gi
door gijssmit Aug 17, 2011 om 21:55
Computers & telefonie

Outlook 2002 in Windows 7

Ik heb sinds kort een nieuw Notebook met daarop Windows 7. Ik heb daarop Outlook 2002 staan en kan alles gewoon gebruiken. Het enige is dat ik iedere keer bij het aanklikken van Verzenden/Ontvangen een scherm zie waarin mijn Netwerkwachtwoord wordt gevraagd. Als ik dat invoer en tevens "Het wachtwoord opslaan in de wachtwoordenlijst" aanvink kan ik alles ontvangen. Als ik Outlook afsluit en daarna weer opstart, moet ik weer bij verzenden/ontvangen het wachtwoord invoeren. Bij mijn instellingen voor e-mail accounts had ik "Wachtwoord onthouden" ook aangevinkt, maar iedere keer verdwijnt het wachtwoord. Iemand een oplossing? (Anders dan Outlook 2010 aan te schaffen).

553 3 Rapporteer

gsm
door gsm - Aug 17, 2011 om 22:05
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Outlook 2002 is niet geschikt (compatible met) voor Windows 7.
Je kunt proberen of Outlook 2002 als Administrator te starten (met de rechter muisknop, enz) soelaas biedt. Soms werken te oude programma's dan wel redelijk.

gi
door gijssmit - Aug 22, 2011 om 20:19
31 Antwoorden / 10 Vragen

Bedankt voor je snelle antwoord. Heb geprobeerd om als Administrator op te starten, maar dat werkte ook niet. Ik laat het voorlopig zoals het is, want verder werkt alles perfect.

zw
door zwaardvis - Feb 11, 2013 om 12:43
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Na 6 jaar zoeken is er eindelijk een werkende oplossing voor dit probleem.
Outlook XP/2002 slaat de wachtwoorden van de email-accounts op met de zgn. ProtectedStorage service van XP. Aangezien deze methode als onveilig wordt beschouwd (met de Nirsoft utility mailpv.exe kunnen deze worden uitgelezen) is Microsoft met Vista hiervan afgestapt. De Protected Storage service in Vista en Windows 7 werd read-only waardoor deze in feite onbruikbaar werd voor oude programmas als Outlook XP/2002 om wachtwoorden op te slaan. In Windows 8 is de Protected Storage helemaal verdwenen.
De hierna te volgen oplossing vervangt 3 DLL's in Vista of Windows 7 waardoor deze weer wel bruikbaar wordt. Zowel voor de 32- als de 64-bits versie. Helaas werkt deze oplossing niet in Windows 8.
Klik her en download ProtectedStorageV0.2.7z.
Pak dit archiefbestand uit met bv WinRar (of een andere uitpakker die 7z bestanden aankan) en start dan de uitgepakte Setup.bat als Administrator. Start daarna de PC opnieuw op. Outlook XP/2002 werkt nu perfect. Ik heb dit getest op Vista en Windows 7. In Win8 werkt het dus niet zoals gemeld.