doetinchem
door doetinchem May 19, 2006 om 20:49
Computers & telefonie

Pps bestand

ik krijg wel eens mailtjes met een .pps bestand, maar deze kan ik niet openen. Wat te doen

643 12 Rapporteer

hell-rider
door hell-rider - May 19, 2006 om 21:26
573 Antwoorden / 0 Vragen

Hai,

Dat is een PowerPoint bestand, als je geen PowerPoint op de computer hebt geïnstalleerd dan kan je deze niet openen.

Zit bij een Office pakket in.

Groet,
Hell-Rider

dirck
door dirck - May 19, 2006 om 21:26
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als je de Powerpoint Viewer download dan kun je ze wel openen.
Powerpoint
Viewer

doetinchem
door doetinchem - May 19, 2006 om 21:29
114 Antwoorden / 137 Vragen

ik heb net power point viewer gedownload, echter het lukt nog niet het pps bestand te openen.

Ik krijg de melding om in het configuratiescherm in het bestand mapopties een koppeling te maken. Ik heb er naar gekeken maar zou niet weten wat precies te doen. Weet je raad??

hell-rider
door hell-rider - May 19, 2006 om 21:40
573 Antwoorden / 0 Vragen

PowerPoint viewer ken ik niet maar als je een koppeling zou moeten maken ga dan als volgt te werk.

Ga met de verkenner naar het pps bestand en druk de Shiftknop in en klik met de rechtermuisknop op dit bestand, dan komt er in het contextmenu 'Openen met...' te staan, gebruik deze optie en de mapopties worden getoond. Daar kies je de PowerPoint viewer en onderin het venstertje geef je nog aan met een vinkje " Dit programma altijd gebruiken enz..'.

Ik hoop dat het lukt, succes,
Hell-Rider

be
door beagleslover - May 19, 2006 om 23:26
3 Antwoorden / 0 Vragen

Vanuit de e-mail rechstreeks starten lukt mij ook niet ondanks dat *.pps aan Powerpoint Viewer is gekopeld. *.pps vanuit de e-mail even opslaan op de harde schijf, daarna PP-viewer starten en *.pps openen gaat wel, ook dubelklik op *.pps

doetinchem
door doetinchem - May 21, 2006 om 10:50
114 Antwoorden / 137 Vragen

Beste hell-rider,

Ik heb het .pps bestand als volgt geopend: .pps bestand vanuit de e-mail opslaan op de harde schijf, op de harde schijf met de rechter muisknop aanklikken en .pps openen met.......en dit gaat wel.Het gaat dus wel met een omweg, weet jij nog een mogelijkheid om het toch rechtstreeks te openen in Outlook Express??

groeten Doetinchen

gsm
door gsm - May 21, 2006 om 11:08
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Utility om het te fixen:

http://windowsxp.mvps.org/utils/PPSFix.zip

Groet,
GSM

doetinchem
door doetinchem - May 21, 2006 om 11:45
114 Antwoorden / 137 Vragen

Beste gsm

Het is gelukt met http://windowsxp.mvps.org/utils/PPSFix.zip

Op de c-schijf staat nu het programma PPSfix. Daar heb ik nog een vraag over. Moet dat programma er op blijven staan?

Dank je, groeten doetinchem

gsm
door gsm - May 21, 2006 om 15:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het fix programma is slechts een gereedschap en kan weg zodra het probleem verholpen is (zoals dus nu het geval is).
Doe het dus maar in de prullenbak.

groet,
GSM

re
door resmeyer - May 31, 2006 om 22:02
12 Antwoorden / 12 Vragen

Je kunt deze files met deze extensie *.pps alleen openen met Powerpoint.

Deze kun je gratis downloaden bij Microsoft. Ga naar www.microsoft.com en plaats in de zoek-optiie Powerpoint

edwardus
door edwardus - May 31, 2006 om 22:12
6844 Antwoorden / 14 Vragen

De PowerPoint Viewer is wel gratis, maar PowerPoint toch zeker niet.

be
door beagleslover - May 31, 2006 om 22:40
3 Antwoorden / 0 Vragen

Ook met alleen Powerpoint Viewer kun je *.pps bekijken. Om dit rechtstreeks vanuit de mail te kunnen moet je een registerwijziging doen: HKEY_CLASSES_ROOT\PowerPointViewer.SlideShow11\shell  Klik rechts op Show en kies Naam Wijzigen. verander de naam Show in Open en sluit de registor editor. In principe moet probleem na opnieuw openen Outlook Express opgelost zijn.