ev
door evenaar Dec 10, 2012 om 14:17
Computers & telefonie

Problemen met openen websites

Ik heb het volgende probleem bij het openen van internet pagina’s.

Als ik een pagina wil openen dan blijft het scherm wit, staat het scherm ingesteld op volledig beeld, dan moet ik naar een kleiner beeld en dan zie ik de pagina wel.
Andersom is het ook zo: staat het scherm op klein beeld dan moet ik het vergroten om iets te kunnen zien.
Soms zie je de pagina voorbijflitsen en blijft de geopende pagina wit.
Ook gebeurt het dat ik de pagina wel zie, maar niet kan scrollen of iets aanklikken en als ik dan de grootte wijzig, gaat dit wel.
Ik gebruik google chrome en ik vermoed dat het aan de instellingen ligt. Maar welke.

Zo langzamerhand begint het echt irritant te worden dus ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

5268 13 Rapporteer

freya
door freya - Dec 10, 2012 om 14:21
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo evenaar,

Naar ik aanneem staat Internet Explorer ook nog gewoon geïnstalleerd? Hoe werkt het daarmee?

Als dat verder goed werkt zou ik eerst eens beginnen met het verwijderen en opnieuw installeren van Chrome.

m.vr.gr. Freya

ev
door evenaar - Dec 10, 2012 om 14:46
20 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Freya,

Ik heb er inderdaad nog I.E. op staan maar dat werkte niet lekker meer met Windows 7. Was veel te traag met openen. Daarom overgeschakeld naar Chrome sinds we glasvezel hebben. Dit werd ook door hen geadviseerd. Heb Chrome er al verschillende malen afgehaald en weer opnieuw er op gezet, maar dat helpt niet.

mvg
evenaar

freya
door freya - Dec 10, 2012 om 14:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

@evenaar:

Oké, maar die witte schermen heb je niet met IE?

En probeer het anders eens met Firefox *[u]klik[/u]*. Persoonlijk vind ik dat een hele fijne browser.

Freya

ev
door evenaar - Dec 10, 2012 om 15:16
20 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo Freya,

IE heb ik al een tijd niet meer geprobeerd. Firefox heb ik wel, maar vind het niet erg prettig, dus daarom overgestapt naar Chrome.

Groet,
evenaar

edrick3
door edrick3 - Dec 10, 2012 om 15:49
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo evenaar,

Het al dan niet prettig vinden van een browser is natuurlijk persoonlijk.

Maar waar het hier om gaat - en daar heb je nog geen antwoord op gegeven - treedt het probleem óók op bij IE en/of FF??

gsm
door gsm - Dec 10, 2012 om 19:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Als je Google Chrome hebt vastgemaakt aan de Taakbalk, klik er dan op met de rechter muisknop en vervolgens kies je: Losmaken van de taakbalk.

Probeer of Google Chrome nu wel goed werkt vanuit het Startmenu.

ev
door evenaar - Dec 10, 2012 om 20:00
20 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo gsm,

Ik heb dit gedaan, dus nu maar even afwachten wat er gebeurt. In elk geval bedankt voor de tip.

Groet,
evenaar

ev
door evenaar - Dec 10, 2012 om 20:05
20 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo gsm,

Het het uitgeprobeerd, maar is nog steeds hetzelfde. Jammer.

Groet,
evenaar

gsm
door gsm - Dec 11, 2012 om 10:58
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Probeer in de adresbalk het gewenste adres en ook andere internetadressen in te toetsen en druk daarna telkens op Enter. Worden de pagina's dan wel getoond?

Probeer bijvoorbeeld google.nl en google.com

Verwijder ook eens alle cookies van de website(s) die niet wil(len) openen.
Maak ook de cache leeg en loop alle Webinstellingen na, om te controleren of die op standaard staan ingesteld.
Zie hier (klik), hoe dat zou moeten.

gsm
door gsm - Dec 11, 2012 om 11:33
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Nog enkele mogelijkheden om te proberen...

Zet je modem en/of router 5 minuten uit (stekker uit het stopcontact) en daarna weer aan.
Let op dat in die 5 minuten je telefoon het misschien niet meer doet, als deze op de modem is aangesloten. Probeer of alles nu weer beter werkt.

Er zijn soms ook problemen bij de provider, waarbij een website pas geladen wordt na op verversen (de ronddraaiende pijl) te hebben geklikt. Vraag of ander mensen in de buurt, met dezelfde provider, dit probleem ook hebben.

Probeer desnoods Comodo Dragon (klik).

LET OP:
Weiger bij de installatie de toestemming om de secure DNS servers van Comodo te gebruiken, indien dat gevraagd wordt.

Comodo Dragon is afgeleid van Google Chrome (afgeleid van Chromium) en werkt bijna precies hetzelfde, maar is misschien nog wel iets veiliger en ook misschien ook iets sneller. Zie ook deze beschrijving (klik).

Opmerking: ZDNet beschrijft hier wel een oude versie 12, terwijl er nu al versie 23.1 is.

ev
door evenaar - Dec 12, 2012 om 15:27
20 Antwoorden / 11 Vragen

Hallo GSM,

Heb alles gedaan, ook gekeken naar Comodo Dragon, maar deze werkt alleen bij Windows 7 32 bit, en ik heb 64 bit.
Alles vergeefs, het gebeurt nog steeds en ook met FF. I.E. heb ik niet geprobeerd, heb dit inmiddels van mijn pc verwijderd omdat het zo traag werkt.

In elk geval bedankt voor het meedenken. Ik ga Google Chrome maar weer verwijderen en er dan maar weer opnieuw opzetten.

Groet,
evenaar

gsm
door gsm - Dec 12, 2012 om 17:09
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=evenaar schreef op woensdag 12 dec 2012, 15:27]Hallo GSM,

Heb alles gedaan, ook gekeken naar Comodo Dragon, maar deze werkt alleen bij Windows 7 32 bit, en ik heb 64 bit.
Alles vergeefs, het gebeurt nog steeds en ook met FF. I.E. heb ik niet geprobeerd, heb dit inmiddels van mijn pc verwijderd omdat het zo traag werkt.

In elk geval bedankt voor het meedenken. Ik ga Google Chrome maar weer verwijderen en er dan maar weer opnieuw opzetten.

Groet,
evenaar

gsm
door gsm - Dec 12, 2012 om 17:13
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=evenaar schreef op woensdag 12 dec 2012, 15:27]Hallo GSM,

Heb alles gedaan, ook gekeken naar Comodo Dragon, maar deze werkt alleen bij Windows 7 32 bit, en ik heb 64 bit.

Groet,
evenaar
Comodo Dragon 32-bit werkt ook prima op de 64-bit versie van Windows 7.
Ik heb het zelf ook draaiende onder Windows 7, 64-bit.