lo
door lootsma Feb 2, 2009 om 05:36
Computers & telefonie

Onrechtmatig gebruik van mijn gegevens

Hallo,

Ik heb een probleem dat iemand op het internet onrechtmatig gebruik maakt van mijn naw gegevens.

Iemand heeft mijn gegevens van het internet gehaald, (ik had een eigen website, die inmiddels al lang weer uit de lucht is) en deze gebruikt alszijnde zou ik een thuiswerkbedrijf zijn dat inpakwerk aanbiedt.

Nu heb ik via een kennis telefoonnummers en zelfs naw gegevens weten te krijgen van de bewuste website, maar deze nummers zijn niet in gebruik. Als ik via het contactformulier een bericht stuur om mijn gegevens te verwijderen, dan krijg ik geen reactie.

Is er iemand die weet hoe ik dit gedaan krijg, via een andere weg?
Er zijn toch wel instanties in Nederland, die je beschermen voor deze vorm van naw gegevens stelen?

Ik wordt nu plat gebeld door mensen die graag willen inpakken. Wat de lol hiervan is?

Ik wil mijn telefoonnummer liever niet wijzigen omdat veel zakenrelaties dit nummer kennen.

Iemand een oplosing?

Alvast bedankt.

De website die misbruik maakt van mijn gegevens zal ik hier niet noemen, maar is op aanvraag te krijgen.

Tineke

1882 10 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Feb 2, 2009 om 08:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Goede morgen Tineke,W.b. de oplossing van het probleem weet ik het zo niet direct. Misschien de provider van de betreffende website mailen? W.b. de telefoontjes zou u misschien een telefoonbeantwoorder kunnen gebruiken en als uw boodschap o.a. de mededeling doen dat het het telefoonnummer per abuis vermeld is voor inpakwerk o.i.d. In vriendenkring melden dat men alvast moet beginnen met inspreken, dan kunt u horen of het over inpakken gaat en al dan niet opnemen. De inpakberichten gewoon verwijderen, mocht men toch nog iets inspreken.

vr.gr.

gerardk
door gerardk - Feb 2, 2009 om 12:48
175 Antwoorden / 8 Vragen

Klacht indienen bij je telefoon provider, er wordt misbruik van je telefoonnummer gemaakt en dat mag niet volgens de telecommunicatiewet

johanpc
door johanpc - Feb 2, 2009 om 12:54
1379 Antwoorden / 2 Vragen

Ga naar www.mijnprivacy.nl

of www.cbpweb.nl = college beschermijn privacy.

Dat is de waakhond privacy gegevens.

succes hans.

cr
door crazyone - Feb 2, 2009 om 13:14
8 Antwoorden / 0 Vragen

Of zoek het even hier op !!!

http://whois.domaintools.com/

Daar vind je lekker veel !!!! :-)

audb
door audb - Feb 2, 2009 om 13:30
1668 Antwoorden / 5 Vragen

www.whois.com ees proberen meestal staat daar een email adres bij.

Mocht dit niet zo zijn dan staat er absoluut een email adres en een gewoon adres.

Nu kan u of een aangetekendebrief sturen of Emailen en heel erg goed bewaren.

Zet hier in dat u EIST dat de gegevens worden verwijderd en dreig met een rechtzaak.

Mocht er niet binnen een maand (redelijke termijn) actie worden onder nomen dan kan u naar de rechter stappen en die gaat dan bepalen of er sprake is van onzorgvuldig gebruik.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 2, 2009 om 17:08
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Hier kun je heel kort over zijn, deze gegevens krijg je niet weg.

Of je moet het geluk hebben dat het op een webruimte van een provider staat en deze zijn abonnement opzegt. Het zelfde geld voor betaalde webruimte.

johanpc
door johanpc - Feb 2, 2009 om 17:18
1379 Antwoorden / 2 Vragen

correctie

cbp= college bescherming persoonsgegevens.

En die zijn er ook voor dit soort zaken.

jvdorst
door jvdorst - Feb 4, 2009 om 11:50
186 Antwoorden / 5 Vragen

U kan via www.sidn.nl er achter komen van wie de website is en ook wie de provider is. Probeer met die gegevens in contact te komen met de eigenaar en speel het anders via de provider. Werkt dat nog niet dan aangifte doen bij de politie.

lo
door lootsma - Feb 4, 2009 om 11:57
1 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo Allemaal,

Bedankt voor het reageren.

De gegevens opzoeken via whois. Heeft eigenlijk niet veel opgeleverd.
Het telefoonnummer is en blijft onbereikbaar. Adresgegevens, daar twijfel ik zelfs over.

Diegene die de hosting doet wil zich er niet mee bemoeien en adviseert mij om gerechtelijke stappen te ondernemen.

Wel ben ik achter een E-mail adres gekomen en heb een mail gestuurd met een dringend verzoek om de gegevens binnen 14 dagen te verwijderen anders..... gerechtelijke stappen etc. etc.

Hierop is geen reactie gekomen.

Het SIDN kon gelukkig wat doen, aangezien de naw gegevens niet kloppen. Deze gegevens moeten kloppen, anders trekken ze de stekker eruit.

Het SIDN heeft de betrokken eigenaar hier bericht van gegeven.

En plotseling vanmorgen, waren mijn gegevens verdwenen van de bewuste website.

Het heeft dus wel degelijk zin, om actie te ondernemen.

Ik wilde vanmorgen zelfs het cpb bellen, maar dat is dus niet meer nodig.

Het recht heeft gezegevierd.

Iedereen heel erg bedankt, voor al jullie antwoorden en tips.

Ik ben blij dat het opgelost is en ik van de telefoontjes verlost ben.

Tineke

jvdorst
door jvdorst - Feb 4, 2009 om 12:13
186 Antwoorden / 5 Vragen

Gefeliciteerd dat het toch gelukt is. Voor alle duidelijkheid, sidn beheerd alle nederlandse sites. Alle zogenaamde "whois" sites halen de gegevens bij sidn en doen dus alleen maar vermelden en niet beheren.