ad
door ademircan May 5, 2012 om 15:28
Computers & telefonie

Onzin werfings verhalen bij KPN

Geachte kassa kijkers,

ik ben onlangs flink de dupe geworden van een onzin verhaal bij KPN. Ik heb voorheen altijd een adsl-instap pakket gehad bij KPN, de internet snelheid daarbij beviel mij niet meer en had er problemen mee. Ik kon mij niet voorzien in mijn behoefte. Ik hierop KPN gebeld, deze hebben bij aangegeven dat ik het kan oplossen door een hoger abonnement te nemen. Daar stond ik zeker voor open, echter wou ik hier uiteraard meer informatie bij, wat zijn dan de snelheden die ik ga halen? Hoeveel hiervan blijft er vrij als ik bepaalde dingen aan het doen ben. Mij werd op dat moment beloofd dat ik, ivm afstand tot de wijkcentrale, niet de volledige 40mbit zijn houden, maar dat ik wel zeker tot 20-30 en vrijwel zeker 25-30 mbit zou moeten kunnen halen. Dit klonk goed in mijn oren, hier heb ik namelijk meer dan genoeg aan. Dus ik het standaard pakket afgesloten. Wat schets nu mijn verbazing(net 5 min geleden contact gehad met klantenservice) dat mij nu wordt verteld dat ik maar maximaal 16mbit kan halen, en wat er nu in mijn modem aan komt maar 14mbit is. Daarbij is mij beloofd dat het minimum dus 16mbit moet zijn, wordt dus ook niet behaald. Ik hier natuurlijk tegen in gegaan en uitgelegd dat mij iets heel anders is beloofd bij het afsluiten van een hoger pakket. Vervolgens wordt er mij dus verteld dat het uitgezocht gaat worden, sta ik 5 min in de wacht, daaruit bleek dat er hier niets aangedaan kon worden, en dat ik maar weer moet overstappen op een glasvezel abonnement.....Ja doeiiii. Daarmee zou ik dus weer een aantal diensten verliezen(waaronder spotify premium wat voor mij belangrijk is) en dat ik maar weer meer voor moet gaan betalen, alleen omdat zij hun beloftes niet na komen.

Ik hier natuurlijk niet akkoord mee, na een tijdje heen en weer gedoe bleek er uiteindelijk geen andere oplossing te zijn dan glasvezel. Omdat de eerste medewerker mij niet kon verder helpen werd ik doorverbonden naar de financiële afdeling om mij op een bepaalde manier tegoed te komen. Opzicht ben ik niet eens zo bedroefd om een glasvezel abonnement af te nemen maar ik heb geen zin om weer 20 euro per maand extra bij te moeten leggen, voor iets wat mij in eerste instantie al is beloofd. Ik bij de financiële afdeling mijn verhaal gedaan, en wordt mij ineens dood leuk verteld dat ik 0 compensatie ga krijgen dat ik de afgelopen gesprekskosten van vrij wel 15-20 euro die ik naar hun leugens heb verbeld ook niet terug zou krijgen. Dat zijn namelijk niet de "procedures".

Ik werk zelf ook voor een soort gelijke klantenservices en daar is dit allemaal wel gewoon mogelijk.

Maar ik dus nu weer de dupe van een half uur tijd verdoen omdat zij mij verkeerd hebben ingelicht, zoals ik eerder ook al aan gaf, gaf ik de medewerker van de financiële afdeling ook aan dat ik open sta voor een upgrade naar een glasvezel pakket, maar ik wil niet 20 euro meer wil gaan betalen(bijv. €5 kan ik nog mee leven) en dat ik mijn spotify premium abonnement niet wil verliezen. Hierop werd mij verteld dat ik dus de glasvezel afdeling op mijn eigen kosten weer mag gaan bellen. Dus ik bij financiële afdeling 10 min mijn verhaal weer voor niets gedaan en WEER onnodig kosten heb moeten maken. Nu komen de toekomstige kosten van de glasvezel afdeling er ook nog is bij.

Kortom, ik wil ontvangen wat mij beloofd is en waar ik ook voor betaal. Ik sta open voor een wijziging in mijn pakket zonder te veel kosten daarbij. Wat kan ik hier nu het beste doen?

Mvg,
Alpay Demircan

743 4 Rapporteer

valerius-2
door valerius-2 - May 5, 2012 om 16:09
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Ja daar heeft u een probleem als ik dit lees dan kunnen ze snelheid niet halen wat ze ook beloven. De snelheid wordt altijd gegeven tot ,dus niet wat u krijgt.

tdehond
door tdehond - May 5, 2012 om 16:16
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik zou per eerstvolgende datum dat dit kan kosteloos downgraden omdat u zich een oor heeft laten aan n.........

Als u zwart op wit de toezegging heeft van minimaal 16 mbit dan heeft u een onderhandelingspositie. Ik vermoed echter dat dit een kansloze zaak is.

ma
door mady - May 6, 2012 om 02:17
2 Antwoorden / 1 Vragen

Het enige wat u kan doen is een andere provider kiezen want KPN zal niets doen. Die ervaring heb ik recent gehad. Ik was bij Freeler wat overgenomen is door HET Net en nu KPN. KPN heeft telefonie en internet gesplitst en moet nu na een jaar € 5 meer betalen met een verplichte automatische incasso. Hier per mail bezwaar tegen gemaakt. Kreeg steeds standaard mails terug. 5x moeten uitleggen hoe en wat. Het antwoord is doodleuk dan zegd u het abonnement maar op. Oja u bent wel verplicht om het eerste jaar bij KPN te blijven daar heeft u voor getekend. Nu was dat in mijn geval niet en mocht ik na een maand weg. Het interreseerd ze helemaal niets.

Mady

gsm
door gsm - May 6, 2012 om 12:56
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is moeilijk om de minimaal haalbare ADSL-snelheid precies in te schatten.

Niet alleen de afstand tot de centrale en de kwaliteit van die lijn is belangrijk, maar ook de bekabeling in huis. Controleer dus eerst of de DSL verbinding met de modem niet te lang is.
Controleer indien de verbinding vanaf het ISRA punt langer dan twee meter is, of de verbinding via de juiste draden (twisted pair) in een geschikte ronde kabel loopt.