an
door anton68 Mar 18, 2011 om 15:33
Computers & telefonie

Pretium zijn [edit redactie]

Beste lezers,

Pretium stuurt deurwaarder en dreigbrieven op mijn vader van 85 af. Hij heeft ten onrechte een abonnement gekregen van Pretium. Op 8 brieven en 20 telefoontjes wordt niet gereageerd. Heb bezwaarbrief geschreven met 19! zaken die niet klopten. Zij willen telefonisch niet inhoudelijk op bezwaren ingaan en zeggen dat hij moet betalen. Ook de incasso kan niets doen.

Hoe kom ik in gesprek met mensen die niet reageren. Deze zaak duurt nu al ruim 1 jaar.

386 12 Rapporteer

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 15:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

Heeft u schriftelijk aangetekend gereageerd?

Providers schijnen niet aangetekende brieven niet te ontvangen.
Slachtoffers van 72 jaar en ouder kunnen gebruik maken van de coulance regeling van Pretium. Zij hebben 3 maanden de tijd om alsnog het abonnement te annuleren.

Klik hier

Zie ook hier

Verder zal oetker hier reageren. Hij heeft er een mooi geschrift over samen gesteld.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 16:53
0 Antwoorden / 0 Vragen

Helaas hebben we dat al geprobeerd, vorig jaar januari 2010!

Er werd gezegd dat je niets hoefde te doen, maar in de kleine letters stond dat je je eigen provider zelf moest opzeggen. Er werd ook gezegd dat Pretium de goedkoopste was, er werd alleen niet bijverteld dat je dan wel automatisch incasso moet toepassen in het bandje, wat ik ook geluisterd heb. Dit bandje was voor mij, jong en bij de tijd al niet te volgen, laat staan voor een oudere man.

Daarbij stond mijn vader ook genoteerd in bel-me-niet- register.
Ook na opzegging kreeg mijn vader nog dreigbrieven voor reclame en andere aanbiedingen, terwijl dit ook specifiek gevraagd werd om niets meer te sturen.

Ook wordt er niet inhoudelijk gereageerd op 19 bezwaren.

Zelfs het doorverbinden in een telecombedrijf is niet mogelijk, want tot 3 keer toe verkeerd doorverbinden, of dat de verbinding afgebroken wordt is geen zelfzaamheid. Het zijn kl......zakken

Het Incasso buro zijn daarentegen vol begrip en proberen tot oplossing te komen.

Helaas kan je beter betalen, omdat je anders met alle tijd, geld, justitieel en andere problemen geconfronteerd wordt.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 17:01
0 Antwoorden / 0 Vragen

anton68

Bij een geschil, kun je daarover een klacht indienen bij de GeschillenCommissie Telecomunicatie in Den Haag. Pretium is daarbij aangesloten.

Sukses, ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 17:11
0 Antwoorden / 0 Vragen

Is beëindiging van de overeenkomst met pretium schriftelijk bevestigd door deze provider?

Pretium is verplicht uw vader toe te voegen aan een lijst van mensen die niet meer telefonisch benaderd mogen worden als hij dit aangeeft, mocht hij nogmaals gebeld worden. Hij maakt dan gebruik van zijn recht van verzet.

Reclame kan ongeopend terug gestuurd worden met ongewenste erop.

U kunt uw vader ook nog aanmelden bij Postfilter.
Klik. U kunt hem daar aanmelden bij het Postregister.

Dat scheelt een hoop ongewenste geadresseerde post.

Leest u ook Hier: klik

Hopelijk krijgt uw vader niet het blad: Privilege, want dan moet ook dit ongewenste lidmaatschap opgezegd worden. ( schriftelijk, aangetekend)

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 17:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

"Pretium stuurt deurwaarder en dreigbrieven op mijn vader van 85 af. Hij heeft ten onrechte een abonnement gekregen van Pretium."

De laatste zin begrijp ik niet helemaal want ook iemand van 85 jaar oud kan nog heel goed bij de pinken zijn. Op basis van leeftijd een contract ontbinden zal nog een heel gedoe worden.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

er bestaat een "ouderdomsclausule" vanaf 72 jaar met 3 maanden bedenktijd. er is dan ook binnen een maand al aangegeven dat we niets met Pretium te maken wilden hebben.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 17:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

Ja ook privelege was meteen opgezegd.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 18:04
0 Antwoorden / 0 Vragen

anton68 schreef op vrijdag 18 mrt 2011, 17:59: Ja ook privelege was meteen opgezegd.

Is schriftelijk bevestigd dat zowel het telefonisch abonnement als het lidmaatschap beëindigd zijn?
Dit om een ongewenste automatische incasso in de toekomst te voorkomen van rond de 80 euri dacht ik.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 19:17
0 Antwoorden / 0 Vragen

ja schriftelijk. Maar plots schreven ze zomaar geld af (volgesn mijn vader) zonder dat daar toestemming voor gegevens werd.

Nu incasso tot 1700 euro + bijkomende kosten?? Reageren nog steeds niet op brieven.
Bellen gaat ook niet, want er is geen klachtenburo. Mailen kan ook niet omdat ze dit niet hebben??

Dus telekom bedrijf dat niet kan bellen en mailen.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 20:22
0 Antwoorden / 0 Vragen

anton68

Het adres van de GeschillenCommissie is:

U heeft een geschil met uw telecombedrijf. Samen komt u er niet uit. Is het bedrijf bij de Geschillencommissie geregistreerd, dan kunt u als regel de hulp inroepen van de Geschillencommissie Telecommunicatie.

GeschillenCommissieTelecommunicatie

ReadAC.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 20:32
0 Antwoorden / 0 Vragen

anton68 schreef op vrijdag 18 mrt 2011, 19:17: ja schriftelijk. Maar plots schreven ze zomaar geld af (volgesn mijn vader) zonder dat daar toestemming voor gegevens werd.

Nu incasso tot 1700 euro + bijkomende kosten?? Reageren nog steeds niet op brieven.
Bellen gaat ook niet, want er is geen klachtenburo. Mailen kan ook niet omdat ze dit niet hebben??

Dus telekom bedrijf dat niet kan bellen en mailen.

Brief bewaard?

Dan wordt het de hoogste tijd om de geschillencommissie in te schakelen zoals Read al aan gaf.

Vraag bij de bank om de bankrekeningnummers van Pretium te blokkeren ( selectieve blokkade), dan kan er geen incasso's meer gedaan worden.

ve
door verwijderd - Mar 18, 2011 om 21:13
0 Antwoorden / 0 Vragen

Liebe Freunde und Freundinnen,

Niets let u om op eigen initiatief Anton68 te wijzen op De Telefoongids met alle wetenswaardigheden over de aanpak van Telepiraterij, het inschakelen van de Geschillencommissie en de Consumentenautoriteit. Dat mag ;-) Ik ben wel eens wat later en daarom schreef ik al dat de tekst vrij is van rechten en dat iedereen die naar believen mag gebruiken, mits met zorgvuldigheid en grondigheid.

Lieber Anton68,

Zoals ik het lees, heeft u reeds in januari 2010 gepoogd het abonnement te annuleren. Wellicht heeft u dat niet precies gedaan zoals in 'Situatie 5' in De Telefoongids, maar desalniettemin, uw vader was toen 84 jaar oud en daarmee ruim op tijd voor de 'coulanceregeling'. Als u uw brief in kopie nog beschikbaar heeft, is er geen enkel probleem. U kunt zondermeer alle incassorekeningnummers door uw vaders bank laten blokkeren en al het geïncasseerde geld laten terugboeken als 'onrechtmatige incasso'. Hoe dat moet, staat allemaal in De Telefoongids. Met brief voorbeeld 10 (naar eigen inzicht op uw zaak geredigeerd) kunt u Pretium mededelen dat u de dagvaarding voor de kantonrechter met vertrouwen tegemoet ziet. U zult zien, die komt niet meer. Ook het inschakelen van de Geschillencommissie helpt tegenwoordig kennelijk wat beter dan vroeger. Mogelijk moet ik inmiddels de tekst in De Telefoongids wat gunstiger voor de commissie gaan verwoorden. Het inschakelen van de Geschillencommissie kost u echter wel € 50,-.

Gesundheit!
HerrDoktorOetker