ja
door jasmijn2011 Jan 3, 2011 om 22:56
Computers & telefonie

Opzegging UPC

Hallo,

In juli 2010 ben ik een contract aangegaan bij upc voor Televisie, Internet en Telefonie. In november 2010 heb ik van hun een e-mail ontvangen waarin stond dat per 1 januari 2011 een tariefsverhoging zou komen. Dus heb ik contact opgenomen met Tele 2 om over te stappen. Ik wist dat het door de tariefsverhoging mogelijk was om onder het contract af te komen (door een eerdere ervaring met KPN) en tele 2 bevestigde mijn vermoeden. En nu heb ik een brief ontvangen van UPC dat ik de resterende 6 maandtermijnen moet afkopen. Ik heb toen contact opgenomen met UPC dat ik daar niet mee eens was en ze zeiden dat er in de algemene voorwaarden stond dat er in geval van tariefsverhoging niet onder het contract kon komen en dat ik maar contact op moest nemen met tele 2 om het contract bij hun stop te zetten.
Ik heb toen weer contact opgenomen met tele 2 en ze zeiden dat ik in mijn recht stond en het wettelijk bepaald was en dat upc mij gewoon in het ooitje nam en als ze niet mee wilde werken om maar contact op te nemen met OPTA.
Met deze kennis ging weer verhaal halen bij UPC en nu was het opeens wel mogelijk om op te zeggen. Maar dat ik alsnog de resterende afkoopsom moest betalen, omdat ik niet duidelijk gezegd zou hebben dat ik om de tariefsverhoging weg ging.
Me deze informatie heb ik contact opgenomen met OPTA en ze zeggen dat ik in mijn recht sta en dat UPC gewoon tegenwerkt. Ik moet van de OPTA een aangetekende brief sturen met mijn klacht en als dat niets uihaalt moet ik de geschillencomissie erbij halen.
Wat raden jullie mij aan? Het is frustrerend dat ik nu 2 rekening moet betalen waarvan 1 onterecht.

1500 9 Rapporteer

stacey
door stacey - Jan 3, 2011 om 23:25
10352 Antwoorden / 12 Vragen

--Dus heb ik contact opgenomen met Tele 2 om over te stappen--
-- En nu heb ik een brief ontvangen van UPC --

Had je netjes En op tijd voor de aankomende wijziging UPC wel opgezegd of heb je nooit meer iets laten horen en dacht je door tele2 te nemen zomaar van UPC af te zijn ?
Dat idee krijg ik namelijk van je verhaal.

ja
door jasmijn2011 - Jan 3, 2011 om 23:32
3 Antwoorden / 2 Vragen

Ik heb netjes voor 1 januari opgezegd via de opzegservice van tele 2.

stacey
door stacey - Jan 3, 2011 om 23:46
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasmijn2011 schreef op maandag 3 jan 2011, 23:32]Ik heb netjes voor 1 januari opgezegd via de opzegservice van tele 2.

Ja, en als dat niet op tijd gebeurd is heb je dus wel een probleem...............
Je bent en blijft Zelf ten alle tijde verantwoordelijk voor het op tijd opzeggen van een abonnement,
als tele 2 dus iets fout heeft gedaan dan zul jij nog je abo periode bij UPC uit moeten zitten/betalen helaas...............

Overigens als je in November een melding hebt gehad over de tariefs verhoging dan heb je vanaf die datum 30 dagen de tijd om op te zeggen en gaat je opzegging Per verhogingsdatum (pas) in................
In Januari opzeggen is dus ook al veeel te laat.

ja
door jasmijn2011 - Jan 3, 2011 om 23:50
3 Antwoorden / 2 Vragen

Nogmaals, het is op 3 december opgezegd bij upc en ik heb zelfs een bevestiging.
Het gaat niet zozeer op de opzegging ( dat staat op zwart op wit). Maar ze komen met smoesjes van je had erbij moeten zeggen dat je om de prijsverhoging weg ging. Snap je?

stacey
door stacey - Jan 4, 2011 om 00:11
10352 Antwoorden / 12 Vragen

[quote=jasmijn2011 schreef op maandag 3 jan 2011, 23:50]Nogmaals, het is op 3 december opgezegd bij upc en ik heb zelfs een bevestiging.
Het gaat niet zozeer op de opzegging ( dat staat op zwart op wit). Maar ze komen met smoesjes van je had erbij moeten zeggen dat je om de prijsverhoging weg ging. Snap je?

Oké, ja feitelijk had je dat als reden moeten opgeven want dat was Nu voor jouw enige gegronde reden tot opzeggen, waar je normaal gesproken nog geen recht op opzeggen had omdat je je minimale contracttermijn er nog niet op had zitten.
Tja dan zit er weinig op dit nog eens schriftelijk bij ze aan te kaarten in de hoop dat ze niet zo star blijven en als dat niet werkt te kijken wat geschillencommissie er van vind.

Ze geven bij consuwijzer in elk geval wel aan dit Wel te (ver)melden:
--Schrijf de aanbieder een brief (aangetekend) waarin je aangeeft niet in te stemmen met deze prijsverhoging.
Geef aan dat je de overeenkomst wilt ontbinden met ingang van de datum van de prijsverhoging ............--

ja
door jasmijn2011 - Jan 4, 2011 om 00:15
3 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=stacey schreef op dinsdag 4 jan 2011, 00:11][quote=jasmijn2011 schreef op maandag 3 jan 2011, 23:50]Nogmaals, het is op 3 december opgezegd bij upc en ik heb zelfs een bevestiging.
Het gaat niet zozeer op de opzegging ( dat staat op zwart op wit). Maar ze komen met smoesjes van je had erbij moeten zeggen dat je om de prijsverhoging weg ging. Snap je?

Oké, ja feitelijk had je dat als reden moeten opgeven want dat was Nu voor jouw enige gegronde reden tot opzeggen, waar je normaal gesproken nog geen recht op opzeggen had omdat je je minimale contracttermijn er nog niet op had zitten.
Tja dan zit er weinig op dit nog eens schriftelijk bij ze aan te kaarten in de hoop dat ze niet zo star blijven en als dat niet werkt te kijken wat geschillencommissie er van vind.

Ze geven bij consuwijzer in elk geval wel aan dit Wel te (ver)melden:
--Schrijf de aanbieder een brief (aangetekend) waarin je aangeeft niet in te stemmen met deze prijsverhoging.
Geef aan dat je de overeenkomst wilt ontbinden met ingang van de datum van de prijsverhoging ............--

Dat staat er in iedergeval niet op de algemene voorwaarden van de upc en de opta is van mening dat ik in mijn recht sta...dat moet toch iets zeggen, vind je niet?

börgemeister
door börgemeister - Jan 4, 2011 om 01:33
506 Antwoorden / 25 Vragen

"4.11 Gaat u niet akkoord met een voor u nadelige wijziging van uw overeenkomst, van de algemene voorwaarden of van een tarief? Dan kunt u de overeenkomst kosteloos opzeggen vóór de datum waarop de wijziging intreedt. Dit kan bijvoorbeeld niet als de wijziging op uw verzoek is; een aanpassing op aanwijzing van de overheid of vergelijkbaar orgaan betreft; of het de jaarlijkse tariefaanpassing per 1 januari is op basis van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex"

M.i. is dit geen reden tot opzegging van uw abonnement als het om indexering van de prijzen van UPC.

börgemeister
door börgemeister - Jan 4, 2011 om 01:38
506 Antwoorden / 25 Vragen

Het is een vrijwillige keus geweest van u om een overeenkomst met Tele2 aan te gaan terwijl uw een rechtsgeldige abonnement heeft bij UPC.

U kunt Tele2 verzoeken het abonnement op te schorten tot 11 juli 2011, zodat u na UPC op 11 juli 2011 de diensten va Tele2 kunt gaan afnemen.

Overigens vind ik Tele2 ook geen verstandige keus geweest.

bw
door bwakad - Apr 9, 2012 om 18:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=börgemeister schreef op dinsdag 4 jan 2011, 01:33]"4.11 Gaat u niet akkoord met een voor u nadelige wijziging van uw overeenkomst, van de algemene voorwaarden of van een tarief? Dan kunt u de overeenkomst kosteloos opzeggen vóór de datum waarop de wijziging intreedt. Dit kan bijvoorbeeld niet als de wijziging op uw verzoek is; een aanpassing op aanwijzing van de overheid of vergelijkbaar orgaan betreft; of het de jaarlijkse tariefaanpassing per 1 januari is op basis van het maandindexcijfer volgens de consumentenprijsindex"

M.i. is dit geen reden tot opzegging van uw abonnement als het om indexering van de prijzen van UPC.

Dan zou er wel weer in de voorwaarden moeten staan dat in januari tarieven verhoogt worden. Immers weten consumenten anders niet waar men aan toe is en word dit als kennelijk onredelijk beschouwd...

Overigens had ik een zelfde geval waarbij ik het na de incasso bureau's en deurwaarders heb laten aankomen op een rechtzaak welke ik rescentelijk gewonnen heb!