bu
door buffer Jul 23, 2013 om 21:22
Computers & telefonie

Printerfout

Hallo ik wou vragen of me iemand kan helpen met Printerfout melding B 200 van Canon Pixma Mp 550.
Gisteren nog foto,s gemaakt uit gezet.en daar na weer aan en toen kwam de fout melding en nu knipperen groen en oranje lampjes.Bij voorbaat dank Groetjes

11055 17 Rapporteer

macwouter
door macwouter - Jul 23, 2013 om 22:06
825 Antwoorden / 9 Vragen

http://www.klachtenkompas.nl/canon-nederland/canon-b200-foutmelding

ulyssa
door ulyssa - Jul 24, 2013 om 11:32
30 Antwoorden / 4 Vragen

Mijn vorige printer was ook een canon tot ie een jaar geleden kapot ging. Tellen hoe vaak hij oranje knippert tussen 2 groene door en in de handleiding stond bij die van mij precies wat er mee mis was.

labren
door labren - Jul 24, 2013 om 13:16
862 Antwoorden / 0 Vragen

dan is de inkt bijna op

edrick3
door edrick3 - Jul 24, 2013 om 14:40
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo buffer,

Die foutmelding kan aangeven dat de printerkop stuk is. Lees hier

Op een forum gevonden:
Leave the cover open, turn off, before? it off, hold the reset & Start (color) until it completely off, then turn it back on.

Suc6

bi
door bilbo - Jul 24, 2013 om 20:01
3 Antwoorden / 0 Vragen

Mijn Canonprinter van €99.00 gebruikte ik zelden. Ik had een pixma mp540. Hij was net over de garantiedatum toen hij stuk ging.. Van de een op de andere dag deed hij het niet meer en had ook deze foutmelding. Ik had hem niet meer dan 25 keer gebruikt.
Internet stond vol met problemen over deze foutmelding, ik las dat de spuitkoppen goed schoongemaakt moesten worden omdat dat het probleem op zou lossen.Het hielp niet. Ik kreeg de raad om er nieuwe cartridges in te zetten. Cartridges gekocht van €50,00 bij elkaar. Hij deed het nog steeds niet. Om er niet meer geld aan uit te geven heb ikhem maar weggedaan.
Dus voor mij nooit een Canon meer!!!!
Ik heb nu een heel goedkoop merk gekocht. Hij is zo goedkoop dat ik het ' gedurfd' heb om niet de originele cartridges te gebruiken die aanzienelijk goedkoper zijn. En hij doet het nog steeds perfect, ook nu de garantiedatum verlopen is.

ri
door rivel - Jul 25, 2013 om 10:40
2 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=buffer schreef op dinsdag 23 jul 2013, 21:22]Hallo ik wou vragen of me iemand kan helpen met Printerfout melding B 200 van Canon Pixma Mp 550.
Gisteren nog foto,s gemaakt uit gezet.en daar na weer aan en toen kwam de fout melding en nu knipperen groen en oranje lampjes.Bij voorbaat dank Groetjes

ri
door rivel - Jul 25, 2013 om 10:44
2 Antwoorden / 0 Vragen

Ik wilde even vermelden dat dan de printerkop stuk is.Dit hebben wij 2 maanden geleden ook gehad groetjes rivel

j.
door j.n.feitsma - Nov 20, 2015 om 13:20
5 Antwoorden / 0 Vragen

Oplossing gevonden. Had nog eenzelfde type printer. Kop vervangen: werkte weer. Kop gekocht bij Aliexpress.com voor € 15,15, gratis verzending en 7 dagen. Wat wil je nog meer?

edrick3
door edrick3 - Nov 20, 2015 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Tjonge, na ruim 2 jaar een reactie .....
Dat de printerkop wel eens stuk zou kunnen zijn was al aangegeven.

We weten nu in ieder geval waar zo'n kop te koop is.

j.
door j.n.feitsma - Nov 23, 2015 om 09:40
5 Antwoorden / 0 Vragen

Tjonge, wat een chagrijnige reactie. Wordt nu ook pas met het probleem geconfronteerd. Heb het gewoon opgelost, ook door veel er over te lezen. Beetje doorzetten dus.
Graag gedaan!

j.
door j.n.feitsma - Nov 23, 2015 om 15:26
5 Antwoorden / 0 Vragen

Vraagje: kan iemand mij een (kopie van de) CD sturen behorend bij de Canon Pixma MP495? Schoonmoeder had hem weggegooid....

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2015 om 15:32
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@j.n.feitsma,

Je kunt beter zélf een vraag stellen dan in andermans (oude!) topic 'in te breken'.
Dan heb je meer kans op reacties. Probeer maar eens.
(Maar je zal dit wel weer een chagrijnige reactie vinden.);-)

aurora1
door aurora1 - Nov 23, 2015 om 19:26
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@j.n.feitsma, inderdaad kunt u beter zelf een vraag stellen i.p.v. in te breken op een gestelde vraag. Dat is daarnaast ook niet echt netjes.
Heeft u al op de site van Canon gekeken of u het stuurprogramma kunt downloaden?
En had u niet zelf die cd weggegooid i.p.v. schoonmoeder de schuld te geven?

j.
door j.n.feitsma - Nov 23, 2015 om 19:59
5 Antwoorden / 0 Vragen

Oké oké ik begrijp wat je bedoelt. Ik zal een andere oplossing zoeken. En die schoonmoeder, ach was als grapje bedoeld. Veel succes met het repareren van de printer, want daar ging het toch om.

edrick3
door edrick3 - Nov 23, 2015 om 20:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@j.n.feitsma,

..... Veel succes met het repareren van de printer, want daar ging het toch om. .....
Ja, maar nogmaals: de vraag is van juli 2013 dus vraagsteller zal wel al lang een oplossing gevonden hebben. ;-)

diumenge
door diumenge - Nov 23, 2015 om 20:31
11969 Antwoorden / 15 Vragen

[quote=j.n.feitsma schreef op maandag 23 nov 2015, 15:26]Vraagje: kan iemand mij een (kopie van de) CD sturen behorend bij de Canon Pixma MP495? Schoonmoeder had hem weggegooid....
De software is hier (klik) toch gewoon te downloaden?

j.
door j.n.feitsma - Nov 23, 2015 om 21:07
5 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Diumenge, ja natuurlijk, bij de site van Canon, maar dan krijg je een heel beperkte versie van de drivers. Ook lukte het me niet om te kunnen scannen na de installatie (alsof het niet zou moeten kunnen). De CD bevat nogal wat extra software, die het gebruik aantrekkelijk maakt. Dus ja, hij doet het simpele printwerk wel, maar verder niet (is wel beter dan niets)