hamo
door hamo Jul 25, 2007 om 20:12
Computers & telefonie

Slechte weergave tv-opnames

Ik kan een mediacenter overnemen. Bij een demo bleek, dat alles er perfect uitziet, alles scrolde geweldig en de pc en dvd weergave was subliem: alleen als er een stukje tv programma werd opgenomen en die opname werd  teruggekeken, was het beeld erg onzuiver. Bij wijze van spreken of je door een oud stuk glas de opname bekeek. Ik heb zelf een lcd scherm HD ready 40 inch. resolutie 1360x768. Moet de tuner van het mediacenter worden vervangen? Het mediacenter draait op microsoft XP

422 4 Rapporteer

freya
door freya - Jul 25, 2007 om 20:27
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo hamo,

Waarschijnlijk is het alleen maar een software-instelling. Net als bij een videorecorder kun je de kwaliteit van de opname instellen. Doe je dat bij een videorecorder door de bandsnelheid te verlagen (zodat er méér op past), bij de 'digitale' videorecorder stel je die kwaliteit in door b.v. de resolutie van de opname te verlagen.
Waarschijnlijk stond die dus op een erg lage resolutie ingesteld. Wanneer een hogere resolutie wordt ingesteld zal de opnamekwaliteit verbeteren. De opname's worden dan wel een stuk groter en nemen dan dus méér schijfruimte in beslag.

m.vr.gr. freya

hamo
door hamo - Jul 25, 2007 om 20:59
2 Antwoorden / 4 Vragen

Hallo Freya,

Bedankt voor je reactie. Mag ik eruit opmaken, dat ik met een juiste instelling net zo'n strak beeld  mag verwachten als van een harddisk recorder (M3 of M2 instelling)?

freya
door freya - Jul 25, 2007 om 21:05
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Dat hangt er maar net vanaf wat de maximale instelling van de opnamesoftware is. Dus het lijkt me het handigst als je de specificaties van de gebruikte software er eens op naslaat.

Freya

theo29
door theo29 - Jul 25, 2007 om 21:45
10 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo,

Ik ben bang dat de weergave nooit perfect zal zijn daar het mediacenter alleen vanuit een analoge bron tv kan opnemen. Zolang de mediacenters geen digitaal tv ontvangst hebben zal dat dus altijd behelpen blijven. Je zult dus genoegen moeten nemen met maximaal een zeg maar goede VHS kwaliteit. Zoals in de andere reacties ook al stond, de instellingen zijn natuurlijk ook belangrijk om een zo goed mogelijk beeld te krijgen. Kies dus voor de opname een zo hoog mogelijk kwaliteitsniveau.