op
door oph1309 Sep 25, 2008 om 22:22
Computers & telefonie

Ongewenste website

Na het overschakelen op een andere internetprovider (UPC) komt bij het surfen herhaaldelijk een ongewenste webpagina (reclame) te voorschijn. Het gaat om http://actions.mt50sys.com en dan nog een hele riedel aan cijfers en letters erachter.Wie kan me vertellen hoe ik van deze ongewenste reclame afkom. groet,  AO

652 4 Rapporteer

edwardus
door edwardus - Sep 26, 2008 om 00:14
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Volgens mij ligt het niet aan de provider, want dit heb ik bij een aantal kennissen met UPC nooit meegemaakt.

Je kunt beginnen met een popup filter te installeren, bijv. Google Toolbar is een goeie. Als dat nog niet voldoende is, kun je gebruik maken van FireFox3 met de AdBlockPlus add-on.

Wel zou ik in ieder geval de computer eens laten wassen door MBAM (Malware Bytes' AntiMalware) en SpywareDoctor (GooglePack).

edwardus
door edwardus - Sep 26, 2008 om 00:18
6844 Antwoorden / 14 Vragen
dibrial
door dibrial - Sep 26, 2008 om 07:21
24 Antwoorden / 3 Vragen

Als eerste zou ik een scan doen op spyware e.d. Waarschijnlijk is er , zonder het te weten, bij het bezoek aan een pagina een raar stukje programmatuur gedownload.

Voor een volledige scan (alles in één): Hitmanpro

Simpel maar ook goed: Ad-aware

op
door oph1309 - Sep 26, 2008 om 22:14
7 Antwoorden / 7 Vragen

Bedankt voor de tip's. Met Hitmanpro geen last meer van de ongewenste site. groet.