av
door avanson Jan 5, 2011 om 12:38
Computers & telefonie

Postcodeloterij

Kan de postcodeloterij zo doorgaan met deze verkapte en smichtige verkoop praktijken van extra loten, onder het mom je hebt een prijs gewonnen.?
En nooit opnemen van de telefoon ,gewoon verbreken.?
En ondanks mijn schriftelijke opzegging,gewoon geld af blijven schrijven.?
Gisteren heb ik op hun forum gelezen dat er in 24uur
10953 opzegbrieven zijn gedownload.
Die denken misschien hetzefde.MVG. A .v.Son.

1073 8 Rapporteer

tenormin
door tenormin - Jan 5, 2011 om 13:16
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Toevallig werd ik gisteren (weer) gebeld dat ik twee gratis loten had gewonnen. Aangezien ik daar precies een jaar geleden wel ben ingestonken en blij was met die gratis loten, werd er onmiddellijk € 13.50 van mijn giro afgeschreven voor die 'gratis' loten. Omdat ik vreselijk furieus was hebben ze dit onmiddellijk teruggestort en deedt ik uiteraard ook niet mee aan die gratische trekking. Ondanks dat ik bij het "bel-me-niet" register heb laten registreren wordt ik toch regelmatig lastiggevallen door allerlei soorten van verkooppraktijken. Ik heb dus inderdaad, toen ik hoorde wie er aan de telefoon was, de knop beeindigen gesprek ingedrukt. Misschien niet netjes, maar dat is wederzijds.

jpm
door jpm - Jan 5, 2011 om 17:22
821 Antwoorden / 28 Vragen

Geachte A. van Son,
Het verbaast me dat, na schriftelijke opzegging, toch geld wordt afgeschreven. Indien dit niet een eenmalige machtiging betreft denk ik dat u het geld moet kunnen storneren, c.q. terug laten storten.
Heeft u bewijs van opzegging, bijvoorbeeld omdat u dit aangetekend heeft gedaan? Het is een wat dure manier van opzeggen, maar iedere keer de prijs van loten te zien worden afgeschreven is duurder. Misschien dat u dit alsnog moet doen als u dit niet al deed.

tdehond
door tdehond - Jan 5, 2011 om 18:12
4744 Antwoorden / 9 Vragen

Ik heb naast schriftelijk aangetekend opzeggen net zo lang gebeld tot ik de schriftelijke bevestiging einde deelname binnen had.

Wilt u zeker weten dat uw deelname is stopgezet, belt u dan even met onze Ledenservice op telefoonnummer 0900-300 1500 (20 cpm, van maandag tm vrijdag, van 9-21 uur).
Bron: hier

Zie verder bovenstaand advies van jpm

rodekanaries
door rodekanaries - Jan 5, 2011 om 18:24
1 Antwoorden / 0 Vragen

Ik word gek van de postcode loterij,ik heb nog nooit mee gedaan en toch krijg ik wekelijks reclame op mijn naam in de brievenbus soms een soort munt en soms een gratis parkeer kaartje maar jullie snappen natuurlijk wel dat ik dan eerst lid moet worden als ik alles gratis wil krijgen;)..
Ik heb al verschillende keren gebeld geklaagd dat ik uit dat systeem wil maar ik schreeuw tegen dovemansoren. Ik wil niks met de postcodeloterij te maken hebben maar er heeft blijkbaar een bedrijf mijn gegevens door gegeven en huppa ik word wekelijks lastig gevallen met post.

börgemeister
door börgemeister - Jan 5, 2011 om 18:47
506 Antwoorden / 25 Vragen

Vorige week voor mijn schoonzus opgezegd. Wel per fax 020 6753866 dit gedaan en per regulierepost.

Blijkbaar gaat de fax 020 6753866 's-avonds en 's-nachts uit - als de (blonde) faxgeit - naar huis is. Hoe vaak ik niet getracht heb om 's-avonds en 's-nachts te faxen naar de Nationale Postcode Loterij N.V., niet meer te tellen.

he
door henk o - Jan 7, 2011 om 15:02
7 Antwoorden / 1 Vragen

Ja, zelfs ik ben er nu ingestonken.
Ik heb tot drie keer toe doorgevraagd bij de telefonisch medewerker - dat het echt gratis is, zonder verdere verplichtingen. Als hij dat tot drie keer toe bevestigd, lijkt mij sprake van bedrog.

Ik heb de machtiging ingetrokken. Ook wil ik nu (nog voordat er iets afgeschreven is), de zaak blokkeren, maar de bank werkt voorlopig nog even niet mee. Die wijst erop dat ik eerst de PCL de kans geef. Maar die gaan straks afschrijven, en meteen loten, en dan kan ik niet meer storneren.

Hoe kan ik de incasso alsnog blokkeren ?

edrick3
door edrick3 - Jan 7, 2011 om 15:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Zo heeft u bij een automatische incasso het recht om het afgeschreven bedrag binnen 56 dagen zonder opgaaf van redenen door de bank te laten terughalen (storneren). Maar dat geldt niet altijd. Allereerst zijn incasso’s van loterijen een uitzondering. Logisch: anders zou u na een teleurstellende trekking uw geld terug laten boeken.

Van: geld en recht

Met vr.gr.

he
door henk o - Jan 7, 2011 om 15:41
7 Antwoorden / 1 Vragen

ja, ik heb eerst wat gelezen op deze site. Storneren is geen optie, dat meld ik ook in mijn post. Een opmerking (met vette letters) dat storneren niet kan bij loterijen is dus ook dubbelop.

De situatie:
- ik heb telefonisch ja gezegd
- ik krijg nu een bevestiging
- ik zie nu hoe ze je toch bedriegen (bedrog zoals in de juridische zin), en wil de zaak stoppen
- ik heb de overeenkomst per brief beëindigd, maar daar zal wel 3 weken overheen gaan "admin tijd"
- in de tussentijd zullen ze dus straks mijn bankrek plunderen
- en die wil ik dus (selectief)blokkeren. Dat kan bij de bank, maar die willen dit eerst even niet doen "wacht de reactie af van de PCL"