labelle
door labelle Dec 20, 2008 om 17:29
Computers & telefonie

Parallels H-Sphere, ik kom er niet uit

Hallo lezers,

Onderstaande tekst krijg ik als ik een bepaalde, gewoon openbare, site probeer te bereiken. Op een andere computer,niet bij mij thuis,kan het wel.
Wie weet wat er dan aan de hand is, en bij wie ik moet zijn om dit op te lossen?

Groet, Labelle

Parallels H-Sphere (in een blauwe balk bovenaan)

Error 403: Forbidden

You don't have permissions to access this page.
This usually means one of the following:
  • this file and directory permissions make them unavailable from the Internet.
  • .htaccess contains instructions that prevent public access to this file or directory.

Please check file and directory permissions and .htaccess configuration if you are able to do this.
Otherwise, request your webmaster to grant you access.

1058 18 Rapporteer

holpen
door holpen - Dec 20, 2008 om 18:46
1416 Antwoorden / 0 Vragen

De uitleg staat er eigenlijk al vermeld: de server aan de andere kant verbiedt u de toegang tot een bepaalde pagina of directory. Parallels is een zogenaamde hosting-provider, waar kennelijk de website die u probeert te bezoeken op de servers staat.

Om dit opgelost te krijgen dient u contact op te nemen met de beheerder van de website die deze foutmelding geeft. Er kan van alles aan de hand zijn met de rechtenstructuur op de site waardoor u geen toegang meer krijgt. Alleen de beheerder van de website kan dit nagaan.

Controleer overigens nog eens goed of het adres dat u gebruikt exact hetzelfde is als op de andere computer.

poltol
door poltol - Dec 20, 2008 om 23:55
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Heeft u nooit moeten inloggen? Het lijkt erop dat er een wachtwoord nodig is. Het is mogelijk dat er op uw eigen PC een cookie, of iets dergelijks, is achtergelaten waarmee u wel toegang krijgt. Misschien kunt u hier nog aangeven welke site het betreft?

Vr.gr. poltol

labelle
door labelle - Dec 21, 2008 om 00:55
10 Antwoorden / 3 Vragen

@ Holpen.
Ja, het adres is goed.
Volgens whois is de hosting provider DomainDiscover en niet Parallels, wat zij er dus mee van doen hebben is mij nog onduidelijk.
Ik heb nu wel een mail gestuurt naar de administratie van de onbereikbare site (gevonden op whois) en hoop op antwoord.

Bedankt alvast voor het meedenken, nog andere suggesties?

Labelle

labelle
door labelle - Dec 21, 2008 om 00:58
10 Antwoorden / 3 Vragen

@poltol,
Nee, het is een gewone openbare site.
Ik weet niet of ik de site mag vermelden, maar hierbij:
yogatech, met .com erachter en natuurlijk www ervoor ;-)
Ik ben benieuwd of u hem gewoon kunt bereiken.

Bedankt in ieder geval, groet,
Labelle

holpen
door holpen - Dec 21, 2008 om 01:54
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Heb nog 's even goed gekeken. H-Sphere bijkt een Control Panel van de webhoster te zijn. Op grond daarvan vermoed ik dat je op een gedeelte van de website terecht bent gekomen dat toegang verleent tot de beheerpagina's.

Alleen, hoe dat dan via de normale homepage zou kunnen, is mij een volslagen raadsel. De site werkt bij mij overigens prima, ook de links. Als je gewoon het standaard webadres intikt, krijg je dan meteen deze melding? Verschijnt er bij deze melding een ander adres in de adresbalk van je webbrowser?

labelle
door labelle - Dec 21, 2008 om 02:13
10 Antwoorden / 3 Vragen

@ holpen,

Ja, ik krijg meteen deze pagina met het intikken van het standaard adres, en het adres in de balk verandert niet.
Ook als ik via de nieuwsbrief, die ik nog wel ontvang, de link naar de site aanklik kom ik onmiddellijk op die  H-Spere pagina.
Toen ik nog wel op de site kon komen had ik ook toegang tot de het gedeelte voor teachers, had daar ook een eigen site vermelding. Is destijds allemaal officieel goedgekeurd.

dirck
door dirck - Dec 21, 2008 om 11:22
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Ik ben benieuwd of u hem gewoon kunt bereiken.

Ik heb in ieder geval geen problemen met die site.
Welke Internet Browser gebruikt u?

Verwijder ook eens alle Cookies, Tijdelijke internet bestanden en de Geschiedenis.
Misschien dat dan het probleem opgelost is?

Of misschien hebben ze uw IP-adres wel geblokkeerd. (grapje)

Groet, Dirck

holpen
door holpen - Dec 21, 2008 om 11:57
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Als je een dos-venster opent (Start > Uitvoeren, CMD invullen en OK klikken), geef daar eens het commando
PING www.yogatech.com

Naar welk ip-adres gaat het dan op zoek? Als het iets anders is dan 72.249.63.27 dan horen we dat graag. Als ik het laatste getal namelijk verander in 26, dan krijg ik een H-Sphere melding - een andere, maar...

Controleer eens de inhoud van het bestand C:\Windows\System32\Drivers\Etc\Hosts. Staat daar deze website misschien ook in genoemd? Kleine kans, maar je weet maar nooit.

Probeer het ook eens met een andere browser (Firefox/Internet Explorer), benieuwd of het dan wel lukt. Sowieso de tijdelijke internet-bestanden, cookies, etc.etc. leegmaken. Als je via een proxy-server werkt, deze proxy eens uitschakelen (indien mogelijk).

poltol
door poltol - Dec 21, 2008 om 14:52
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Eén klik en .... hatsiekadee!!! Zonder mankeren op de site geland.

Vr.gr. poltol

poltol
door poltol - Dec 21, 2008 om 14:56
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Sorry,

Ik vergat de link.

DEZE TOCH

Poltol

spooky01
door spooky01 - Dec 21, 2008 om 15:08
418 Antwoorden / 56 Vragen

hallo, ik heb de site via poltol proberen te bereiken en ik krijg dezelfde foutmelding als de vraagsteller. Ik heb internet via telfort, misschien is dit de fout?

poltol
door poltol - Dec 21, 2008 om 15:28
3885 Antwoorden / 22 Vragen

Hallo,

Ik zit op zonnet [=TELE2 / VERSATEL]. Bel even naar je provider en vraag of de site geblokkeerd is [geband??]

Vr.gr. poltol

spooky01
door spooky01 - Dec 21, 2008 om 15:35
418 Antwoorden / 56 Vragen

Ik heb geprobeerd de site te openen voor de vraagsteller en ben zelf niet geintereseerd in de pagina. Het bellen kost 30cpm dus ik vind het prima zo

labelle
door labelle - Dec 21, 2008 om 16:53
10 Antwoorden / 3 Vragen

Dag allemaal,

Allereerst hartelijk dank voor al jullie moeite.

Ik ben uren (echt waar!) bezig geweest om al jullie tips na te lopen.
Vooral die van Holpen waren een hoop werk voor een niet zo handige internetter ;-).
Inmiddels is er dus van alles gewijzigd en geschoond.
Van de site beheerder heb ik ook al antwoord gekregen. Nee, ik ben niet 'geband'. Het probleem zit in ieder geval niet aan hun kant.
Ook zit het niet in mijn modem.

Mogelijk is het inderdaad Telfort (vroeger ook al Tiscali) die voor het probleem zorgt! Spooky maakte daar al melding van.

Dat wordt dus wachten op antwoord van Telfort :-((

Groet,
Labelle

dirck
door dirck - Dec 21, 2008 om 17:31
3201 Antwoorden / 3 Vragen

De makkelijkste manier om hier achter te komen is door je computer even aan te sluiten op een andere internet aansluiting, bijvoorbeeld bij je buren.

OpTijdNaarBed
door OpTijdNaarBed - Dec 21, 2008 om 18:09
1163 Antwoorden / 60 Vragen

Ik gebruik Linux Ubuntu als besturingssysteem, en heb Telfort als provider. Mij lukt het ook niet om de site te openen, ik krijg de zelfde error-code. Het lijkt er dus inderdaad op dat het probleem bij Telfort ligt!

holpen
door holpen - Dec 21, 2008 om 20:29
1416 Antwoorden / 0 Vragen

Dikke kans dat de ip-range van Telfort door deze site is geblokkeerd, wellicht vanwege spam of andersoortig misbruik.

labelle
door labelle - Dec 21, 2008 om 20:41
10 Antwoorden / 3 Vragen

Tja, het is dus inderdaad Telfort.

Het is zeer onwaarschijnlijk dat yogatech zelf gespamt heeft of andere ongeoorloofde acties heeft gedaan.
Foutje bij Telfort?
Ik ga maar niet bellen omdat ik vermoed dat de callcenter medewerkers het niet voor me uit kunnen zoeken. Ik hoop dus maar op antwoord van Telfort via de mail.

Nogmaals, allemaal bedankt en een fijne avond,

Labelle