ja
door jarno1983 Nov 3, 2013 om 21:20
Computers & telefonie

Opzegging Tele2

Door omstandigheden moest ik eerder dan gepland samen gaan wonen met mijn vriend omdat hij ziek is geworden en ik hem verzorg.

Nou moest ik tele2 opzeggen en ik had nog een lopend contract. Nou weet ik dat ik dan een afkoop som moet betalen, maar kunnen ze mij verplichten dit in een keer te betalen?
De totale afkoopsom is meer dan 500 euro.
Ik heb met ze gebeld, de ene zei je kunt wel in termijnen betalen en de andere zegt kan niet.

Al meerdere malen gebeld, maar kom geen stap verder met hun. Ook niet op hun forum.
Dat noemen ze nou service bij Tele2.

Ik heb niet gezegd dat ik niet wilde betalen, maar vraag om het in termijnen te doen 500 euro is in een keer enorm veel geld voor mij. Maar ja ook al ben je bij Tele2 al jaren klant, schijnbaar nog een nummertje die moet betalen.

5817 17 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Nov 3, 2013 om 21:26
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Ga niet meer bellen, maar ga schrijven/mailen met antwoord termijn van pakweg 14 dagen. Er moet een redelijke termijn betaling mogelijk zijn, doe wel een redelijk voorstel wat je zelf kan betalen.

wi
door willemsachs - Nov 4, 2013 om 12:05
32 Antwoorden / 1 Vragen

TELE 2 is helemaal niet zo klantvriendelijk dan ze zich voordoen. Je moet niet raar opkijken als binnenkort de duurwaarder of een incassoburo op de stoep staat. Want daar hebben ze hele goede contacten mee.
Dit gebeurt zelfs wanneer je wel een termijn betaling met hun afspreekt krijg je ook zo een duurwaarder bij de deur omdat ze hun afspraken en beloftes ook nooit nakomen.
Er zijn zoveel klanten die problemen hebben met TELE 2, maar de mensen trapen altijd maar weer in de mooie beloftes van tele2 en die ze nooit nakomen.
Niemand durft stappen te ondernen tegen tele 2. Als klant staa je gewoon machteloos tegen de machthebbers van tele 2.

vr1944
door vr1944 - Nov 4, 2013 om 12:19
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Je had het abonnement niet direct moeten opzeggen maar een maand voor het aflopen van het jaarcontract, dan was je veel goedkoper uit geweest en had je nog gewoon per maand betaald . Nu betaal je ook de korting die de eerste 6 maanden hebt gehad terug . Ruw geschat ben je nu 200 euro duurder uit. 0900-2411602 nummer klantenservice 7,5 cent per geprek.

vr1944
door vr1944 - Nov 4, 2013 om 12:27
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Ze is geen klant meer bij Tele2 en dat houd de service en klantvriendelijkheid net als bij de meeste andere bedrijven op .Bovendien wordt de rekening van Tele2 niet betwist door TS.

=willemsachs schreef op maandag 4 nov 2013, 12:05: TELE 2 is helemaal niet zo klantvriendelijk dan ze zich voordoen. Je moet niet raar opkijken als binnenkort de duurwaarder of een incassoburo op de stoep staat. Want daar hebben ze hele goede contacten mee.
Dit gebeurt zelfs wanneer je wel een termijn betaling met hun afspreekt krijg je ook zo een duurwaarder bij de deur omdat ze hun afspraken en beloftes ook nooit nakomen.
Er zijn zoveel klanten die problemen hebben met TELE 2, maar de mensen trapen altijd maar weer in de mooie beloftes van tele2 en die ze nooit nakomen.
Niemand durft stappen te ondernen tegen tele 2. Als klant staa je gewoon machteloos tegen de machthebbers van tele 2.

audb
door audb - Nov 4, 2013 om 12:37
1668 Antwoorden / 5 Vragen

Hoelang moest je het contract nog uitdienen en wat was het maand bedrag?
Als je dat nou eens gaat berekenen en je komt goedkoper uit door wat je normaal maandelijks zou moeten betalen dan kan je dat het beste doen.
Stuur ze wel al meteen een brief waar in je zegt dat je het contract na de abonnement periode wilt stop zetten.
Dat Tele2 klant onvriendelijk is tja daar weet ik alles van helaas heb ik ooit een abonnement gehad bij ze en moest bijna letterlijk overlijden wou ik me contract kunnen stop zetten maar na een lange tijd is het me toch gelukt.
En zorg er voor dat je alles schriftelijk doet , aangetekend toe stuurt en eis een bevestiging.

gr
door grabijn39 - Nov 4, 2013 om 12:44
6 Antwoorden / 0 Vragen

Het probleem wat je voorspiegelt komt ons bekend voor mijn echtgenoot had het ook een lopend contract. Hij heeft een regeling kunnen treven. Maar ik wel een vraag dat je het moet afkopen oké dat weetje maar wat ik mijn afvraag is hoe komen ze aan dat bedrag van 500 euro of meer?
Bij ons lig het eerst ook niet zo wat jij schetste maar wij hebben het hoger op gezocht en hebben TELE2 voor de geschillencommissie telefoon gedacht. Even het verhaal kort te houden wij hebben gewonnen omdat TELE2 het niet kom bewijzen waar dat bedrag vandaan kwam. Mijn tip zou zijn Stuur een brief naar TELE2 geef ze bedenktijd van 30 dagen en vermeld daar in mocht ze niet reageren op de brief of met een goede oplossing komen. Dat je een procedure gaat op starten bij de geschillencommissie.

gr
door grabijn39 - Nov 4, 2013 om 12:45
6 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=vr1944 schreef op maandag 4 nov 2013, 12:19]Je had het abonnement niet direct moeten opzeggen maar een maand voor het aflopen van het jaarcontract, dan was je veel goedkoper uit geweest en had je nog gewoon per maand betaald . Nu betaal je ook de korting die de eerste 6 maanden hebt gehad terug . Ruw geschat ben je nu 200 euro duurder uit. 0900-2411602 nummer klantenservice 7,5 cent per geprek.

gr
door grabijn39 - Nov 4, 2013 om 12:46
6 Antwoorden / 0 Vragen

Op de dure 0900 nummer te omzeilen bel 06-40191602

=vr1944 schreef op maandag 4 nov 2013, 12:19: Je had het abonnement niet direct moeten opzeggen maar een maand voor het aflopen van het jaarcontract, dan was je veel goedkoper uit geweest en had je nog gewoon per maand betaald . Nu betaal je ook de korting die de eerste 6 maanden hebt gehad terug . Ruw geschat ben je nu 200 euro duurder uit. 0900-2411602 nummer klantenservice 7,5 cent per geprek.

gr
door grabijn39 - Nov 4, 2013 om 12:48
6 Antwoorden / 0 Vragen

Bel naar 06-40191602 dan kun je het dure 0900 nummer omzielen

hi
door hindrik25 - Nov 4, 2013 om 13:11
3 Antwoorden / 3 Vragen

Vanwege dezelfde problemen ben ik vertrokken bij Tele2 na veel ellende en UPC is geen haar beter.
Vlak van te voren gebeld en extra betaald voor programma gemist maar dat bleek niet te werken want ze deden niet alles in gemist.
Ze zouden mij een papier sturen maar bij opzeggen wisten ze daar niets meer van en zo kon ik dat dus ook voor een half jaar mee betalen

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2013 om 14:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar als u toch gewoon uw contract uitdient, betaalt u toch per maand? Dus opzegging terugdraaien en contract uitdienen, niets aan de hand.

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2013 om 14:31
42060 Antwoorden / 21 Vragen

En als u al jaren klant bent, hebt u een opzegtermijn van één maand.

vr1944
door vr1944 - Nov 4, 2013 om 15:18
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Hoezo duur 0900 nummer.Vind je 7,5 cent per gesprek duur?.Ik denk dat jouw 06 nummer duurder i

=grabijn39 schreef op maandag 4 nov 2013, 12:48: Bel naar 06-40191602 dan kun je het dure 0900 nummer omzielen

vr1944
door vr1944 - Nov 4, 2013 om 15:30
1210 Antwoorden / 5 Vragen

Goed advies. Gezien de hoogte van de afkoopsom is contract hooguit 1 tot 3 maanden oud.Er van uitgaande dat het een pakket is met TV internet telefoon kost het conrtact 6x 15 euro en 6x 40 euro,dus dat scheelt 170 euro.De aansluiting kan ze meenemen naar haar vriend

=tijger1 schreef op maandag 4 nov 2013, 14:29: Maar als u toch gewoon uw contract uitdient, betaalt u toch per maand? Dus opzegging terugdraaien en contract uitdienen, niets aan de hand.

ja
door jarno1983 - Nov 4, 2013 om 18:21
1 Antwoorden / 1 Vragen

Het contract uitzitten is geen optie want dan kan de volgende bewoner volgens de wet telecom geen gebruik maken van dienaten va een provider want de lijn is gehuurd door tele2

tijger1
door tijger1 - Nov 4, 2013 om 18:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien kunt u dan wel een deal maken met de volgende bewoner.

diumenge
door diumenge - Nov 4, 2013 om 18:43
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=jarno1983 schreef op maandag 4 nov 2013, 18:21]Het contract uitzitten is geen optie want dan kan de volgende bewoner volgens de wet telecom geen gebruik maken van dienaten va een provider want de lijn is gehuurd door tele2 Dat lijkt me dan het probleem van Tele2.