mjvanderwerf
door mjvanderwerf Feb 11, 2010 om 21:44
Computers & telefonie

Opstarten bij starten Windows

Bij sommige programma's kun je in de opties aangeven dat ze moeten opstarten bij starten Windows.
Dat kan niet bij elk programma.
Hoe krijg ik voor elkaar dat een programma start bij starten Windows ?
(Windows Vista Home Premium)

8737 15 Rapporteer

holpen
door holpen - Feb 11, 2010 om 22:01
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt een snelkoppeling naar het programma plaatsen in het Startmenu, onder het menu-onderdeel Opstarten.
Dat kun je zelfs doen door te rechtsklikken op een bestaande snelkoppeling in het startmenu, dan te kiezen voor "kopiëren", vervolgens rechtsklikken op het menu-onderdeel Opstarten, en kies "plakken". Bij de volgende opstart zal het betreffende programma automatisch opstarten.

freya
door freya - Feb 11, 2010 om 22:07
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo mjvanderwerf,

Dat is niet zo moeilijk hoor. Als het goed is heb je een map Opstarten in de lijst Alle programma's. Alle programma's in die map worden gestart bij het opstarten van Windows.
Dus, sleep (of kopieer) de snelkoppeling, waar je het programma normaal gesproken mee opstart, naar de map Opstarten via Start > Alle Programma's.

m.vr.gr. Freya

freya
door freya - Feb 11, 2010 om 22:09
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Wat holpen zegt dus.....

Freya

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Feb 11, 2010 om 22:49
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hartelijk dank !
De programma's starten op, maar helaas "full screen".
Kan dat worden vervangen door een klein icoontje naast de klok
op de onderste balk ?
MJ.

freya
door freya - Feb 11, 2010 om 23:15
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Ook dat is gewoon aan te passen hoor. Klik met de rechter muisknop op de betreffende snelkoppeling en kies Eigenschappen. Bij Uitvoeren: staat 'standaard' de optie 'Normaal venster' geselekteerd. Wijzig dit in 'Geminimaliseerd' en klik op (Ok).

Freya

holpen
door holpen - Feb 12, 2010 om 00:13
1416 Antwoorden / 0 Vragen

In aanvulling op Freya:
Als je het programma als geminimaliseerd start, dan wordt het een balkje in de taakbalk. Zo te lezen wil jij het als slechts 1 ikoontje in de zogenaamde system tray, hetzelfde stukje balk als waar het klokje normaal gesproken staat.
Dat kan alleen als het programma dat zelf ondersteunt....

of.... met behulp van een extra programmaatje zoals bijvoorbeeld het gratis Iconize: klik

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Feb 12, 2010 om 09:54
525 Antwoorden / 385 Vragen

Hartelijk dank.
Probleem opgelost.
Ook "inactieve pictogramen verwijderen" spelde een rol !
MJ.

PS. Prettig weekend.

freya
door freya - Feb 12, 2010 om 10:00
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Mooi dat het opgelost is en bedankt voor het terugmelden.

Freya

jo
door jobo182 - Feb 12, 2010 om 14:03
14 Antwoorden / 11 Vragen

hallo, ik heb ook een probleem met het openen van een site in full screen, als ik bv klik via mijn favorieten op Google, dan opent die site niet over het hele scherm, zo ook de andere koppelingen in mijn favorieten, terwijl als ik op de E (van IE8) op mijn bureaublad klik deze (Google) wel full screen verschijnt, door met rechts te klikken op een naam in mijn favorieten heb ik niet de mogelijkheid om te kiezen voor gemaximaliseerd, hoe los ik dit op ? moet nu nl steeds het venster uit trekken via de hoek of op het vakje maximaliseren rchts boven klikken;

freya
door freya - Feb 12, 2010 om 14:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@jobo182,

Ik gebruik zelf Firefox en geen IE, maar volgens mij komt het omdat je nog met 'vensters' werkt en niet met 'tabbladen'. Ga in IE naar Extra > Internetopties > tabblad: Algemeen en dan onder Tabbladen op (instellingen) klikken. (Dit is in IE7, maar in IE8 zal het wel vergelijkbaar zijn).
Schakel daar de tabbladfunctie in en je zou van het probleem af moeten zijn.

Freya

jo
door jobo182 - Feb 12, 2010 om 14:37
14 Antwoorden / 11 Vragen

dit staat goed ingesteld in IE8, open ik een site via een link of via het explorer icoon, dan worden de paginas full screen weergegeven, maar niet via start/favorieten

sepke2008
door sepke2008 - Feb 12, 2010 om 19:30
191 Antwoorden / 47 Vragen

Even reageren op de vraag van jobo182,
Open IE8 ga naar een willekeurige site, klik op deze site op een link zodat er een nieuw venster opent. Dit tweede venster maak je beeldvullend door te slepen, dus niet via het vierkantje rechtsboven. Als dit venster beeldvullend is sluit je deze door het kruisje gelijktijdig met de linker Ctrl toets in te drukken. Daarna IE8 afsluiten. Hierna zal een snelkoppeling beeldvullend openen.

groet, Sepke

henkdiks
door henkdiks - Feb 12, 2010 om 22:50
4 Antwoorden / 0 Vragen

Effen een tip voor het probleem van jobo 182 , toets op Google in < iemaximizer > maakt internetten beeldvullend.

IE Maximizer. Hebt u er ook zo'n last van dat nieuwe vensters van Internet Explorer vaak niet gemaximaliseerd worden geopend?

groeten, Henk

jo
door jobo182 - Feb 13, 2010 om 10:04
14 Antwoorden / 11 Vragen

[quote=sepke schreef op vrijdag 12 feb 2010, 19:30]Even reageren op de vraag van jobo182,
Open IE8 ga naar een willekeurige site, klik op deze site op een link zodat er een nieuw venster opent. Dit tweede venster maak je beeldvullend door te slepen, dus niet via het vierkantje rechtsboven. Als dit venster beeldvullend is sluit je deze door het kruisje gelijktijdig met de linker Ctrl toets in te drukken. Daarna IE8 afsluiten. Hierna zal een snelkoppeling beeldvullend openen.

groet, Sepke

deze optie werkt, bedankt
groet, jobo

wo
door woodwood - Feb 13, 2010 om 17:48
15 Antwoorden / 2 Vragen

Ga naar start (links onder) en bij uitvoeren tik je in msconfig dan zie enkele knoppen waarvan een knop staat opstarten, ga hier je programma zoeken en aanvinken dan start hij bij het aanzetten van je pc gelijk op