door wilo1957 May 10, 2014 om 15:44
Computers & telefonie

Snelkoppeling

Sinds ik een nieuwe laptop heb aangeschaft heb ik ook mijn HP printer geherinstalleerd.sindsdien is er iets vreemds aan de hand. de printer werkt volledig, ook draadloos. echter krijg ik geen schermpje op mijn laptop ,het zogenaamde solution centre. hiermee kan je opdrachten geven en bekijken wat de status van de inkt is. nog gekker is dat ik in het configuratiescherm de printer ook niet vind?
geprobeerd om via de cd opnieuw te installeren lukte ook niet. help wat is er aan de hand?

1440 15 Rapporteer

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 15:54
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo wilo,

Je hebt de vragen op het HP support forum nog niet beantwoord.
Welke printer - type?
Welk besturingssysteem?
Krijg je een foutmelding?

Maar wellicht is dit de oplossing (met dank aan 'porrelaar' van het nationaal computer forum):

Ga via Start naar Alle programma's > HP > HP Solution Center.
Klik met de rechter muisknop op HP Solution Center, en kies dan 'Kopiëren naar ... Bureaublad (snelkoppeling maken).

Zorg dan dat de printer aan staat en dubbelklik maar eens op die snelkoppeling naar HP Solution Center. Dan zie je vanzelf wat je daarmee kunt doen.

Suc6

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 17:37
0 Antwoorden / 0 Vragen

Windows 8.

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 17:39
0 Antwoorden / 0 Vragen

lekkerisdat schreef op zaterdag 10 mei 2014, 17:37: Windows 8.

?????
Je bedoelt dat dat de oorzaak is?
Lijkt me stug.

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 17:47
0 Antwoorden / 0 Vragen

dat is een probleem 2 ik heb geen startknop
ik heb inderdaad windows 8

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 17:52
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilo schreef op zaterdag 10 mei 2014, 17:47: dat is een probleem 2 ik heb geen startknop
ik heb inderdaad windows 8

Kun je oplossen met bv. classic shell.
Lees hier.

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 17:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

wilo schreef op zaterdag 10 mei 2014, 17:47: dat is een probleem 2 ik heb geen startknop
ik heb inderdaad windows 8

Of:

Toetsencombinatie

Een redelijk onbekend weetje, is dat er nog een soort van menu Start in Windows 8 verborgen zit. Het lijkt in niets op het oorspronkelijke menu Start, maar het geeft je wel snel toegang tot mappen, bestanden en programma’s.

Je roept dit menu op door de Windows-toets in te drukken in combinatie met de letter X. Er verschijnt dan linksonder in het scherm een menu met opties zoals Programma’s, Energiebeheer, Configuratiescherm, Verkenner, kortom allerlei onderdelen die je ook in het menu Start zou hebben aangetroffen. Het is niet helemaal hetzelfde, maar wellicht helpt het je bij het overbruggen van de overstap van Windows 7 naar Windows 8.
(Bron: Computertotaal)

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 17:58
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 10 mei 2014, 17:39:
lekkerisdat schreef op zaterdag 10 mei 2014, 17:37: Windows 8.
Je bedoelt dat dat de oorzaak is?

Yep, beantwoord gewoon de vraag (blijf ik eens on-topic is het weer niet goed ;-)).

@wilo Je gebruikt waarschijnlijk de driver van Windows zelf. Het is niet altijd noodzakelijk om software/drivers te installeren. Al zou ik dit, persoonlijk, bij 'n printer wel doen.

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 18:00
0 Antwoorden / 0 Vragen

edrick3 schreef op zaterdag 10 mei 2014, 17:55: Je roept dit menu op door de Windows-toets in te drukken in combinatie met de letter X.

Of met de muis erop klikken (ik gok met rechts).

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 18:02
0 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Wilo

hebt u hier misschien iets aan? KLIK

Vr. gr. sjoppie.

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 18:59
0 Antwoorden / 0 Vragen

tot zover allen hartelijk dank. ik heb shell geïnstalleerd de originele knop links onder werkt nu niet meer ik werk nu via de windows toets. het probleem blijft hetzelfde ik kan Solution centre dus nergens vinden helemaal niets van HP printing en toch werkt het printen gewoon. het staat nergens tussen
\

ve
door verwijderd - May 10, 2014 om 19:03
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wilo,

En ook Solution Centre downloaden via de link van sjoppie doet niets?

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 10:28
0 Antwoorden / 0 Vragen

daar was ik weer wat een gedoe zeg maar dat zal vast aan mij liggen. ik had de installatie wizard laten draaien. later kreeg ik de volgende melding:
Er word al een andere instantie van de installatiewizard voor HP printers uitgevoerd in windows.
Help!!

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 10:55
0 Antwoorden / 0 Vragen

@wilo,

Zou eens ALLES van HP verwijderen.
Gebruik bv ZOEK en verwijder dan alles uit de lijst wat met de printer te maken heeft.
Installeer daarna de printer opnieuw.
Of kijk eens of Revo-uninstaller (klik onder Freeware) HP in de lijst heeft staan.
Zo ja: aanklikken en kiezen voor de-installeren.
Kies dan optie 4 (= gevorderden) om ook alle dikgedrukte registersleutels te verwijderen.
Let op: soms moet je op + klikken voor een sleutel om bij de vetgedrukte te komen.

Suc6

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 18:36
0 Antwoorden / 0 Vragen

Voor dat je het advies van edrick3 volgt; eerst even de computer afsluiten (niet voor opnieuw opstarten kiezen).
En na het verwijderen van software, voordat je iets opnieuw installeert ditzelfde ook altijd doen, liefst ook nog even zaakje opschonen met bijvoorbeeld CCleaner.

Dit om te voorkomen dat 'restjes' voor problemen geven.

ve
door verwijderd - May 12, 2014 om 19:33
0 Antwoorden / 0 Vragen

nee wonderlijk er is niets van HP te vinden wat met printen te maken heeft. is toch raar de printer werkt gewoon draadloos