wo
door wonig00 Mar 23, 2008 om 22:27
Computers & telefonie

Problemen bij opzegging Het Net

Op 10 oktober 2007 heb ik mijn internet bij Het Net opgezegd omdat ik wilde overstappen naar UPC. Het abonnement werd opgezegd, dit verliep zonder problemen. Begin dec. 2007 ben ik overgestapt naar UPC wat ook zonder problemen verliep.
Eind dec. 2007 kreeg ik echter plotseling bericht van Het Net waarin stond dat ze blij waren dat ik mij weer aangemeld had bij Het Net. Dit heb ik natuurlijk niet gedaan omdat ik was overgestapt naar UPC. Van alles heb ik geprobeerd om er af te komen maar dit is tot op heden niet gelukt.
Meerdere brieven geschreven, gebeld (€ 15,00 totaal). Ik heb alles op de aardige manier aangepakt, wat dus niet niet geholpen heeft.
Gelukikg heb ik de namen nog met wie ik gesproken heb bij Het Net en die beloofd hebben dat ze het zouden regelen.

Nu wil ik er definitief van af. Heeft iemand tips om dit te regelen?

1123 14 Rapporteer

la
door laptop - Mar 23, 2008 om 22:45
92 Antwoorden / 14 Vragen

heeft u ook werkelijk nog moeten betalen!~~

die brief die u krijgt is nl standaard. in u geval zou dat nvt zijn,omdat upc via de kabel werkt. andere providers zijn idem als hetnet dus via de telefoonlijn.  als hetnet die brief niet mee zou sturen zou de lijn dood worden gemaakt(wat voorheen diverse problemen gaf) daarom wordt standaard die brief mee gestuurd,zodat alles normaal verloopt dus bij voip eerst internet over en even later de telefoon. bij adsl naar voip verloopt het iets anders omdat de telefoon intact blijft en men later gewoon het stekkertje over hoeft te steken in het voip modem.

dus nogmaals de vraag,heeft u gewoon naast upc door moeten betalen!!

jcjoppe
door jcjoppe - Mar 24, 2008 om 08:40
279 Antwoorden / 59 Vragen

hoi wonig, ik heb een kennis die ook veel problemen had met hetnet.ik zelf had ook problemen.probeer iemand als contactpersoon te spreken die voor je in de weer gaat en jou nooit loslaat totdat het helemaal opgelost is. houdt alles bij wat je verbeld tot in detail, maak een keurig lijstje en mail dat gewoon naar hetnet.nl en BLIJF mailen !! bel 030 2558400  (klantenreakties) dit is voordeliger dan 0900 nummer.Zelf heb ik tot de laatste cent ALLE belkosten teruggekregen. succes ermee ik hoop dat je er wat aan hebt.... Johan

wo
door wonig00 - Mar 24, 2008 om 08:48
11 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb naar mijn gevoel alles geprobeerd, zoals merdere keren gebeld en  gemaild. Ik heb de aut. incasso's laten storneren en mijn banknr. laten blokkeren voor afschrijvingen dooe Het Net. Vorige week is de lijn geblokkeerd maar nu krijg ik dus een brief met een acceptgiro voor ruim € 86,00. Onlangs ook al een brief gestuurd waarbij ik mijn belkosten van € 15,00 wil terughebben, maar je voelt het al aankomen, geen reactie. Op dit moment een mail sturen is volgens mij lastig omdat ik geen e-mail adres meer heb bij Het Net. Ovoorstelbaar wat een moeite je soms moet doen om ergens af te komen

Trouwens allebei hartelijk dank voor jullie snelle reactie!!!

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 24, 2008 om 11:44
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Hier is maar één advies: maak een brief, verzend die aangetekend, recht die brief aan de Directie aan het Net. Stel daarin dat ze tekortkomen in het naleven van een overeenkomst resp. er sprake is van een wanprestatie en/of onrechtmatige daad.. Steln dat zij op basis van de wetgeving aansprakelijk zijn voor alle schade die u hierdoor leidt. Vorder dat u onmiddelijk niet langer lastig wordt gevallen. Vorder alle kosten. Vorder dat uw telefoonlijn per onmiddelijk wordt aangesloten zonder kosten. Stel als laatste dat u zich alle rechten voorbehoudt. Zie:

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/265.html tekortkomen in naleven van een overeenkomst

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/74.html   tekortkomen in naleven van overeenkomst geldelijke consequentie

http://www.wetboek-online.nl/wet/BW6/162.html onrechtmatige daad

hh
door hhverveer - Mar 25, 2008 om 14:00
11 Antwoorden / 1 Vragen

Ridderkerk, 25032008

L.S.,

Ik heb met "Het Net" exact hetzelfde meegemaakt. Nadat ik opgezegd had i.v.m een overstap naar UPC, werd, voor het aflopen van de contractstermijn mijn internetverbinding afgesloten. Vervolgens kreeg ik, zonder dat ik daarom had gevraagd, een nieuw "Het Net" abonnement in de maag gesplitst. Ik heb geprobeerd via een groot aantal e-mails en brieven een eind aan deze situatie te maken, doch iedere keer werd een bedrag van mijn rekening gehaald wat ik dan weer trouw storneerde. In een laatste brief aan de directeur van "Het Net" heb ik gedreigd om met deze affaire naar de Europese Commissie te gaan.  Op een bepaald moment werd ik gebeld door een account-manager van "Het Net" en toen is de deal gemaakt dat zij 50 euro op mijn rekening zouden storten en ik dan het niet-bestaande abonnement t.w.v. 25 euro zou betalen, waarmee de affaire als gesloten werd beschouwd. Ik heb dat gedaan om van het "gesodemieter" af te zijn, maar het is in feite principiëel onjuist. Ik heb het idee, dat dit een normale tactiek is van "Het Net/KPN" om vooral overstappers naar de kabelaars te ontmoedigen. In een recent interview in NRC heeft de baas van KPN toegeven dat de kabelaars hun grootste concurrenten zijn die ze maar moeilijk de baas kunen. Dit is dus kennelijk het antwoord van KPN in deze concurrentieslag. Het heeft m.i. geen zin om deze affaire voor te leggen aan bijv. de "OPTA", zij verwijzen je naar een geschillencie. in Den Haag, waar je eerst een bedrag van 50 euro moet betalen om je geschil aanhangig te maken. Vervolgens is het verstandig om voor een goede procesvertegenwoordiging te zorgen en dat maakt het nog veel duurder. Het lijkt me verstandig om eens een brief naar mevr. Nelie Kroes te sturen en haar oordeel te vragen over deze m.i. concurrentievervalsende tactieken; anders blijft dit aan de gang. Van de Nederlandse overheid is in deze weinig te verwachten.

Met vriendelijke groet,   H.H. Verveer te Ridderkerk

rv
door rvanhoudt - Mar 25, 2008 om 16:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

Let u wel op dat men adverteert met maandelijks opzeggen, maar dat geldt volgens mij alleen voor nieuwe abonnee's.

Als u dus al langer klant bent, dan bent u gebonden aan het oude contract en opzegtermijn. U doet er goed aan om via email de einddatum van het contract op te vragen. Wellicht verklaard dit de problematiek.

hh
door hhverveer - Mar 25, 2008 om 16:39
11 Antwoorden / 1 Vragen

L.S.,

Het contract bij "Het Net", was in mijn geval een jaarcontract en liep tot 5 Augustus en had een opzegtermijn van één maand. Ik heb opgezegd op of omstreeks 15 juni (dus de opzegmaand en een ruime termijn daaraan voorafgaand) en dat is de juridisch correcte wijze. Hoewel ik niet alle "ins&outs" ken van de genoemde gevallen, heeft het m.i. niets te maken met het hanteren van de verkeerde opzegtermijnen, maar is het een standaard gehanteerde tactiek. Toen het mij overkwam, heb ik in "Kassa" een vraag van gelijke strekking gedeponeerd en het aantal reacties was legio. Geconcludeerd mag worden, dat e.e.a. nog steeds gebeurt.

Met vriendelijke groet, H.H. Verveer te Ridderkerk

op
door oplossing - Mar 25, 2008 om 17:07
119 Antwoorden / 1 Vragen

Onderstaand geef ik u vast een gratis tel.nr van Het Net maar volg wel de instructie (EXTRA INFO) op die eronder is beschreven......................

Misschien merkt u dit in ieder geval al in uw portemonnai

Het Net

0900-nummer: 0900 1407 (0,45 cpm)
Alternatief nummer: 0800 0407
Website: http://www.hetnet.nl

Extra-info: Van een werknemer van KPN hebben wij bericht gehad dat u kunt bellen naar 0800 0407. Wanneer u aangeeft wel de juiste optie in het menu gekozen te hebben zullen ze u alsnog doorverbinden naar het 0900-nummer.
Ook het nummer 050-5823884 kunt u gebruiken.

wo
door wonig00 - Mar 28, 2008 om 19:56
11 Antwoorden / 12 Vragen

Ik heb deze week toch nog maar weer een keer gebeld met Het Net. Daarbij heb ik iemand gesproken die alles nog een keer zou uitzoeken. Zij gaf aan dat de telefoonkosten die ik gemaakt had binnenkort teruggestort zouden worden. De naam  heb ik weer die gesproken heb dus hopelijk komt het goed. De volgende stap is een aangetekende brief want ik begin het nu goed zat te worden. Het Net zal ik nooit meer naar teruggaan.

Iedereen hartelijk dank voor de info en het meedenken.

hrdwerrorman
door hrdwerrorman - Mar 28, 2008 om 23:04
3809 Antwoorden / 46 Vragen

@ oplossing:

Zie ik het goed, dat wanneer ik het gratis 0800-0407 nummer van HetNet bel en dan doorgeschakeld wordt naar het 0900-1407 nummer, ik dan tóch € 0,45 per minuut kwijt ben? Dat wil ik graag precies weten.

Hardware ERror MAN.

edwardus
door edwardus - Mar 29, 2008 om 00:28
6844 Antwoorden / 14 Vragen

0800-0407 is het storingsnummer van de KPN. KPN is niet verplicht je door te verbinden naar betaalde 0900-nummers. Het is zeker net als vele andere "alternatieve" nummers die je van vraagalex krijgt, meestal wordt geantwoord dat je het verkeerde nummer belt en geven ze je alsnog het betaalde nummer. Your mileage may vary zeggen ze dan.

op
door oplossing - Mar 29, 2008 om 12:41
119 Antwoorden / 1 Vragen

@hrdwerrorman

als u een 0800 nr. belt en doorverbonden wordt naar b.v. een 0900 nr. dan blijft het gratis het is n.l. van de ontvanger niet mogelijk kosten te berekenen voor een doorverbinding ongeacht waarnaartoe, al is het naar China, voor u blijft het GRATIS.

@edwardus

ik weet dat het 0800 nr. van kpn is maar ik weet ook dat kpn en het net samen op één afdeling zitten vaak met de ruggen tegen elkaar, verder kunnen ze niet zien of u wel of niet het 0800 nr of 0900 nr heeft gekozen het is alleen aan u om het hard te spelen zodat ze u doorverbinden naar de betreffende persoon die u verder kan helpen voor hun een hele kleine moeite, dan verder zou ik graag van u willen weten wat de vertaling is van uw laatste regel """"Your mileage may vary"""", is dit een combinatie van de Franse en Engelse taal?? .

heremietkreeft
door heremietkreeft - Mar 29, 2008 om 12:46
16887 Antwoorden / 202 Vragen

en bovendien wordt het bellen van het 0800 nummer soms zelfs door de KPN helpdesk geadviseerd. Misschien raar maar toch waar.

edwardus
door edwardus - Mar 29, 2008 om 12:49
6844 Antwoorden / 14 Vragen

Your mileage may vary

Dat betekent zoveel als: de ene keer heb je geluk, de andere keer niet.