fr
door frans laurensen Apr 30, 2013 om 10:32
Computers & telefonie

Opzegging

goede dag,wij hebben eind februari contact gehad met upc wanneer wij naar een andere provider konden zij gaven ons 20 maart door zo gedaan daarna kregen wij een boete van 420 euro wegens contractbreuk dit hadden ze ons ook kunnen zeggen bij de opzegging dan waren wij onze afspraken gewoon na gekomen

1151 12 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2013 om 10:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Hebt u dat zwart op wit gekregen?

U weet toch zelf ook tot wanneer uw contract loopt.

Uiteraard kan je altijd overal eerder van af, als je de boete maar betaalt. Had u dan een tweejarig contract of zo?

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2013 om 11:12
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Blijkbaar wist ze niet tot wanneer haar contact liep, daarvoor belde ze juist naar UPC.

Echt slecht werk van de klantenservice van UPC. Laat het een les voor u zijn. kijk alles voortaan zelf na en als u inlichtingen vraagt, doe het dan per mail, dan heeft u bewijs. Vraag dan ook altijd wanneer u zonder boete kunt vertrekken. Want anders naaien ze je alsnog een oor aan.

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2013 om 11:15
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik zie nu dat u zeer waarschijnlijk een man bent, excuus (ik had uw forum niet gelezen, neem aan dat u Frans heet)

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2013 om 11:22
10965 Antwoorden / 34 Vragen

forumnaam :-)

fr
door frans laurensen - Apr 30, 2013 om 11:25
1 Antwoorden / 1 Vragen

wij waren vanaf 1998 bij upc wij hebben gevraagd tot wanneer . wij kregen 100% gelijk van upc maar toch betalen gr. frans

zoekster
door zoekster - Apr 30, 2013 om 11:38
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Maar wanneer had u uw laatste contractwijziging? Bijvoorbeeld dat u van alleen tv naar een 3 in 1 pakket overging. Of van Kabel naar digitaal starter..
Als u sinds 1998 precies hetzelfde pakket heeft, mag u gewoon per maand opzeggen zonder boete.
Hoe is die boete gemotiveerd?

tijger1
door tijger1 - Apr 30, 2013 om 11:55
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U kreeg 100% gelijk van UPC? Dat u gewoon kon opzeggen?

alfatrion
door alfatrion - Apr 30, 2013 om 12:19
1659 Antwoorden / 1 Vragen

Een "boete" van 420 euro is onevenredig hoog. Ik verwacht daarom eerder dat u een contract heeft dat ieder jaar stilzwijgend wordt verlengt met een jaar. Dit is sinds 1 december 2011 aan regels gebonden. Deze datum geldt ook voor lopende contracten .

Overeenkomsten mogen niet langer stilzwijgend worden verlengt voor bepaalde duur. U moet op ieder moment kunnen opzeggen en de opzegtermijn niet langer zijn dan één maand. Hiervan kan alleen worden afgeweken in de nadeel van de consument als dit op individuele afspraak gebeurt.

Als aan deze voorwaarden niet is voldaan dan is er juridisch gezien niet stilzwijgend verlengt en eindigt de overeenkomst dus van rechtswege. Bedingen uit algemene voorwaarden die evident onredelijk bezwarend zijn kunnen niet geconverteerd worden naar iets dat wel redelijk is, omdat het bedrijf dan geen prikkel heeft om redelijke voorwaarden op te stellen.

Als wel om een boete gaat dan kunt u er op rekenen dat de rechter deze op uw verzoek zal matigen.

tonjakassa
door tonjakassa - Apr 30, 2013 om 13:59
165 Antwoorden / 0 Vragen

@franslaurensen - typisch UPC, onkundig/slecht personeel bij de "help"desk om dan vervolgens te dreigen met een hoge boete...een truc om klanten 'binnen' te houden.

Heeft u deze 'truc' ook op het UPC forum geplaatst? Soms wil er wel eens iemand van UPC reageren en hulp bieden...of het "van de wal in de sloot" is zal moeten blijken...

Sterkte!

upcwebcare
door upcwebcare - May 1, 2013 om 10:22
46 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=frans laurensen schreef op dinsdag 30 apr 2013, 10:32]goede dag,wij hebben eind februari contact gehad met upc wanneer wij naar een andere provider konden zij gaven ons 20 maart door zo gedaan daarna kregen wij een boete van 420 euro wegens contractbreuk dit hadden ze ons ook kunnen zeggen bij de opzegging dan waren wij onze afspraken gewoon na gekomen

Hallo Frans,

Het is inderdaad belangrijk dat je goed geinformeerd wordt over je contractperiode bij een opzegging. Kun je een e-mail sturen naar webcare@upc.nl onder vermelding van "Reactie Kassa"? Dan zoek ik graag voor je uit wat hier mis is gegaan en wat ik voor je kan betekenen.

Met vriendelijke groet,
Marcel

zoekster
door zoekster - May 1, 2013 om 10:30
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Laat je ons ook nog weten hoe dit afloopt, Frans?

tonjakassa
door tonjakassa - May 1, 2013 om 14:41
165 Antwoorden / 0 Vragen

@UPCWEBCARE - en kan Marcel e.e.a. laten weten op het UPC Algemeen forum
opdat andere UPC klanten met hetzelfde of gelijkwaardig probleem kunnen vernemen wat te doen.

bvd,
een UPC klant