eduardrasta
door eduardrasta Oct 16, 2013 om 13:15
Computers & telefonie

Reparatie ipad mini net zo duur als nieuwe kopen

Mijn ipad mini is gevallen en nu heb ik een barst in mijn scherm
Hij doet het nog wel
Ik ben er voor verzekerd dus ik ben naar A-Mac gegaan een reseller
Voor onderzoek moest ik een bedrag betalen van ongeveer 47,50
Nu kreeg ik bericht dat de reparatie 275,- euro zal gaan kosten !
Maar ze repareren dat ding helemaal niet je krijgt een andere ipad mini ervoor , en de oude houden ze voor zichzelf
Lekker makkijk want een nieuwe kost 299,-
Ik wil nu wel eens weten waarom ze zoveel vragen
En waarom ik de oude niet terug krijg
Mag dat zomaar ?

10529 24 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2013 om 13:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo eduardrasta,

Wat is je probleem?
Je krijgt toch een nieuwe?
En ja .... dan gaat de oude over naar de verz.my.

Met vr.gr.

zoekster
door zoekster - Oct 16, 2013 om 13:27
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Ik begrijp je vraag niet, je zegt dat je ervoor bent verzekerd en toch moet je betalen? Keert die verzekering dan helemaal niets uit en waarom dan niet?

eduardrasta
door eduardrasta - Oct 16, 2013 om 13:38
20 Antwoorden / 13 Vragen

Het gaat mij erom dat ze net zoveel rekenen als een nieuwe ipad mini
De verzekering betaald (hopelijk) een deel uit
Ik moet dus net zoveel betalen als een nieuwe
Heb je recht om de oude terug te krijgen dat is de vraag

eduardrasta
door eduardrasta - Oct 16, 2013 om 13:54
20 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 16 okt 2013, 13:26]Hallo eduardrasta,

Wat is je probleem?
Je krijgt toch een nieuwe?
En ja .... dan gaat de oude over naar de verz.my.

Met vr.gr.

Je denkt het slechtste van me blijkbaar !

Heb dat ding nog niet opgehaald !
Ik zou in totaal net zoveel als een nieuwe moeten betalen voor een
Verlangde ipad mini
En de oude houden ze zelf
Het is niet eens zeker dat ik iets krijg van de verzekering

En dan nog al zou de verzekering dit betalen dan vind ik het nog te duur
En dan word de verzekering in zak gezet

gsm
door gsm - Oct 16, 2013 om 13:57
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Ik vind het wel raar dat ze onderzoek moeten doen om te zien of er een barst in het scherm zit.
Het schijnt bij Apple heel gebruikelijk te zijn dat je een vervangend apparaat krijgt.
De andere iPad is niet persé nieuw en jouw oude gebruiken ze waarschijnlijk nog wel weer om hem op te (laten) lappen en daarna ook weer als vervanger aan iemand anders aan te bieden.

eduardrasta
door eduardrasta - Oct 16, 2013 om 13:57
20 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=zoekster schreef op woensdag 16 okt 2013, 13:27]Ik begrijp je vraag niet, je zegt dat je ervoor bent verzekerd en toch moet je betalen? Keert die verzekering dan helemaal niets uit en waarom dan niet?

Het gaat mij erom dat een nieuwe ipad mini kost 299,-
Een reparatie bij Amac kost 275,- plus 47,50 onderzoek kosten

Dan betaal ik toch net zoveel als een nieuwe en waar is die oude met barst dan
Waarom krijg ik deze niet terug ? Wat doet amac daarmee ?

eduardrasta
door eduardrasta - Oct 16, 2013 om 14:03
20 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 16 okt 2013, 13:57]Ik vind het wel raar dat ze onderzoek moeten doen om te zien of er een barst in het scherm zit.
Het schijnt bij Apple heel gebruikelijk te zijn dat je een vervangend apparaat krijgt.
De andere iPad is niet persé nieuw en jouw oude gebruiken ze waarschijnlijk nog wel weer om hem op te (laten) lappen en daarna ook weer als vervanger aan iemand anders aan te bieden.

Maar dit is toch een vreemde praktijk
Je betaald de kosten voor een nieuwe 275,- plus 47,50
Je krijgt een vervangende en of ik of de verzekering mag dat betalen
En de oude ipad mini waar alleen een barst in zit en nog normaal werkt houden ze voor zichzelf
En gebruiken ze waarschijnlijk voor vervangende
Die verdienen heel goed hier aan
Ik denk dat dit niet klopt , maar mijn vraag blijft staan mag ik mijn oude terug vragen ?

gsm
door gsm - Oct 16, 2013 om 14:10
5940 Antwoorden / 47 Vragen

De onderzoekskosten ben je denk ik wel kwijt om hem terug te kunnen krijgen. En dan ben je terug bij af. Stel je vraag liever bij de verzekeringsmaatschappij.

emcede
door emcede - Oct 16, 2013 om 14:30
960 Antwoorden / 4 Vragen

[quote=eduardrasta schreef op woensdag 16 okt 2013, 13:15]Ik wil nu wel eens weten waarom ze zoveel vragen
En waarom ik de oude niet terug krijg
Mag dat zomaar ?

Ja dat mag, als je daarmee akkoord gaat. En wat de vragen betreft... dat kan alleen A-Mac aan je vertellen.

Het is een vreemd verhaal. In een situatie als deze (kosten € 275,00) hoort het advies te zijn: "vervangen door een nieuwe". Deze kosten lijken inderdaad hoog. Vervangen scherm kost bij een andere hersteller, waar ik gisteren toevallig een lijstje van zag, € 149,95. Misschien is er met jou iPad Mini meer aan de hand, maar dan nog moet het advies "vervangen" zijn. En als je dat via een officiëel Apple-kanaal doet heb je ook nog de kans dat de kosten lager zijn dan de nieuwprijs in de winkel, tegen inlevering van de iPad. Het kan dus zo zijn dat A-Mac de kapotte iPad Mini via Apple omruilt voor een nieuw exemplaar en dat de kosten hiervoor € 275,00 zijn. Maar dit zul je toch echt moeten uitzoeken bij dit bedrijf!

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2013 om 14:33
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@eduardrasta,

..... mijn vraag blijft staan mag ik mijn oude terug vragen ?....

Als de verz.my tot vergoeding overgaat ... nee.

gsm
door gsm - Oct 16, 2013 om 18:02
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Wil je het apparaat vergoed hebben, dan lijkt het mij niet logisch dat je de oude kan houden.
Je ontvangt een vergelijkbaar vervangend apparaat, als het goed is, met de fabrieksinstellingen en in een initiële toestand, zoals bij een nieuw exemplaar.

Het hebben van een back-up, in de Cloud of op een PC, is je eigen verantwoordelijkheid.
Op het vervangende apparaat kun je, na een eventueel nog noodzakelijke update naar IOS 7, de laatste gemaakte back-up weer terugzetten.

eduardrasta
door eduardrasta - Oct 16, 2013 om 18:13
20 Antwoorden / 13 Vragen

Gaat mij er niet om of de verzekering deze wel of niet vergoed
Het gaat mij om Amac die mij een vervangende ipad geeft
Met prijs kaartje van een nieuwe
En wat doet amac dan met die oude
( repareren en verkopen ?)
Daarmee maken ze toch misbruik van het verzekerings systeem en uiteindelijk
word dit toch terug berekend in de premie !
275 euro om een glas opnieuw erop te liggen is toch apsurd duur !

eduardrasta
door eduardrasta - Oct 16, 2013 om 18:17
20 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=gsm schreef op woensdag 16 okt 2013, 18:02]Wil je het apparaat vergoed hebben, dan lijkt het mij niet logisch dat je de oude kan houden.
Je ontvangt een vergelijkbaar vervangend apparaat, als het goed is, met de fabrieksinstellingen en in een initiële toestand, zoals bij een nieuw exemplaar.

Het hebben van een back-up, in de Cloud of op een PC, is je eigen verantwoordelijkheid.
Op het vervangende apparaat kun je, na een eventueel nog noodzakelijke update naar IOS 7, de laatste gemaakte back-up weer terugzetten.

Maar 275,- euro plus 47,50
Terwijl een nieuwe kost 299,- is toch absurd duur
Wat doet Amac met de oude ipad ( repareren voor een paar tientjes en verkopen ?)
Een verzekering kan dit toch nooit volhouden om telkens dit op te hoesten !
En technisch weet ik wel hoe een Backstage up etc moet maken daar heb ik het niet over

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2013 om 18:17
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Bent u bij Amac of via hen verzekerd?

eduardrasta
door eduardrasta - Oct 16, 2013 om 18:24
20 Antwoorden / 13 Vragen

[quote=tijger1 schreef op woensdag 16 okt 2013, 18:17]Bent u bij Amac of via hen verzekerd?

Ik zou het evt via mijn inboedel verzekering kunnen vergoeden
Maar het gaat mij niet om de vergoeding het gaat mij om amac

Amac rekent mij 275 plus 47,50 aan , voor een vervangend model
Een nieuwe kost 299,-
Wat doet amac met die oude die nog prima werkt alleen barst in glas

Ik vind het vreemd dat ik niet weet wat met de oude ipad gedaan word
En waarom kost deze vervanging net zoveel als een nieuwe ?

tot15karakters
door tot15karakters - Oct 16, 2013 om 18:25
2189 Antwoorden / 14 Vragen

De nieuwe van €299,- is incl. BTW, verkoopkosten en winstmarge dus inkoop ver onder de herstel prijs.....

Dus een nieuwe geven is dan goedkoper.
Wel zal de oude hergebruikt worden voor een andere met defecte binnenzijde en door handige DHZ opgekocht en hersteld worden.

Een met waterschade en jou kapotte buitenkant en je hebt weer 1 goedkope werkende....
Er zijn dus vele schade nodig om enkele werkende te kunnen leveren en omdat tussen Inkoop Ex BTW en verkoop prijs in Winkel veel marge zit word er erg veel vervangen en daar ben ik zeer tevreden mee... als handelaar in gebruikte...

tijger1
door tijger1 - Oct 16, 2013 om 18:45
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Maar daar gaat het helemaal niet om. U moet bij uw verzekering de schade claimen en dan heeft de verzekering recht op de kapotte.

Een gewone inboedelverzekering dekt dit niet.

edrick3
door edrick3 - Oct 16, 2013 om 19:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@TS,

Nogmaals: waar maak je je druk om?
Claim de schade bij je verzekering en handel de zaak af.
Wat kan het jou schelen wat ze met het oude toestel doen?

eduardrasta
door eduardrasta - Oct 16, 2013 om 19:20
20 Antwoorden / 13 Vragen

Sorry mensen
Ik ben maar een eenvoudige tv cameraman , die dit niet begrijpt
Als iedereen maar zo simpel denkt van het is een zaak van de verzekering
Betalen we dadelijk allemaal enorm veel premie.
Ik vind het oplichting !
En ik vind dat Amac misbruik maakt van de evt verzekeringen.

Mvg Eduard van Dort

emcede
door emcede - Oct 16, 2013 om 19:34
960 Antwoorden / 4 Vragen

Waarom vraag je geen tekst en uitleg aan Amac?

diumenge
door diumenge - Oct 16, 2013 om 19:48
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Het lijkt mij heel simpel. Als je inboedelverzekering of wat dan ook over de brug komt, dan koop je een nieuwe en hou je oude.

Als je een verzekering hebt op de mini iPad en je krijgt van aMac zonder te betalen een nieuwe, dan is het logisch dat ze oude houden.

Ik begrijp je probleem wel, dat komt om dat de spullen van Apple zo schandalig duur zijn. Als ze voor vijftig euro je een nieuwe iPad zouden geven had je er waarschijnlijk geen problemen mee. Als je bijna de nieuwprijs moet betalen, dan is het een ander verhaal.

sw
door swat1500 - Oct 16, 2013 om 20:05
3799 Antwoorden / 0 Vragen

Naar alle waarschijnlijkheid krijgt u een refurbished exemplaar als u de Ipad laat repareren. U krijgt dan een (gerepareerde) Ipad van ongeveer dezelfde leeftijd en dezelfde specificaties in plaats van uw eigen Ipad.
Naar alle waarschijnlijkheid is dit zo in de reparatievoorwaarden opgenomen. Wilt u uw eigen Ipad behouden dan moet u de reparatie elders laten uitvoeren.
Als uw Ipad al gerepareerd wordt, wellicht wordt hij alleen nog voor de bruikbare onderdelen gebruikt, dan zal een andere klant die een defect exemplaar inlevert hen gaan krijgen.
Uw voordeel is dat u binnen enkele dagen weer een Ipad hebt en het voordeel voor de winkel is dat zij geen adminstratie hoeft bij te houden van opgestuurde en weer terug ontvangen Ipads (en welllicht bijkomende discussie's over (al dan niet in de post) zoek geraakte Ipads, niet goed uitgevoerde reparaties etc.

Wilt u met alle geweld uw eigen Ipad houden dan moet hem elders laten repareren.

je
door jeandb - Jan 5, 2014 om 02:58
1 Antwoorden / 0 Vragen

hoi Eduard

:-) "Wilt u met alle geweld uw eigen Ipad houden" geweld haha, natuurlijk is het sneller een "gelijkwaardig exemplaar" te krijgen, soort omruiling, de reparateur kan dan die van jou op een gunstig moment repareren en op voorraad leggen.

Nou weet ik niet wat er in jouw "verzekeringspolis" staat (onderzoekskosten?) maar een kleine achtergrond over kosten:

het scherm bestaat uit twee delen, de LCD die het beeld geeft en het glaspaneel daar op met de bediening, de zogenaamde "digitizer". Het glaspaneel reageert dus op het vegen/aanraken van je vingers. Het probleem is dat er een "homebutton" en een "IC" kabel aan het glaspaneel vast gesoldeerd zitten, alleen een specialist kan de twee van het oude paneel op een nieuw overzetten. Het glaspaneel zonder homebutton en "IC" kost rond de 20 euro op de vervangingsmarkt. Een nieuw compleet glaspaneel + homebutton en "IC" kost rond de 70 euro op de vervangingsmarkt. Dan zijn dus alle delen al aan mekaar gesoldeerd. Altijd vaag voor mij blijft wat "origineel" en "imitatie" is, alles komt volgens mij uit China. Alle kosten van solderen en installeren is arbeidsloon. Als je handig bent kun je het vervangen zelf doen (20 euro of 70 als je geen soldeer expert bent) en anders moet je kijken wie het goedkoopst dit voor je kan doen. Maar als je "verzekerd" bent lijkt het me dat het onder de verzekering moet vallen minus wat er niet onder valt (onderzoekskosten?). Als er in de polis staat dat je een "gelijkwaardig" scherm krijgt dan is het inderdaad je eigen keuze daar mee akkoord te gaan of je eigen IPad elders te laten repareren (dus niet onder de verzekering). Als je een uitgebreide inboedelverzekering hebt kun je ook kijken of dat gunstiger is dan die van je Ipad.

ph
door philip36 - Jan 5, 2014 om 09:48
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Als u hem laat repareren heeft u geen recht op de oude.
Als er niet vervangen wordt maar uw apparaat gerepareerd wordt heeft u uiteindelijk ook maar 1 apparaat terug.
Wat u kunt doen is de prijsopgave voor reparatie aan de verzekering sturen zonder dat u het apparaat laat maken.
U heeft tenslotte schade.
Bij een autoschade hoef je het ook niet te laten repareren, of het hier ook zo werkt weet ik niet maar proberen zou ik het zeker.