os
door oscar11 Feb 1, 2013 om 16:30
Computers & telefonie

Smartphone blijft downloaden

sinds een week kan ik met mijn smartphone samsung galaxy note gt n7000 met android 4.0.3 geen nieuwe apps downloaden of bestaande bijwerken. Hij blijft dan downloaden.

Iemand enig idee hoe dit kan?

12227 5 Rapporteer

freya
door freya - Feb 1, 2013 om 16:37
10999 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo oscar11,

Wat bedoel je met: "Hij blijft maar downloaden"? Ik bedoel, als je 'iets' download en het is binnen, is het klaar. Wat wordt er dan nog gedownload? Is je verbinding soms slecht? Heb je dit probleem alleen met een mobiele (3G) verbinding? Of ook met een WiFi verbinding?

En heb je de smartphone als eens helemaal opnieuw opgestart?

m.vr.gr. Freya

os
door oscar11 - Feb 1, 2013 om 16:49
7 Antwoorden / 5 Vragen

hallo freya, bedankt voor je snelle reactie. Hij blijft downloaden, stopt daar dus niet mee (pas als ik op kruisje klik), blijft doorgaan zonder dat er iets binnenkomt. Blijft hangen als het ware.

Verbinding via wifi is prima, internet, wordfeud enz. doet het allemaal goed. Ik gebruik alleen wifi.

Bedoel je met helemaal opnieuw opstarten uitdoen en aandoen (dat is meerdere keren gebeurd) of nog iets anders?

freya
door freya - Feb 1, 2013 om 16:58
10999 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=oscar11 schreef op vrijdag 1 feb 2013, 16:49]....
Bedoel je met helemaal opnieuw opstarten uitdoen en aandoen (dat is meerdere keren gebeurd) of nog iets anders?
Met 'helemaal opnieuw opstarten' bedoel ik, dat je de telefoon niet alleen maar op de gebruikelijke manier uit zet, want dan zet je de telefoon alleen maar op 'stand-by' (je blijft immers bereikbaar). Ik bedoel dus dat je de telefoon helemaal uitschakelt en opnieuw opstart.

Verder heb ik van Android geen verstand, dus wellicht komt er nog een Android-gebruiker langs met wat tips.

Freya

aurora1
door aurora1 - Feb 1, 2013 om 22:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag oscar11,

Wat Freya voorstelt zou ik inderdaad eens proberen (dus dat je dan ook weer je code moet invoeren na opnieuw aanzetten). Anders zou je ook nog je accu er even uit kunnen halen.

vr.gr.

f.weele
door f.weele - Feb 2, 2013 om 10:58
1085 Antwoorden / 27 Vragen

beste oscar11, als de suggesties van freya en aurora1 niet helpen, dan kun je resetten naar fabrieksinstellingen. Maak eerst wel een back-up van je toestel. dat kun je doen met ES File Explorer op een externe sd-kaart, met Moborobo (eerst downloaden op je pc), of met Carbon(free) uit de play-store en het programma downloaden op je pc. Je ziet vvanzelf wel wat je moet doen. Bij terugkeer naar fabrieksinstellingen gaat alles verloren. Je zal je dus ook weer opnieuw aan moeten melden met je google account. In de google play store zul je dan ook zien dat je toestel twee keer staat aangegeven.
De oudste melding hiervan (kijk naar maand/jaar) kun je verbergen of afvinken in weergave menu. Hiervoor ga je in de play store naar "mijn bestellingen/instellingen" onder aan de pagina.
m.vr.gr.