jo
door joseea Feb 19, 2015 om 13:28
Computers & telefonie

Reparatie valt niet onder garantie

IK ben in het bezit van een Wolfgang at as53n verleden week hield hij er mee op batterij past ook niet meer opgestuurd naar ambiance technology voor reparatie nu blijken de accuconnectorpennen afgebroken reparatie 129.90 valt volgends hun niet onder de garantie het is niet mogelijk de telefoon ergens anders te laten repareren omdat ze niet aan de onderdelen kunnen komen telefoon is van april 2013 dus onder 2 jaar garantie ik probeer er achter te komen waarom het niet onder de garantie valt tot heden geen succes wat kan ik verder doen

1728 13 Rapporteer

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2015 om 14:26
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Ik kan mij voorstellen dat als de "accuconnectorpennen" gebroken zijn, dit niet zomaar uit de lucht komt vallen, kennelijk is de accu (mogelijk) ondeskundig eruit of erin gezet. Als zij dit kunnen bewijzen, dan heeft u inderdaad geen garantie, en zult u de reparatie moeten betalen.

Geven ze op de een of andere manier aan hoe dit defect ontstaan is?

edrick3
door edrick3 - Feb 19, 2015 om 14:28
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo joseea,

Al eens de garantievoorwaarden bekeken?
Daar zal wel iets in staan over uitsluiten van de batterij.
Afbreken van de contactpunten gebeurt niet zomaar.
Heb je dat niet zelf veroorzaakt bij het uithalen van de accu?

Met vr.gr.

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2015 om 14:30
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Of (on)bewust omgedraaid/verkeerd er in gepropt en doorgeduwd? Dàn kunnen ze afbreken. Als je de accu normaal plaatst kan dit niet gebeuren.

jo
door joseea - Feb 19, 2015 om 14:39
5 Antwoorden / 2 Vragen

accu was helemaal uitgezet met veel moeite eruit gehaald

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2015 om 14:43
11590 Antwoorden / 51 Vragen

accu was helemaal uitgezet met veel moeite eruit gehaald

U heeft dan door het eruit halen, met veel moeite, zoals u schrijft, van de (geexplodeerde accu) de ontstane schade vergroot. Als u de hele telefoon had opgestuurd in die situatie, had de oorzaak + gevolg duidelijk geweest en kans gemaakt op garantie, nu kunnen ze mensmatige schade (kennelijk) bewijzen. Een coulance regeling gevraagd?

jo
door joseea - Feb 19, 2015 om 14:49
5 Antwoorden / 2 Vragen

nee ik heb de telefoon me det misvormde batterij opgestuurd batterij zat er niet in

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2015 om 14:51
11590 Antwoorden / 51 Vragen

nee ik heb de telefoon me det misvormde batterij opgestuurd batterij zat er niet in

Door het zelf. met veel moeite eruithalen, heeft u (kennelijk) extra schade gemaakt, dus ........
Nooit zelf aan een garantie reparatie artikel sleutelen, kost je eenvoudigweg je garantie.

aurora1
door aurora1 - Feb 19, 2015 om 15:27
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Garantie Wolfgang: klik hier.

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2015 om 15:30
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Duidelijk, @Aurora1, (het gebruik van geweld ten aanzien van het product) ........

Tip voor de vraagsteller: probeer een coulance reparatie prijs te krijgen.

jo
door joseea - Feb 19, 2015 om 15:31
5 Antwoorden / 2 Vragen

garantie had ik al gezien

jo
door joseea - Feb 19, 2015 om 15:34
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 19 feb 2015, 15:30]Duidelijk, @Aurora1, (het gebruik van geweld ten aanzien van het product) ........

Tip voor de vraagsteller: probeer een coulance reparatie prijs te krijgen.

jo
door joseea - Feb 19, 2015 om 15:35
5 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=mahadma schreef op donderdag 19 feb 2015, 15:30]Duidelijk, @Aurora1, (het gebruik van geweld ten aanzien van het product) ........

Tip

net deze mail verstuurd allen bedankt ik hou u op de hoogte

19 feb. 15:24

Geachte heer, mevr,

Dank u voor de reactie. Ten eerste merk ik op dat ik begrijp dat de
afgebroken accuconnectorpennen niet onder de garantieregeling vallen.
Deze regeling lijkt mij onredelijk aangezien ik de telefoon altijd
normaal heb gebruikt en niet de oorzaak heb kunnen zijn van het defect.
Waarschijnlijk is er iets ontploft in de telefoon, ik heb hier verder
geen verstand van maar ik kan me voorstellen dat dit nog gevaarlijk is ook.

Bij de aankoop ben ik ervan uitgegaan dat ik in ieder geval meer dan
twee jaar zonder problemen van de telefoon kon genieten bij normaal
gebruik. Dit blijkt niet het geval te zijn. Graag denk ik mee aan een
oplossing maar om een dergelijk hoog bedrag op mij af te schuiven lijkt
mij onredelijk. Ik was zeer tevreden over het toestel en ben ook van
plan een nieuwe te kopen van jullie merk, ik ga er dan ook van uit dat
we tot een passende oplossing komen. de vraagsteller: probeer een coulance reparatie prijs te krijgen.

mahadma
door mahadma - Feb 19, 2015 om 15:37
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Dus nu afwachten en hopen op positieve berichten.