wo
door wonig00 Oct 8, 2008 om 19:18
Computers & telefonie

Problemen dooe Service Pack 3

Onlangs heb ik Service Pack 3 geinstalleerd en sindsdien kan ik geen internetsite of outlook express meer raadplegen. Sindsdien heb ik van alles geprobeerd maar niets helpt. Systeemherstel en SP3 verwijderen hebben niet het beoogde  effect. De verbinding (UPC kabel) is op zich goed, alleen kan hij de webpagina niet vinden.

IK heb nog weer geprobeerd SP3 te installeren, maar dit lukt selfs niet meer. Bij voorbaat dank voor het meedenken

461 11 Rapporteer

gsm
door gsm - Oct 8, 2008 om 22:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Heb je een Draadloze Router, een gewone Router of is de PC direct verbonden met het kabelmodem?

Open Internet Explorer.
Klik op menu Extra en dan op Internetopties.
Open tabblad Verbindingen.
Klik op LAN-instellingen.
Zorg dat er geen vinkje in de drie hokjes helemaal links staan.
(Als er een vinkje staat, dan wegklikken)
Klik OK, OK.
Sluit Internet Exolorer en open deze opnieuw om te zien of het werkt.

GSM

wo
door wonig00 - Oct 8, 2008 om 22:11
11 Antwoorden / 12 Vragen

Helaas heeft het niet geholpen.

Ik heb een draadloze router.

gsm
door gsm - Oct 8, 2008 om 23:28
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Open Internet Explorer.
Klik op menu Extra en dan op Internetopties.
Open tabblad Verbindingen.
Controleer of er een punt is ingevuld voor: Nooit een verbinding kiezen.

Is er wel verbinding met de draadloze router?
Open via Configuratiescherm de Netwerkverbindingen.
Klik met de rechter muisknop op de Draadloze verbinding.
Bovenaan moet in vette letters staan: Uitschakelen
Staat er echter Inschakelen, dan moet je daar een keer op klikken.
Je moet dan de mededeling krijgen dat de draadloze verbinding wordt ingeschakeld.

Vervolgens kun je verbinding maken met je router (SSID en wachtwoord opgeven).

Als er al verbinding is dan zou je op Herstellen kunnen klikken.

Kijk ook eens bij de Systeem Eigenschappen (via Rechter muisknop op Deze computer). Dan klikken op Hardware en Apparaatbeheer.
Controleer bij Netwerkadapters of de draadloze adapter geen rood kruisje of geel merkteken heeft.

Bij rood kruisje de adapter inschakelen en bij geel merkteken de adapter verwijderen en opnieuw installeren volgens de gebruiksaanwijzing.

(SP3 vereist soms voor bepaalde stuurprogramma's dat deze opnieuw worden geïnstalleerd).

GSM

wo
door wonig00 - Oct 9, 2008 om 16:45
11 Antwoorden / 12 Vragen

Alles  lijkt wat je opgeeft goed te staan. Alleen bij draadloze netwerkverbindingen als ik daar ik via rechter muisknop kijk dan is uitschakelen niet vet gedrukt maar status. Alsik op status klik dan zie ik een normale verbinding. Zijn er nog meer opties??

In ieder geval bedankt voor de hulp

akkefiet
door akkefiet - Oct 9, 2008 om 17:18
1075 Antwoorden / 10 Vragen

Bij de status van de interbetverbinding staat waarschijnlijk : verbonden.
Dat zegt alleen maar dat er verbinding is met het modem, dus check alle telefoonkabels van modem, splitter en telefoonstekker.

Kijk eens bij IE via Bestand > Offline werken. Dat staat toevallig
niet aangevinkt? Dan weer uitvinken door er eenmaal op te klikken

Probeer anders ook eens hoe e.e.a. werkt met Firefox als browser.
Die is te downloaden via www.mozilla.com.
Mocht het daarmee wel werken dan zit de fout in de instellingen van Internet Explorer.

vrgr. AF

akkefiet
door akkefiet - Oct 9, 2008 om 17:20
1075 Antwoorden / 10 Vragen

P.S. bij installatie van Firefox niet kiezen voor importeren uit Internet Explorer !

csb5
door csb5 - Oct 9, 2008 om 18:27
85 Antwoorden / 6 Vragen

alles resetten ,uittrekken uit de stroom modem en router. en opnieuw instellen draadloos router en wachtwoord.

gsm
door gsm - Oct 10, 2008 om 09:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Status vetgedrukt is prima!

De UPC modem langer dan 5 minuten uit laten staan (stroom er af) wil nog wel eens helpen. Dan de modem weer aanzetten.

Hetzelfde kun je ook proberen met de draadloze router.

Wanneer beide weer aan zijn, dan pas ook de PC weer aanzetten.

Je kunt nog in de Eigenschappen van het draadloze netwerk omlaag scrollen tot het TCP/IP protocol.
Er kan ook nog TCP/IP 6 bij staan, maar het oude protocol (4) moet er beslist ook staan. TCP/IP 6 kun je verwijderen.
Klik op Eigenschappen en controleer of IP-adres en DNS Automatisch verkregen worden. Anders op Automatisch zetten.

GSM

gsm
door gsm - Oct 10, 2008 om 09:37
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als het nog niet gelukt is, dan kun je nog even hier kijken.

GSM

wo
door wonig00 - Oct 11, 2008 om 16:16
11 Antwoorden / 12 Vragen

Het help allemaak niets. Ik breng hem maar weg voor reparatie.  Al viind ik dat wel een beetje zonde voor een computer van 5 jaar.

Iedereen in ieder geval bedankt. Volgende keer beter.

gsm
door gsm - Oct 13, 2008 om 17:26
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik zou de software van de draadloze adapter opnieuw installeren
Meestal moet je eerst de WLAN software verwijderen en dan kun je na herstarten weer de software voor de WLAN adapter gaan installeren.

LET OP:
Soms helpt het ook als je de WLAN adapter eens op een andere USB connector plaatst!! Opnieuw installeren gebeurt dan vaak automatisch!

GSM