Radio, Electronica Rotor in de Kimkerstraat
Een relais dat er voor zorgt dat ná het aanzetten van een of ander electrisch apparaat, dit apparaat vanzelf na 10 of 15 minuten uitgaat.
Dit zocht ik op internet.
Radio Rotor, Amsterdam, stuurde me meteen als eerste een mailtje. Zij hadden precies wat ik zocht, schreef hij.
Ik kocht het en hij zei dat hij het relais/kastje wel even voor mij op 15 minuten zou zetten. Hij zette het echter op 15 seconden.
Bij installatie bleek het niet te werken. Ik ging terug naar Rotor. Daar werd ik zeer onheus bejegend. Ook wilde hij geen inlichtingen geven hoe te handelen en hoe het te installeren zodat het zou werken.
Dan maar niet. Verscheidene electronicazaken bezocht met het kastje. Iedereen was even vriendelijk en tekende een installatieschema voor het kastje. Maar wat mijn monteur ook deed. Het kastje werkte niet. Rotor weigerde het kastje waar ik 83,50 voor had betaald, terug nemen. Tenslotte is mijn monteur bij die verschillende electronica zaken zelf langs gegaan met dat kastje. Na nog eens zo'n 100 euro's arbeidsloon, reiskosten etc. uitgegeven te hebben, heb ik het tenslotte opgegeven en heb toen maar zo'n kastje bij Aurora in de Vijzelstraat gekocht. Dit werkte meteen.
Weer terug naar Rotor, waar ik zei dat ze het niet konden maken mij voor 83,50 iets te verkopen wat absoluut niet werkt. Hij werd boos, maar ik bleef staan. Hij rukte me tenslotte het kastje plus de bon uit m'n handen, liep er mee naar buiten en legde het op straat. Ik ben het weer gaan oprapen en liep er de zaak weer mee in en herhaalde dat hij het niet kon maken mij een niet-werkend kastje voor zoveel geld te verkopen. Hij schreeuwde dat ik z'n zaak moest verlaten en dat hij de politie ging bellen. Ik bleef rustig en zei, dat hij dat zelf moest weten. Hij een tijdje aan het bellen. Ineens zei hij "dat duurt te lang" , rukte woedend 80 euro uit de kassa en wierp dat me toe. Met die 80 euro ben ik vertrokken.
Maar buiten op straat ben ik in huilen uitgebarsten en stond ik te trillen op m'n benen. Hij had zich laten gaan, maar ik had me tegen de klippen op rustig gehouden en dat kost klaarblijkelijk veel energie.
Koop nooit iets bij Rotor in de Kinkerstraat! , zou ik zeggen.
Hallo chesspot,
Ik ken deze zaak al zeker 30 jaar en heb zoiets nog nooit meegemaakt. En één vervelende ervaring maakt een bedrijf natuurlijk niet meteen 'slecht'. Neemt niet weg dat dit wel een heel vervelende ervaring is. Ik ben zo vrij geweest om de firma Rotor een mailtje te sturen met een 'link' naar dit topic. Wellicht dat ze hier nog willen reageren.
m.vr.gr. Freya
Misschien willen ze er niet van weten dat een vrouw zich ook met technische zaken bezig houdt. Ik maak als vrouw soms vreemde dingen mee. Maar de behandeling door Rotor was zo buiten alle proporties, dat ik het persé hier wilde melden. Maar ook mijn monteur zei nog nooit zulke onvriendelijke lui te hebben meegemaakt. Ik heb door Rotor behalve de drie en 'n halve euro die ik te weinig terug kreeg, ook nog zo'n 100 euro schade geleden door deze kwestie. Maar gelukkig heeft Aurora uit de Vijzelstraat eerst geweldig geholpen met een apparaatje wat zij niet eens geleverd hadden en ook nog een zeer deugdelijk kastje geleverd. Nu doet het in m'n huis precies wat ik wil.
Reactie Radio Rotor: Voor de aanschaf is er meerdere keren telefonisch contact tussen mevrouw en ons geweest. Zij wilde dmv een tijdrelais een badkamerventilator regelen. Wij hebben haar afgeraden dit artikel te kopen en de installatie over te laten aan een erkend installateur omdat voor een badkamer speciale elektrische veiligheidsregels gelden. Zij gaf aan daar iemand voor te laten komen en wij hebben haar gevraagd om alvorens tot aanschaf van dit product over te gaan om aan de hand van de op onze website beschikbare technische gegevens en specificaties eerst met deze persoon te overleggen of dit product door hem geïnstalleerd kon worden en of dit het juiste product voor het doel was. Enige dagen na aanschaf kwam mevrouw het product terug brengen en eiste geld terug omdat het een ondeugdelijk product zou zijn. Wij boden aan om het product in te nemen om het op juiste werking te laten controleren maar mevrouw wees dit aanbod direct af en vond dit geen goede service. Ze eiste zonder de medewerker te laten uitpraten opnieuw geld terug of wilde dat de werking van het product direct aan de balie werd aangetoond. Op deze drukke zaterdagmiddag was het helaas niet mogelijk om het product uitgebreid te gaan bedraden en testen waarop mevrouw werd verzocht om later in de week terug te komen om dan te overleggen met de medewerker die haar het product had verkocht. Onze verkoper kreeg ook nog een telefoon overhandigd om een “gesprek” met de monteur te voeren maar deze beschonken klinkende persoon uitte alleen maar dreigementen en was verder niet aanspreekbaar. Later is deze monteur aan de balie geweest met het tijdrelais, draden en een netstekker aangesloten. Hij eiste dat dit aan de balie getest werd. Dit hebben wij om veiligheidsredenen geweigerd. De draden waren in zeer slechte staat en foutief aangesloten, de isolatie was beschadigd en de onderlinge verbindingen onveilig geïsoleerd. Uit veiligheidsoverwegingen hebben wij de draden gedemonteerd. Deze engelstalige monteur was als gevolg van overmatig drankgebruik moeilijk aanspreekbaar, hetgeen hij ook zelf heeft toegegeven. Wij hebben hem daarop een bedradingsschema gegeven zoals het moet worden aangesloten en zowel mondeling als op het schema erop aangedrongen dat dit door een erkend installateur moet worden uitgevoerd. Het tijdrelais was als gevolg van onkundig handelen al beschadigd. De zaterdagmiddag daarop stond mevrouw weer in de winkel en eiste wederom haar geld terug, liet de verkoper niet uitpraten en wilde het pand niet verlaten. Hoewel het in dit geval, zeker omdat mevrouw vooraf meerdere malen is gewaarschuwd, duidelijk om een spijtaankoop gaat is uiteindelijk besloten om mevrouw haar geld terug te geven. Het tijdrelais bleek na controle gewoon naar behoren te functioneren maar kon vanwege de uiterlijke beschadigingen niet meer worden verkocht en hebben wij daarom weg moeten gooien.
De monteur is van huis uit Engels sprekend, maar spreekt perfect Nederlands. Wel heeft hij een spraakgebrek, waardoor hij een tikje traag spreekt. Dat Rotor zegt dat de monteur dronken is , is een leugen van Rotor omwille zich zelf vrij te pleiten van zijn wangedrag. Het hele stukje van hem ademt de sfeer van zich zelf vrij te pleiten. Er waren verscheidene mensen in de zaak, die het wangedrag van Rotor gezien hebben.
Het relais is uiteraard niet in de badkamer aangebracht. Maar bevindt zich in een aangrenzend vertrek.
Alle andere electronicazaken wilden gewoon inlichtingen geven. Maar zij konden ook niets met een apparaat dat niet werkt. De zaak Aurora zou daar van kunnen getuigen.
Alleen Rotor weigerde van af het eerste moment iets over het relais mee te delen.
Het ging niet om een spijt aankoop, maar ik had niet verwacht dat Rotor een niet-werkend apparaat zou leveren. En als hij wil zien hoe zo'n relais gekocht bij Aurora, uitstekend werkt, mag hij bij mij thuiskomen kijken.
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer