kr
door krukas_1 Jun 7, 2008 om 21:39
Computers & telefonie

Spam - hoe kom ik ervan af?

Wie weet hoe ik van veel Spam via mijn e-mail af kan komen?

Mijn PC Windows XP 2000 heetft als beveiliging de volgende pakketten:

1.Norton - abonnement - persoonlijke firewall

2.Spamfighter - abonnement - firewall

3.Windows - firewall- was geinstalleerd in PC bij aankoop

Allen staan op het hoogste niveau van blokkeren ingesteld.

Vast bedankt voor hulp.

Toby

1175 28 Rapporteer

gsm
door gsm - Jun 7, 2008 om 21:46
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Hallo Toby,

Zet bij je provider het SPAM-filter aan.

Spamhilator is volgens mij beter dan Spamfighter. Beide verwijderen de SPAM pas achteraf, nadat deze al is binnengehaald op de PC.
Daarom is een ingeschakeld SPAM-filter bij de provider veel effectiever.

GSM

birdies
door birdies - Jun 7, 2008 om 21:51
6104 Antwoorden / 31 Vragen

1. Een firewall houdt geen spam tegen.

2. Spamfighter is geen firewall, maar een anti-spam prog.
Heb je die wel goed ingesteld? Alle mogelijkheden bekeken?

3. Als je niet zo slordig met je mailadres om gaat, heb je ook geen last van spam. Het is de gebruiker zelf die de grote hoeveelheden spam in stand houdt.

4. Lees hier maar eens wat je kunt doen om spam te voorkomen/te bestrijden:
https://www.spamklacht.nl/asp/overspam/doentegenspam.asp

ba
door bachanaal - Jun 7, 2008 om 23:31
248 Antwoorden / 7 Vragen

een handige tool is spamexperts. zie www.spamexperts.com
sommige providers bieden ook een spamfilter aan tegen een kleine vergoeding.

gsm
door gsm - Jun 8, 2008 om 09:55
5940 Antwoorden / 47 Vragen

SPAM is niet altijd te voorkomen, zoals hiervoor beweerd wordt. Wel kan de kans op SPAM zo klein mogelijk gemaakt worden, door de raadgevingen zo goed mogelijk op te volgen.

De meeste tooltjes tegen SPAM, hoe "handig" ook, zijn in feite SPAM verwijderaars, die de SPAM achteraf verwijderen. De SPAM wordt dus nog steeds ontvangen en daarna pas in een speciale map geplaatst of verwijderd.

Beter zijn de tooltjes die de mail bij de provider al controleren en verwijderen, waarna alleen de gewenste e-mailberichten ontvangen worden. Het allerbeste is om dit door de provider te laten doen. Elke serieuze provider heeft tegenwoordig wel een SPAMfilter ter beschikking.
De gebruiker hoeft het SPAMfilter dan in een aantal gevallen alleen nog maar aan te zetten of het te bestellen voor een klein extra maandbedrag.
Bij sommige providers staat het SPAMfilter standaard al aan.

GSM

birdies
door birdies - Jun 8, 2008 om 10:28
6104 Antwoorden / 31 Vragen

@gsm: zal het even correcter neerzetten:
om spam zoveel mogelijk te voorkomen/te bestrijden.

kr
door krukas_1 - Jun 8, 2008 om 22:42
30 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt gsm

ik heb bij mijn provider spamfilter erbij genomen

toby

kr
door krukas_1 - Jun 8, 2008 om 22:45
30 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt birdies voor je reactie

ik ben weer gewaarschuwd hoewel ik heel zuinig op mijn e-mail adres ben

toby

kr
door krukas_1 - Jun 8, 2008 om 22:46
30 Antwoorden / 6 Vragen

bedankt bachanaal

ik heb me inmiddels aangemeld bij mijn provider voor een spamfilter

toby

td
door tder - Jun 9, 2008 om 12:54
1 Antwoorden / 0 Vragen

Een van de belangrijkste tips om van spam af te komen is zorgen dat het niet meer interessant is voor spammers om die zooi te versturen.

Oftewel niet (nooit) op die spam reageren en mensen waarvan je weet dat ze wel eens dingen kopen die via de spam geadverteerd worden duidelijk te maken dat ze op die manier de spam in stand houden.

Ik zeg niet dat de topic-starter dingen via spam aanschaft, maar dit is wel de enige reden waarom er nog steeds spam verstuurd wordt. Er is namelijk (heel veel) geld mee te verdienen.

zo
door zoetermeer53 - Jun 9, 2008 om 13:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Je filters zijn goed maar de meeste spam komt via email binnen. Daarom stel ik voor om een gmail account (gratis) te nemen die filtert zelf al bijna alles weg voordat het bij jou in de postbus komt.  Je kunt daarna de gmail mail in je eigen emailvoorkeur laten doorsturen. Ik geef de voorkeur aan outlook dus laat mijn gmail, hotmail en andere emails doorsturen naar outlook. Soms heeeel soms krijg ik spam.
Daarnaast gebruik ik firefox inplaats van internet explorer hier kan je makkelijk popups uit zetten en de adresbalk is eigenlijk een zoekbalk, ook gratis, veel plezier.

th
door thuishaven - Jun 9, 2008 om 13:23
5 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo,

Ik gooi ze ongelezen weg. Fluitje van een euro-cent !!!

mjvanderwerf
door mjvanderwerf - Jun 9, 2008 om 13:25
525 Antwoorden / 385 Vragen

Probeer MAILWASHER eens.
Een "lerend" anti-spam-programma.
Succes,
GW

kr
door krukas_1 - Jun 9, 2008 om 13:28
30 Antwoorden / 6 Vragen

vanderwerf

bedankt voor reactie

kr
door krukas_1 - Jun 9, 2008 om 13:29
30 Antwoorden / 6 Vragen

donate 53

bedankt voor reactie

toby

kr
door krukas_1 - Jun 9, 2008 om 13:31
30 Antwoorden / 6 Vragen

thuishaven

bedankt voor je reactie

ik gooi ze ook meteen weg maar had er voorheen nooit mee te maken

toby

bu
door buijtwin - Jun 9, 2008 om 14:23
11 Antwoorden / 0 Vragen

Ik gebruik al langer de betaalde versie van Caretaker tot volle tevrdenheid. Zie: http://www.surfright.nl/nl Wordt regelmatig automatisch, na bevestiging, online ge-upgrade.

aj
door ajna - Jun 9, 2008 om 14:47
12 Antwoorden / 8 Vragen

krijg je ondanks alles nog veel spam, neem dan een ander e-mailadres. dan ben je er (weer een tijdje) vanaf. succes en vr. gr.

kr
door krukas_1 - Jun 9, 2008 om 16:13
30 Antwoorden / 6 Vragen

buijtwin bedankt

ik probeer eerste de provider-versie

toby

kr
door krukas_1 - Jun 9, 2008 om 16:15
30 Antwoorden / 6 Vragen

ajna

bedankt voor verwijzen naar laatste redmiddel

toby

op
door oplossing - Jun 9, 2008 om 17:04
119 Antwoorden / 1 Vragen

Toby, onderstaand een link voor een GRATIS spamfighter, ik gebruik hem zelf ook en hij doet uitstekend zijn werk

http://www.spamfighter.nl/spam/index.htm

Als je op de site bent kijk dan onder Spamfighter standaard en de weg wijst zich vanzelf.................

Spamfighter standaard
De gratis versie is alleen voor particulier gebruik (en voor leerlingen op school). In SPAMfighter Standard wordt een korte tekstuele advertentie getoond in uw e-mailprogramma, en een "Ik word beschermd door SPAMfighter" boodschap wordt toegevoegd aan uw uitgaande e-mails. Bevat geen talenfilter en ook andere features ontbreken. Als u wilt upgraden naar SPAMfighter Pro, klikt u op de Shop.

gsm
door gsm - Jun 9, 2008 om 19:48
5940 Antwoorden / 47 Vragen

MailWasher is een aardig programma om de SPAM al op de server van de provider te verwijderen.

Het is gratis, maar kost echter wel $40,- voor de PRO versie:

SPAM automatisch verwijderen,
geen reclame,
meer dan één mailbox.

GSM

ro
door ronlau9 - Jun 9, 2008 om 19:55
46 Antwoorden / 0 Vragen

Behalve dat ik bij mijn providers de spamfilter bescherming hoog
zet bekijk ik mijn email bij de providers voordat het download
Kost werk maar  geen spam

kr
door krukas_1 - Jun 9, 2008 om 22:52
30 Antwoorden / 6 Vragen

oplossing, bedankt voor je oplossing

ik had al besloten om het bij mijn provider onder te brengen

dit kan ik nu niet meer wijzigen

ik hou je oplossing in gedachte voor een volgende keer

misschien heb je een ander die dit leest nu geholpen

toby

kr
door krukas_1 - Jun 9, 2008 om 22:54
30 Antwoorden / 6 Vragen

ronlau 9

bedankt voor je hulp

toby

do
door dories14 - Jun 10, 2008 om 01:44
9 Antwoorden / 1 Vragen

De Mailwasher is hier al genoemd en handig als het filter bij de provider niet afdoende blijkt. De free versie een poosje installeren (bij voorkeur een oudere versie: een 5 versie). De spam komt dan niet op de pc maar is via dat programma op de server te zien. De spam blacklisten en bouncen en na verloop van tijd ontvang je geen spam meer (is mijn ervaring) en uninstall je het programma weer. Het beste is dergelijke progjes in een aparte map te zetten, en het zo instellen dat het niet met de pc opstart (vertraagt de pc). Je kunt instellen op om de x minuten mail te controleren of die optie uitschakelen en het handmatig doen. Icoon op je bureaublad en aanklikken voordat je de outlook (of OE) opent. De oudere versie beschermt meerdere mailboxen als die van hetzelfde hoofdadres/dezelfde server zijn. De Spamfighter zit geintegreerd in het mailprogramma en vertraagt de pc, je ontvangt spam dan toch nog op je pc.

Ik hoop dat het filter bij de provider afdoende zal zijn.

vr.gr.

sn
door snagtor - Jun 11, 2008 om 00:21
17 Antwoorden / 1 Vragen

Ik kreeg ook heel veel spam in mijn mailbox (vaak 100 of meer per dag en ook nog van mijzelf!!). Je kunt spamfilters gebruiken van je provider of in je eigen pc of laptop, maar dan blijf je toch altijd bezig met het legen van die 'spamboxen'. Wat ik heb gedaan is het volgende:

Ik heb een nieuw e-mail adres genomen bij Casema en een e-mail adres bij Google. Ik gebruik het mail adres van Casema alleen voor familie en vrienden/bekenden. Als ik iets via internet bestel, of ik meld mij aan voor een nieuwsbrief, dan geef ik het Google mail adres op. Resultaat: nagegoeg geen spam in de Casema box ( 1 per maand is veel). Het aantal spamberichten in de Google box is nu ca 60 per maand; redelijk. Als dit nu de spuigaten uitloopt, annuleer ik het mail adres bij Google en maak weer een nieuwe aan. Moet je je natuurlijk wel even weer aanmelden voor nieuwsbrieven etc. , maar dat is een kwestie van 'boekhouden'. Succes!!

kr
door krukas_1 - Jun 12, 2008 om 22:11
30 Antwoorden / 6 Vragen

beste dories14,

bedankt voor al je moeite om het probleem op te lossen

tot nog toe werkt  de filter van de provider goed en ontvang ik geen spam

groeten

toby

kr
door krukas_1 - Jun 12, 2008 om 22:14
30 Antwoorden / 6 Vragen

beste snagtor

ook bedankt voor alle moeite om mij te helpen

tot op dit moment ontvang ik geen spam meer dankzij de filter van mijn provider

ik hoop dat dit zo blijft, anders ga ik de bovenstaande adviezen opvolgen

groeten

toby