door 9665 Sep 7, 2016 om 10:53
Computers & telefonie

Recording

Ik wil graag muziek opnemen van YouTube met Audacity,tijdens het opnemen wil ik luisteren via een bluetooth koptelefoon.
Via het luidsprekertje in het systeemvak heb ik de instelling gemaakt: Afspelen Hoofdtelefoon Lace Wireless Stereo, Opnemen Stereo-mix Realtek High Definition Audio standaardapparaat

In Audacity heb ik de Apparaatwerkbalk als volgt ingesteld: Bij het microfoontje Stereo-mix (Realtek High Defininition) en bij het luidsprekertje Luidsprekers (Realtek High Definition)

Met deze instellingen hoor ik wel muziek via bluetooth, maar krijg ik geen opname signaal in Audacity, wat heb ik fout gedaan, als ik bluetooth uitschakel en een koptelefoon aansluit werkt alles wel.

2308 2 Rapporteer

Gerry1969
door Gerry1969 - Sep 7, 2016 om 13:37
3449 Antwoorden / 25 Vragen

90% van de geluidskaarten kunnen niet op hetzelfde moment afspelen en dit ook weer opnemen.  Er ook ontstaat dan feitelijk een pieptoon.
Een geluidskaart met meerdere kanalen kan dit wel,  dan speel je bijvoorbeeld af met 1&2 en neem je op met 3&4.
Daarnaast,  als je het wel op kunt nemen is de kwaliteit van YouTube om te huilen, 96 Khz! en heel soms 128 Khz.
Dat is zo'n hoge compressie dat een heel groot deel van de kwaliteit teniet wordt gedaan.  Een externe usb kaart kan een goedkope oplossing zijn.
Of......  U speelt de YouTube video af op uw smartphone en verbindt de hoofdtelefoonuitgang met de ingang van uw apparaat, dat gaat ook prima maar benadeeld de geluidskwaliteit nog verder.

Diewilik

diumenge
door diumenge - Sep 7, 2016 om 14:58
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Er zijn zat mogelijkheden om de muziek van Youtube filmpjes als mp3 te downloaden. Lijkt mij een stuk eenvoudiger.

Cookies
door Cookies Sep 7, 2016 om 15:49
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Lijkt niet zo, maar is zo.;-)

door 9665 Sep 11, 2016 om 10:54
35 Antwoorden / 32 Vragen

Wat zijn deze mogelijkheden

diumenge
door diumenge Sep 11, 2016 om 11:16
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Zelf gebruik ik Tubecast for Youtube (is een app onder Windows 10: https://www.microsoft.com/store/apps/9wzdncrdx3fs), hoofdtaak is niet om muziek op te slaan, maar het kan wel, net als de hele video opslaan overigens. Maar je kan ook op Google "youtube naar mp3" invoeren.

diumenge
door diumenge Sep 11, 2016 om 11:21
11969 Antwoorden / 15 Vragen
diumenge
door diumenge Sep 11, 2016 om 11:22
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Eerste link werkt niet, vandaar de tweede.

door 9665 Sep 12, 2016 om 11:10
35 Antwoorden / 32 Vragen

Is muziek downloaden van youtube voor eigen gebruik illegaal of toegestaan.