Postcodeloterij
Kan de postcodeloterij zo doorgaan met deze verkapte en smichtige verkoop praktijken van extra loten, onder het mom je hebt een prijs gewonnen.?
En nooit opnemen van de telefoon ,gewoon verbreken.?
En ondanks mijn schriftelijke opzegging,gewoon geld af blijven schrijven.?
Gisteren heb ik op hun forum gelezen dat er in 24uur
10953 opzegbrieven zijn gedownload.
Die denken misschien hetzefde.MVG. A .v.Son.
Toevallig werd ik gisteren (weer) gebeld dat ik twee gratis loten had gewonnen. Aangezien ik daar precies een jaar geleden wel ben ingestonken en blij was met die gratis loten, werd er onmiddellijk € 13.50 van mijn giro afgeschreven voor die 'gratis' loten. Omdat ik vreselijk furieus was hebben ze dit onmiddellijk teruggestort en deedt ik uiteraard ook niet mee aan die gratische trekking. Ondanks dat ik bij het "bel-me-niet" register heb laten registreren wordt ik toch regelmatig lastiggevallen door allerlei soorten van verkooppraktijken. Ik heb dus inderdaad, toen ik hoorde wie er aan de telefoon was, de knop beeindigen gesprek ingedrukt. Misschien niet netjes, maar dat is wederzijds.
Geachte A. van Son,
Het verbaast me dat, na schriftelijke opzegging, toch geld wordt afgeschreven. Indien dit niet een eenmalige machtiging betreft denk ik dat u het geld moet kunnen storneren, c.q. terug laten storten.
Heeft u bewijs van opzegging, bijvoorbeeld omdat u dit aangetekend heeft gedaan? Het is een wat dure manier van opzeggen, maar iedere keer de prijs van loten te zien worden afgeschreven is duurder. Misschien dat u dit alsnog moet doen als u dit niet al deed.
Ik heb naast schriftelijk aangetekend opzeggen net zo lang gebeld tot ik de schriftelijke bevestiging einde deelname binnen had.
Wilt u zeker weten dat uw deelname is stopgezet, belt u dan even met onze Ledenservice op telefoonnummer 0900-300 1500 (20 cpm, van maandag tm vrijdag, van 9-21 uur).
Bron: hier
Zie verder bovenstaand advies van jpm
Ik word gek van de postcode loterij,ik heb nog nooit mee gedaan en toch krijg ik wekelijks reclame op mijn naam in de brievenbus soms een soort munt en soms een gratis parkeer kaartje maar jullie snappen natuurlijk wel dat ik dan eerst lid moet worden als ik alles gratis wil krijgen;)..
Ik heb al verschillende keren gebeld geklaagd dat ik uit dat systeem wil maar ik schreeuw tegen dovemansoren. Ik wil niks met de postcodeloterij te maken hebben maar er heeft blijkbaar een bedrijf mijn gegevens door gegeven en huppa ik word wekelijks lastig gevallen met post.
Vorige week voor mijn schoonzus opgezegd. Wel per fax 020 6753866 dit gedaan en per regulierepost.
Blijkbaar gaat de fax 020 6753866 's-avonds en 's-nachts uit - als de (blonde) faxgeit - naar huis is. Hoe vaak ik niet getracht heb om 's-avonds en 's-nachts te faxen naar de Nationale Postcode Loterij N.V., niet meer te tellen.
Ja, zelfs ik ben er nu ingestonken.
Ik heb tot drie keer toe doorgevraagd bij de telefonisch medewerker - dat het echt gratis is, zonder verdere verplichtingen. Als hij dat tot drie keer toe bevestigd, lijkt mij sprake van bedrog.
Ik heb de machtiging ingetrokken. Ook wil ik nu (nog voordat er iets afgeschreven is), de zaak blokkeren, maar de bank werkt voorlopig nog even niet mee. Die wijst erop dat ik eerst de PCL de kans geef. Maar die gaan straks afschrijven, en meteen loten, en dan kan ik niet meer storneren.
Hoe kan ik de incasso alsnog blokkeren ?
@@@,
Zo heeft u bij een automatische incasso het recht om het afgeschreven bedrag binnen 56 dagen zonder opgaaf van redenen door de bank te laten terughalen (storneren). Maar dat geldt niet altijd. Allereerst zijn incasso’s van loterijen een uitzondering. Logisch: anders zou u na een teleurstellende trekking uw geld terug laten boeken.
Van: geld en recht
Met vr.gr.
ja, ik heb eerst wat gelezen op deze site. Storneren is geen optie, dat meld ik ook in mijn post. Een opmerking (met vette letters) dat storneren niet kan bij loterijen is dus ook dubbelop.
De situatie:
- ik heb telefonisch ja gezegd
- ik krijg nu een bevestiging
- ik zie nu hoe ze je toch bedriegen (bedrog zoals in de juridische zin), en wil de zaak stoppen
- ik heb de overeenkomst per brief beëindigd, maar daar zal wel 3 weken overheen gaan "admin tijd"
- in de tussentijd zullen ze dus straks mijn bankrek plunderen
- en die wil ik dus (selectief)blokkeren. Dat kan bij de bank, maar die willen dit eerst even niet doen "wacht de reactie af van de PCL"
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?
Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?
zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag. Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer