de
door deurwaarder May 23, 2007 om 20:09
Computers & telefonie

Orange levert niet goed werkend toestel

Goedenavond, ik hoop dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem.


Ik heb via de internetsite van Orange een 1-jarig mobiel abonnement afgesloten met een nieuw toestel. Op 3 mei heb ik dit toestel opgehaald op het postkantoor. Maandag wilde ik een bluetooth headset kopen voor het bellen in de auto, maar bij meerdere winkels werkte het toestel erg slecht of kan de telefoon de headset niet 'vinden'. Ik ben naar een winkel van Orange gegaan en daar is geconstateerd dat het toestel niet juist werkt. ER is een fout intern. Doch, in de winkel konden zij mij niet helpen, omdat het product via hun internetsite is gekocht en ik moest dus contact opnemen met hun klantenservice. Dinsdag heb ik met de klantenservice gebeld en melding gemaakt van het gebrek aan het toestel. Orange wil geen nieuw toestel meer leveren (dus niet omruilen). Ze willen het toestel wel reparen of een ander toestel leveren wat reeds eerder kapot is geweest maar door hen is gemaakt. Zij stellen dat ik melding van het gebrek binnen 72 uur (dus drie dagen) had moeten doen. Echter dit staat niet in hun algemene voorwaarden. In hun algemene voorwaarden staat dat je uiterlijk de achtste dag melding moet maken van het gebrek middels een aangetekende brief. Dit heb ik diezelfde dinsdag ook gedaan.


Helaas blijft Orange bij het standpunt dat ik binnen 72 uur melding had moeten maken, alhoewel het niet in hun voorwaarden staat. Ik heb ze reeds twee brieven gestuurd, maar ik kom geen kant met ze op. Maar ik teken voor een abonnement van 1 jaar met een nieuw toestel. Blijkt dit toestel binnen vier dagen niet te werken dan is dit toestel vanaf datum levering niet goed werkend geweest, dus voldoen zij niet aan de eisen van een verkoper. Kan ik de overeenkomst laten ontbinden? Of zal ik ze toch nogmaals aanschrijven.


Vriendelijk bedankt voor jullie reacties

396 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

libra15
door libra15 - May 23, 2007 om 20:16
116 Antwoorden / 6 Vragen
0

Goedenavond.


U zou hier eens kunnen kijken:


Thuiswinkel.biz





De Geschillencommissie Thuiswinkel behandelt geschillen over op afstand door ... De uitspraken van de Geschillencommissie Thuiswinkel zijn voor de consument ...
www.thuiswinkel.org/onderdeel/thuiswinkelbiz/index.asp?kolomA=3965&kolomB=&navid=1 - 26k -


Succes.

ma
door martin1 - May 24, 2007 om 18:44
346 Antwoorden / 4 Vragen
0

De mobielde telefoon die u geleverd heeft gekrgen bij het abonnement, staat los van het aangaan van het abonnement. U kunt het abonnement dus niet ontbinden, vanwege een defect aan de mobiele telefoon. De verkoper van de mobiele telefoon, in dit geval organge, is ook verantwoordelijk voor het juist functioneren van deze telefoon. Mocht er een defect zijn, moet u de verkoper in staat stellen het defect te verhelpen. Als de verkoper kiest voor reparatie, omdat vervanging veel duurder is, moet u hier genoegen mee nemen. Wel dient de verkoper de overlast tot het minimum te beperken. Dit betekent in de praktijk dat een toestel niet vaker dan 2-3 keer voor een gebrek gerepareerd mag worden.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer