gi
door gittel Mar 11, 2013 om 18:15
Computers & telefonie

Service Thuis KPN - Expert team

Ik heb al jaren dit servicecontract van KPN. Het geeft je eenmaal per jaar een uur gratis hulp. Helaas heb ik nu voor de derde jaar achtereenvolgens pech. Ik heb dit contract nu opgezegd.
Onlangs kwam de franchisenemer uit Nederweert. Hij meldde dat ik twee jaar pech heb gehad met de hulp (niet 100% capabel). Nu kwam hij zelf. Binnen 5 minuten wist hij te melden dat mijn computer opgeschoond moest worden (200 euro). Voor 500 euro kon ik via hem een nieuwe Compaq kopen. Hij zou nog langskomen. Nieuwe afspraak gemaakt. Helaas heb ik daarna niets meer vernomen van deze meneer. Geinformeerd bij KPN winkel Ekkersweijer. Daar werd mij verteld dat deze meneer mij zou bellen. Helemaal niets vernomen. Echt een totaal een onprofessionele organisatie!

3919 15 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 11, 2013 om 18:20
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Tweehonderd euro voor het opschonen van de computer? Wees blij dat hij niets meer van zich heeft laten horen.

tijger1
door tijger1 - Mar 11, 2013 om 18:21
42060 Antwoorden / 21 Vragen

De computer opschonen voor € 200? En voor € 500 een nieuwe computer?

Zit u wel op zulk soort hulp te wachten. Wees maar blij dat ze niet meer gebeld hebben, u wordt een oor aangenaaid.

Nadat die andere hulpverleners waren geweest, had u toch een jaar geen problemen?

Als u een probleem hebt, kunt u uw vraag ook hier stellen. Veel forumleden kunnen u goed van advies dienen. Ik zelf niet.

edrick3
door edrick3 - Mar 11, 2013 om 18:34
27632 Antwoorden / 85 Vragen

En wat is nu je vraag?

Nou, aan zo'n 'hulp' heb je natuurlijk ook niets.
Zou er maar niet rouwig om zijn dat-ie niets meer heeft laten horen.

Heb je momenteel problemen met de computer?
Zo ja, dan kun je op deze site je vraag stellen.

Schoon je compu maar eens op met CCleaner. (groene knop rechts bovenaan = latest download) en laat eens scannen met MBAM. (klik onder FREE).

Suc6

gi
door gittel - Mar 12, 2013 om 11:21
14 Antwoorden / 5 Vragen

Ik wilde mijn frustratie kwijt. Ik ben blij dat jullie reageren met welke reactie dan ook. Ik heb geen idee wat het allemaal kost. Ik ga meteen gebruik maken van de adviezen!

Mijn vraag is o.a. ik heb een Ipad en de emails die ik daarop ontvang lopen niet synchroon met die van mijn computer. Dus op de computer krijg ik meer emails dan op mijn Ipad.

Groet en bedankt voor jullie reacties,

Gittel

tijger1
door tijger1 - Mar 12, 2013 om 12:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Ik neem aan dat het volgende gebeurt. U opent op uw computer uw mailprogramma en haalt uw mail binnen. Als u dan daarna uw I-pad opent, komen die laatste mailtjes niet meer binnen op uw I-pad.

Als u het andersom doet, komen de mailtjes op uw I-pad binnen en daarna ook op uw computer.

Als het zo is, kunt u dat wijzigen door in uw mailprogramma aan te geven dat de mailtjes bijvoorbeeld vijf dagen op de server bewaard blijven. Dan zult u er haast geen een missen op uw I-pad.

gi
door gijs.b - Mar 14, 2013 om 04:41
14 Antwoorden / 0 Vragen

Wat e-mail betreft: indien mogelijk imap gebruiken ipv pop3.
(moet de provider bieden).
Anders de berichten op de server laten staan totdat ze verwijderd worden (een instelling die bij de serverinstellingen van het account te vinden zouden moeten zijn).
Daarna wel de inbox af en toe opruimen, om te voorkomen dat de inbox te vol raakt.

Maak een systeemherstelpunt aan.

Wat opschoning betreft: ccleaner gebruiken (let erop alleen de gratis versie te downloaden) of Slimcleaner gebruiken.

Hierna PSI Secuna installeren en zorgen dat alles geupdated wordt.

Wellicht dat dan alles weer snel en goed werkt, en dat alles voor wat eigen tijd en zeker geen 200 euro.
U kunt dan nog altijd zien of u een snellere pc wilt kopen.

gi
door gittel - Mar 14, 2013 om 08:28
14 Antwoorden / 5 Vragen

Reuze sympathiek en bedankt voor de goede tips. CCleaner en MBAM heb ik inmiddels succesvol gestart. Verder kom ik helaas niet. Beetje dom. Ik ben dus niet thuis in de wereld van de ICT.
Toch zal ik proberen of mijn provider KPN al de genoemde opties in huis heeft.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2013 om 10:36
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Wat voor mail programma gebruikt u?

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2013 om 10:39
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Gebeurt het met u mail zoals ik het beschreven heb, of is er een ander probleem?

gi
door gittel - Mar 14, 2013 om 14:32
14 Antwoorden / 5 Vragen

Windows Mail op Windows Vista.

tijger1
door tijger1 - Mar 14, 2013 om 15:13
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Het spijt me, daar kan ik u niet mee helpen, want zover strekt mijn kennis niet.

Maar er zullen ongetwijfeld forumleden zijn, die u kunnen vertellen wat u moet doen om het probleem te verhelpen.

gi
door gittel - Mar 15, 2013 om 12:13
14 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=aurora1 schreef op donderdag 14 mrt 2013, 21:34]Dag gittel,

Met verwijzing naar tijger1, 12 maart, 12.36.

Klik eens met geopend mailprogramma bovenaan op Extra en vervolgens op Accounts. Dan opent een venstertje met de naam van uw mail account (bijv. kpnplanet met tussen haakjes erachter uw naam). Klik dat account aan en zie rechts in het venster Eigenschappen staan. Eigenschappen aanklikken en in het venstertje dat u dan ziet bovenaan aanklikken: geavanceerd.
Onderaan in dat venstertje ziet u dan Mailbezorging staan. Een vinkje zetten bij Een kopie van berichten op de server achterlaten.
Vervolgens een vinkje eronder zetten bij : van server verwijderen na. Dan het aantal dagen dat u wilt dat berichten op de server bewaard worden pal ernaast instellen met de pijltjes.
Dan klikt u op toepassen onderaan in het venster en vervolgens op OK.
Als u meer dan 1 mailaccount heeft dat herhalen voor de andere accounts.
Let op: verder nergens aankomen of iets veranderen.

Ik hoop dat het zo lukt, dus u hoeft niet nog verder vragen bij kpn omdat u het zelf in het mailprogramma op de pc heeft aangepast.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Mar 15, 2013 om 12:15
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag gittel,

Met verwijzing naar tijger1, 12 maart, 12.36.

Klik eens met geopend mailprogramma bovenaan op Extra en vervolgens op Accounts. Dan opent een venstertje met de naam van uw mail account (bijv. kpnplanet met tussen haakjes erachter uw naam). Klik dat account aan en zie rechts in het venster Eigenschappen staan. Eigenschappen aanklikken en in het venstertje dat u dan ziet bovenaan aanklikken: geavanceerd.
Onderaan in dat venstertje ziet u dan Mailbezorging staan. Een vinkje zetten bij Een kopie van berichten op de server achterlaten.
Vervolgens een vinkje eronder zetten bij : van server verwijderen na. Dan het aantal dagen dat u wilt dat berichten op de server bewaard worden pal ernaast instellen met de pijltjes.
Dan klikt u op toepassen onderaan in het venster en vervolgens op OK.
Als u meer dan 1 mailaccount heeft dat herhalen voor de andere accounts.
Let op: verder nergens aankomen of iets veranderen.

Ik hoop dat het zo lukt, dus u hoeft niet nog verder vragen bij kpn omdat u het zelf in het mailprogramma op de pc heeft aangepast.

vr.gr.

gi
door gittel - Mar 15, 2013 om 12:16
14 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=edrick3 schreef op maandag 11 mrt 2013, 18:34]En wat is nu je vraag?

Nou, aan zo'n 'hulp' heb je natuurlijk ook niets.
Zou er maar niet rouwig om zijn dat-ie niets meer heeft laten horen.

Heb je momenteel problemen met de computer?
Zo ja, dan kun je op deze site je vraag stellen.

Schoon je compu maar eens op met CCleaner. (groene knop rechts bovenaan = latest download) en laat eens scannen met MBAM. (klik onder FREE).

Suc6

edrick3
door edrick3 - Mar 15, 2013 om 14:41
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gittel,

Waarom die laatste 2 quotes????