzer.nl/Ik_wil_advies_over/Internet_telefonie_kabel_en_post/Mobiele_telefonie/SMS_diensten/Veelgestelde_vragen/Hoe_kan_ik_me_aan_of_afmelden_voor_een_SMS_dienst

Hier over hoe afmelden
------------------------------
http://www.smsdienstenfilter.nl/
Hier SMS diensten blokkeren
-------------------------------
Is er sprake van ongevraagde smsjes dan geld proberen terug te vorderen van affiliate of als dat niet lukt waar hij bij aangesloten is!
---------------------------------------------------------------
Site met info over sms afmelden:
http://www.smsafmelden.info/smsdiensten
http://www.smsgedragscode.nl
hier kunt u uitzoeken wie achter de nrs zit.

http://www.smsdienstenfilter.nl/
hier kunt u smsdiensten laten blokkeren.

freya
door freya - Sep 24, 2008 om 17:53
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Sieb,

Je zult je er in het verleden ongetwijfeld voor hebben aangemeld, want die smsjes komen niet 'uit het niets'. De eerste beltoon (of logo) is meestal gratis of erg goedkoop (om je te lokken) en daarna begint het incasseren (voor de betreffende operator van de betreffende sms-dienst dan).
Meestal kun je er wel vanaf door STOP te sms'sen naar het betreffende nummer. Kijk anders ook nog even op de website van www.smsafzeggen.nl

m.vr.gr. Freya

ra
door rayanan23 - Sep 25, 2008 om 13:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik heb nog nooit SMS diensten besteld via mijn telefoon. Maar sinds het aanschaf van een nieuwe abonnement voor mijn moeder ontvang ik vanaf het activeren van deze abonnement ook deze zogenaamde operator logo.

Ik heb mij hiervoor NOOIT aangemeld. Verder heb ik nooit een bevestiging hiervan ontvangen en zie ook geen afzender in het SMS'je staan.

Het gaat om de shortnummer 4747 en 6363 voor elk EUR 1.10 per stuk. Mijn mobiele aanbieder Debitel, Consuwijzer en content provider Netsize.nl kunnen mij niet helpen. Inmiddels lopen de kosten flink op.

Ik heb inmiddels geprobeerd met STOP te sturen naar de betreffende nummers om dit stop te zetten. Hiervan had ik een bevestiging ontvangen dat deze zou zijn gestopt. Daarnaast heb ik het verzenden van SMSen bij mijn abonnement geblokkeerd én ik heb mij aangemeld bij SMSdienstenfilter.nl. Dit alles heeft mij totnutoe niets opgeleverd, want ik blijf de SMS spam nog steeds krijgen.

De betreffende bedrijf Abor creative van SMS3311.nl SMS4747.nl en SMS6363.nl is telefonisch (076-8080108) niet te bereiken en op mijn email via het klachtenformulier wordt niet gereageerd.

Hoe kom ik alsnog van deze ellende af en hoe krijg ik mijn geld terug en alle kosten die ik moet maken om hier van af te komen. Ik vind dat ik de dupe wordt van diefstal. Ik overweeg hiervan aangifte te doen bij de politie (als dat zou helpen).

Gr

RJ

tdehond
door tdehond - Sep 25, 2008 om 14:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

http://www.myoffice.nl/gids/Abor_Creative.html

Vraag maar schriftelijk aangetekend met ontvangstbevestiging uw geld terug binnen b.v. 4 weken. Dreig dat u anders naar Geschillencommissie telecommunicatie gaat. Kopie van brief + verzend- en ontvangstbewijs goed bewaren.
Lees eerst even de gedragscode door:

http://www.smsgedragscode.nl/downloads/SMS%20gedragscode%20dd%201%20mei%202008.pdf

kiran
door kiran - Sep 25, 2008 om 14:21
2791 Antwoorden / 0 Vragen

@rayanan23

Klacht over een sms dienst indienen   < info

3311: Titel = Studentenkamer / Afmeldcode: PPM spatie SK spatie OFF spatie (plaatsnaam)

Van 4747 heb ik er 9 gevonden / van 6363, 6

Heb je ook een titel? bv smsfun, horoscoop, astro?

pa
door pamand - Sep 26, 2008 om 12:59
21 Antwoorden / 1 Vragen

google op het telefoonnummer en je komt meestal op een website terecht. ook als je ooit een "gratis" ringtone hebt aangevraagd ben je dus meteen op een dure "service" geabonneerd. ik heb verschillende van deze "diensten" stopgezet door contact op te nemen met het nummer wat ik op de betreffende website heb gevonden.

he
door herfstaster - Sep 26, 2008 om 13:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb hetzelfde probleem gehad. Per ongeluk een ringtone geactiveerd en daarna begon de ellende.

Via mijn provider t-mobile geprobeerd de sms en te achterhalen (stond wel op de rekening maar nooit binnengekomen) Na vele telefoontjes en geen resultaat een nieuw nummer aangevraagd.Kostte wel geld maar was uiteindelijk goedkoper dan de ongevraagde sms,en en de daarbij behorende euro's

gr herfstaster

ru
door rugenbrink - Sep 26, 2008 om 17:42
2 Antwoorden / 0 Vragen

Probeer het eens door STOP (met hoofdletters ) te zenden naar 5566.  Ik ben er gelukkig zo vanaf gekomen.

Succes en groet, Harry

bo
door boomer1947 - Sep 26, 2008 om 19:04
2 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb enkele weken ongewenste sms-jes gehad en heb via de vodafone winkel een telefoonnummer gehad 0900-2021885 en als dit niet lukt Net-service 043-3258922 dan lukt het zeker.

succes er mee.

lies

vo
door vorm - Sep 27, 2008 om 12:38
11 Antwoorden / 19 Vragen

Zelf heb ik ook zoiets dergelijks meegemaakt. Heel snel was ik door mijn prepaid heen. Beste en eenvoudigste manier om ervan af te komen is een nieuwe simkaart kopen met een nieuw nummer.

suc6

mgvrkn
door mgvrkn - Sep 27, 2008 om 20:22
184 Antwoorden / 61 Vragen

Hallo Siebke

Dit probleem heb ik ook gehad en was vrij snel opgelost alleen mijn geld heb ik niet van het bedrijf die deze SMSjes stuurde maar van een verzekering maar dit terzijde.Wil u van deze SMSjes af, kijk dan even terug op 11-07-08 en dan de reactie van mij mgvrkn.Of ben u al los van deze SMSjes?

Gr.mgvrkn

methanol
door methanol - Sep 28, 2008 om 20:20
12 Antwoorden / 3 Vragen

sieb je sms berichtjes kan je ongedaan laten maken door naar nr 070 3465387 te bellen daar vertellen je wat je moet doen.