maninlove
door maninlove May 4, 2009 om 11:12
Computers & telefonie

Simpel?

enkele maanden werd ik telefonisch benadert door Simpel. besloot voor 4,95 euro per maand een abonnement af te sluiten. voor ik ook maar 1 simkaart ontvangen had kreeg ik na enkele weken een dreigbrief om per direct 70 euro over te maken. het telefoongesprek van het callcenter had ik opgenomen en daar werd nergens (ook niet bij de reclame's trouwens) vermeld dat er eerst 70 euro gestort moest worden, alvorens je voor 4,95 per maand kan bellen. nu krijg ik van een ander incassobureau een rekening van ruim 110 euro zonder dat ik een nummer, simkaart en voor geen cent heb kunnen bellen. is dit Simpel? zo heet de aanbieder namelijk. graag ontvang ik reacties van gelijksoortige gevallen want het lijkt mij sterk dat ik de enige ben. ben trouwens vooralsnog niet van plan ook maar 1 dubbeltje te betalen voor iets wat ik nooit ontvangen heb.

843 8 Rapporteer

pavoordf
door pavoordf - May 4, 2009 om 11:38
519 Antwoorden / 73 Vragen

Ik bel sinds een paar weken via Simpel en ondervindt tot nogtoe geen problemen. Heb ook een 2e abonnement aangevraagd voor mijn vrouw.
Die 70 Euro staat netjes op de site gemeld. Je betaalt namelijk je abonnementskosten vooruit. Bij vooral bellen 200 minuten betaal je voor een jaar vooruit, bij vooral bellen 100 minuten betaal je 2 jaar vooruit. In beide gevallen is dat 70 euro. Je krijgt je SIM-kaart pas wanneer de 70 euro ongeveer 10 dagen bij hen op de reening staat. Omdat ze geen krediet check doen, bouwen ze enige zekerheid in. Wanneer je direct in het buitenland wil bellen, moet je daar ook nog een 200 euro borg voor betalen. Die krijg je na 3 maanden terug. Je kan ook 3 maanden wachten voordat je mobiel in het buitenland aktief kan zijn

birdies
door birdies - May 4, 2009 om 11:57
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@pavoordf: in de herhaling?

birdies
door birdies - May 4, 2009 om 12:04
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Voortaan eerst goed lezen hoe het werkt:

http://www.simpel.nl/ZoWerktHet.aspx

Een abonnement bestellen

Een abonnement van Simpel bestellen kan op twee manieren: telefonisch of volledig online via deze website.

Het abonnement gaat in op het moment dat wij het voorschot op de abonnementskosten plus de administratiekosten (samen € 70,-) hebben ontvangen.

Op dit moment is alleen betaling mogelijk via automatische /eenmalige incasso.
Simpel voert geen kredietcheck uit. Daarom vragen we om een voorschot van de abonnementskosten en kun je direct na het ingaan van je abonnement nog niet in het buitenland en naar 0900-entertainmentnummers bellen. Dit kan wel na twee maanden als Simpel de gesprekskosten over de eerste 2 maanden netjes heeft kunnen incasseren.

De eerste 3 maanden van het contract kun je maximaal voor € 50,- per maand bellen. Na drie maanden goed betaalgedrag verhoogt Simpel automatisch je limiet naar € 100,- per maand. Na een half jaar wordt dit bedrag verhoogd naar € 350. Van deze verhogingen krijg je een sms ter bevestiging.

maninlove
door maninlove - May 4, 2009 om 12:05
7 Antwoorden / 3 Vragen

jammer dat iemand die mij benadert van Simpel dat er niet bij verteld want dan had ik meteen kunen vertellen dat automatiche afschrijving van 70 euro bij mij niet mogelijk is

maninlove
door maninlove - May 4, 2009 om 12:13
7 Antwoorden / 3 Vragen

heb destijds de site niet gezien. werd n.l. zelf benadert over een Simpel-abonnement. er is in het hele gesprek niets verteld over de vermeende 70 euro. dit is inmiddels 110 euro geworden

pavoordf
door pavoordf - May 4, 2009 om 12:24
519 Antwoorden / 73 Vragen

Hoezo in de herhaling

birdies
door birdies - May 4, 2009 om 12:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

Ja, dat is het risico als je op telefonische aanbiedingen in gaat. Jammer, want nu zijn de kosten intussen opgelopen en die zullen wel betaald moeten worden.

Voortaan of goed door vragen tijdens een telefonische aanbieding of (nog beter) eerst alles op de betr. site goed door lezen; die gasten bellen toch wel terug.

kenwel2
door kenwel2 - May 4, 2009 om 12:30
1574 Antwoorden / 13 Vragen

Simpel dus...