mo
door mornaa Feb 28, 2007 om 09:11
Computers & telefonie

Probleem met eindafrekening Orange

Op 31 oktober 2006 is mijn internetabonnement (van rechtswege) beeindigd bij Orange. Ik ben overgegaan naar Tiscali. In november schrijft Orange € 25,70 af. Waarvoor weet ik niet, want ik heb geen factuur per post ontvangen. Het online bekijken van de factuur is niet meer mogelijk omdat mijn account niet meer actief is. Ik heb het bedrag door mijn bank laten terugstorten. Hetzelfde in december. Bedrag wederom laten terugstorten. In januari krijg ik eindelijk een brief van Orange dat er nog een factuur openstaat en dat ze mij daar per e-mail over hebben geïnformeerd. Maar die mail heb ik dus nooit kunnen lezen omdat mijn account niet meer actief was. (Dat zouden ze toch moeten weten!) Verder onvriendelijke toonzetting en dreigen met stopzetten abonnement (!) en extra kosten. Om het probleem op te lossen naar Orange gebeld a 45 cent per minuut.  Uitgelegd dat ik best wil betalen voor iets dat ik heb afgenomen, maar dat ik wel wil weten waarvoor. Afgesproken dat er per post een factuur wordt verstuurd, waarna ik tot betaling zou overgaan. Zo gezegd, zo gedaan. Factuur ontvangen, gecontroleerd en betaald. Einde verhaal? Helaas niet! Er volgt opnieuw een brief van Orange dat het bedrag met € 50,- is verhoogd voor het blokkeren van mijn abonnement! En dat terwijl het abonnement al in oktober (van rechtswege) is beeindigd! Ik heb toen een brief naar Orange gestuurd dat ik niet accoord kan gaan met hun vordering en ook uitgelegd waarom niet. Geen reactie! Althans niet van Orange. Gisteren opeens een brief van Intrum Justitia met het verzooek om voor 3 maart even € 112,17 te betalen! Dit wil ik niet, want ik ben het er niet mee eens!


Hoe kan ik nu het beste handelen? Contact opnemen met Orange? Met Intrum Justitia? Met beide? Moet ik om verdere verhoging te voorkomen wel betalen ook al ben ik het niet eens met de vordering? Graag advies! Alvast bedankt! 

350 1 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

lexus1979
door lexus1979 - Feb 28, 2007 om 09:35
13 Antwoorden / 2 Vragen
0

Ik zou als eerste een aangetekend schrijven naar Orange sturen met daarin een kopie van je beeindiging contract en bewijs van betaling.Ook de uitleg dat je die mail nooit ontvangen kan hebben aangezien zij jou account beeindigd hebben wegens contractbeeindiging.


Aan Intrum hoef je geen bewijzen te overleggen, die doen daar niks mee aangezien zij alleen de vordering proberen te innen voor Orange. Zij zullen ook geen verdere kosten in rekening brengen. Ik zou alleen even melden dat je ermee bezig bent, maar dan krijg je waarschijnlijk als antwoord "neem maar contact op met Orange"


Wettelijk gezien is het ook zo dat als jij een nota/vordering betwist, het bedrijf een uitstel moet geven zodat bedrijf/klant er met elkaar uit kunnen komen en alles uit kunnen zoeken.


Helaas heb je alleen telefonisch contact gehad, dus dat kan je dan niet als bewijs aanvoeren (tenzij kopie van tel.rekening)


De aanhouder wint! Succes!

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

S.
S. Anne - Jun 2, 2024 om 12:41
Huishouden & energie
Schimmel in trapkast

Schimmel in trapkast

Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi ... Lees meer

wi
wim koelewijn - May 29, 2024 om 13:18
Huishouden & energie

Waspods het meest onzinnige bedenksel...

Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende  gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt  en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !! Lees meer

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer