v3
door v3w Sep 13, 2016 om 22:11
Computers & telefonie

Outlook langer bewaren verwijderde itenms

ik heb Outlook 2010. Hoe kan ik instellen dat een mail in verwijderde items niet al na een paar dagen weg is, maar pas na bv een maand of 2 maanden?

bedankt!!

vrgr
V3W

18541 13 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Sep 13, 2016 om 22:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen
Cookies
door Cookies - Sep 14, 2016 om 00:32
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Zolang je zelf de map 'verwijderde items' niet leegt, blijven deze mails bewaard, tenzij je zelf ooit ingesteld hebt dat de map wordt geleegd bij afsluiten van Outlook.

edrick3
door edrick3 - Sep 14, 2016 om 11:05
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Waarom zet je een mail dan in Verwijderde items?
Schoon je mail dan op op het moment dat je die oude mails echt wilt verwijderen.
Lees hier de info betreffende de map verwijderde items leegmaken.

gsm
door gsm - Sep 14, 2016 om 14:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Zie voor de oplossing met Automatisch archiveren deze link:
https://support.office.com/nl-nl/article/Automatisch-oudere-items-verplaatsen-of-verwijderen-met-AutoArchiveren-e5ce650b-d129-49c3-898f-9cd517d79f8e

  1. Klik in de Mappenlijst in het navigatiedeelvenster met de rechtermuisknop op de map die u wilt wijzigen en kiesEigenschappen in het snelmenu.

  2. Selecteer de gewenste opties op het tabblad AutoArchiveren.

edrick3
door edrick3 Sep 14, 2016 om 14:17
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Waarom nogmaals de link geplaatst? Bij mij werkt die prima.

edrick3
door edrick3 Sep 14, 2016 om 14:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Oh, je hebt ondertussen al ge-edit zie ik.

v3
door v3w - Oct 9, 2016 om 11:18
8 Antwoorden / 8 Vragen

dank voor jullie antwoorden (ik was op vakantie).

Ik weet niet veel van computers dus misschien begrijp ik het biet goed.
(de eerste 2 opmerkingen van Edrick vind ik erg flauw. ook aan zijn link heb ik helemaal niets want daar gaat mijn vraag niet over!)

ik zal mijn probleem nogmaals proberen uit te leggen:
als ik een mailtje gelezen/afgewerkt  heb, delete ik hem in Outlook (daarmee ook online).

Na ...? dagen (ik weet dus niet precies hoeveel) verdwijnt hij zomaar vanzelf uit mijn verwijderde items.
Dat is soms lastig voor mij, want het kan voorkomen dat ik het mailtje niet had moeten verwijderen., bv om dat ik het niet goed/volledig had afgewerkt.
Nee, ik heb nooit iets met de instellingen gedaan (geen verstand van).
Ik heb jullie tips nagelopen en alle instellingsschermen zijn "grijs"

Mijn vraag is dus:
waar staat nu ingesteld dat mijn verwijderde mailtjes na ... dagen gaan verdwijnen uit de map "verwijderde items" en hoe kan ik dat aanpassen
in bv 1,2of 3 maanden ?

Hoop dat het zo duidelijker is.

Nogmaals bedankt!

tijger1
door tijger1 - Oct 9, 2016 om 11:34
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Misschien dan zelf even een map maken, bv " afgewerkte mail" en daar die mailtjes inzetten. Dan kunt u na een maand of wat die map opschonen.

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2016 om 11:38
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik vermoed dat je een vinkje hebt staan bij: Map met verwijderde items leegmaken bij afsluiten. Check dat eens.
Overigens is het helemaal niet verstandig om nu nog Outlook 2010 te gebruiken, want er worden al een jaar geen beveiligingsupdates meer uitgebracht voor deze versie.

  1. Klik op tabblad Bestand.

  2. Klik op Opties.

  3. Haal het vinkje weg (tabblad Geavanceerd onder Outlook starten en afsluiten) bij het selectievakje ‘Map Verwijderde items leegmaken bij afsluiten’

diumenge
door diumenge Oct 9, 2016 om 11:56
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen updates meer? Ik heb er in mei nog een ontvangen. https://support.microsoft.com/nl-nl/kb/3115127

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2016 om 12:05
13336 Antwoorden / 36 Vragen

@diumenge: vreemd, https://tweakers.net/nieuws/97186/microsoft-waarschuwt-voor-einde-mainstreamondersteuning-windows-7.html

Edit: ik zie het al. De update van mei jl. is geen beveiligingsupdate en daar had ik het over.

diumenge
door diumenge - Oct 9, 2016 om 12:41
11969 Antwoorden / 15 Vragen

@carola.83, maar da's natuurlijk raar. Geen beveiliginsupdates meer, maar wel andere? Denk eerder dat het in het 'service pack 1' verhaal zit, mijn Outlook 2010 heeft service pack 2. Volgens MS heb ik nog vier jaar uitgebreide ondersteuning.

https://support.microsoft.com/nl-nl/lifecycle/search?alpha=Microsoft%20Outlook%202010

Cookies
door Cookies - Oct 9, 2016 om 12:48
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Diumenge, kijk eens hier (even naar beneden scrollen) einddatum beveiligingsupdates was toch echt 1 jaar geleden. https://support.microsoft.com/nl-nl/help/15063

diumenge
door diumenge Oct 9, 2016 om 20:11
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Ik zie het ja, beetje tegenstrijdige informatie op de pagina's van MS wat mij betreft. Nouja, ik blijf gewoon Outlook 2010 nog gebruiken voorlopig :-)

ph
door philip36 - Oct 9, 2016 om 17:01
2275 Antwoorden / 4 Vragen

U kunt ook het gratis programma Mailstore Home gebruiken waarmee u een backup van de emails maakt.
Heeft u altijd uw emails nog en u kunt zoeken op naam of tekst.
http://www.mailstore.com/en/mailstore-home-email-archiving.aspx

reflecs
door reflecs - Oct 9, 2016 om 17:30
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Zijn de mails echt definitief verwijderd?
U zou er nog naar kunnen zoeken in het zoekvak door b.v. het onderwerp of afzender in te geven.

Voor sommige soorten accounts is er een map Herstelbare items: https://support.office.com/nl-nl/article/Verwijderde-items-herstellen-in-Outlook-2010-cd9dfe12-8e8c-4a21-bbbf-4bd103a3f1fe

er
door eriktoussaint - Feb 10, 2017 om 07:09
1 Antwoorden / Vragen

Tjonge, dat is heftig zeg, hier staan allemaal antwoorden op vragen die niet gesteld zijn. En het antwoord dat V3W zocht, staat er niet bij. Jammer, want ik heb het zelfde probleem: mn verwijderde items zijn (plotseling) na een week weg. Ik zoek me een hoedje naar de oplossing, maar kom er niet uit.
Groeten, Erik

costnix
door costnix Feb 10, 2017 om 09:38
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Gewoon een nieuwe map aanmaken en de nog te bewaren berichten daarin bewaren.

tijger1
door tijger1 Feb 10, 2017 om 10:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Dat advies had ik in oktober al gegeven.:-))

edrick3
door edrick3 Feb 10, 2017 om 13:04
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Als je items niet wilt verwijderen moet je ze niet in de map Verwijderde items plaatsen!