hilly
door hilly Jun 19, 2013 om 12:12
Computers & telefonie

Spam na bestellen Medicijnen website.

Hallo, het valt mij al een poosje op nadat ik via de website van de huisarts medicijnen bestel dat ik na 1 dag allemaal SPAM krijg. Heb de huisartspraktijk en apotheek hierover gevraagd maar hen is niks bekend.
Onderstaande tekst staat op de website:

Uitsluiting aansprakelijkheid
Pharmeon en de praktijkhouder aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door derden aangeboden informatie op de website en/of informatie welke via een doorlink(s) wordt bezocht. Hieronder valt onder meer, maar niet uitsluitend, het inbreuk plegen op auteursrechtelijk beschermde werk(en) of het anderszins in strijd handelen met de intellectuele eigendomsrechten van derden.

Betekend dit dat ze weten dat ze spam versturen?
Hoe kan dit? Op de site van een huisarts moet alles toch vertrouwelijk zijn?

3161 15 Rapporteer

aurora1
door aurora1 - Jun 19, 2013 om 12:25
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Dag hilly,

Je zou eens kunnen proberen of het nog steeds voorkomt als je bijv. Do Not Track Me klik hier voor firefox en/of ad block installeert.
Even via Google informatie erover opzoeken voor de browser(s) die je gebruikt.

vr.gr.

aurora1
door aurora1 - Jun 19, 2013 om 12:36
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Aanvulling:
Kijk ook nog even hier. Heb je geen spamfilter?
Kun je niet rechtstreeks via de site van je huisarts, dus zonder tussenkomst van (de site van) Pharmeon medicijnen bestellen? Je gaat nu via een omweg naar de site van de huisarts.

hilly
door hilly - Jun 19, 2013 om 12:56
37 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo Aurora1, ik heb een spamfilter en ik ga rechtstreeks naar de site van mijn huisarts alleen de website is gebouwd door Pharmeon.
De spam die ik ontvang komt in mijn ongewenste e-mail box alleen de door mijzelf aan mijzelf gestuurde spam komt gewoon binnen dus kan mezelf niet blokkeren.

kaasbroodje
door kaasbroodje - Jun 19, 2013 om 12:59
937 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=hilly schreef op woensdag 19 jun 2013, 12:12]Hallo, het valt mij al een poosje op nadat ik via de website van de huisarts medicijnen bestel dat ik na 1 dag allemaal SPAM krijg. Heb de huisartspraktijk en apotheek hierover gevraagd maar hen is niks bekend.
Onderstaande tekst staat op de website:

Uitsluiting aansprakelijkheid
Pharmeon en de praktijkhouder aanvaarden geen enkele aansprakelijkheid voor de inhoud van de door derden aangeboden informatie op de website en/of informatie welke via een doorlink(s) wordt bezocht. Hieronder valt onder meer, maar niet uitsluitend, het inbreuk plegen op auteursrechtelijk beschermde werk(en) of het anderszins in strijd handelen met de intellectuele eigendomsrechten van derden.

Betekend dit dat ze weten dat ze spam versturen?
Hoe kan dit? Op de site van een huisarts moet alles toch vertrouwelijk zijn?

die disclaimer betekend alleen dat wanneer er een virus op de site zou komen ze daar niet verantwoordelijk voor zijn, het betekend niet dat ze spam mogen versturen, maar wel dat als jouw mail adres per ongeluk overgenomen wordt dat ze daar niet verantwoordelijk voor zijn.

aurora1
door aurora1 - Jun 19, 2013 om 15:02
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wel eigenaardig dat de huisarts en apotheek niet van de spam weten want als het aan hun sites ligt zouden er meerdere klachten moeten zijn.
Misschien heeft het ook zin om eens een andere browser te gebruiken en de pc te scannen met je virusscanner en bijv. ook met Mbam? En zie ook mijn 1e reactie.

hilly
door hilly - Jun 19, 2013 om 15:23
37 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo Aurora1,ik heb ff gescanned met mijn virusscanner helemaal niks.(Kasparsky)
Op dit moment gebruik ik IE en zo nu en dan Google Chrome.
Alle spam die ik binnen krijg na mijn internet bestelling hebben allemaal betrekking op medisch spam.
2x van mijn email naar mijn email : Best price meds here en Erect meds cheap prices.En 2 mij onbekende sites prepares en roils ook Meds for cheap prices,dus het moet komen via de
Pharmeon site.
Ik baal hier echt van want een huisartsensite moet toch uiterst betrouwbaar zijn.
Ik ga je eerste antwoord ff uitproberen. Dank!

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 21, 2013 om 21:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Welke mailprovider gebruik je? En kun je bij je eigen provider nog makkelijk extra mailadressen aanmaken?

hilly
door hilly - Jun 21, 2013 om 21:34
37 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo,ik heb UPC als mail provider maar ik denk als ik een alias ga gebruiken voor de site van de huisarts er hetzelfde gebeurd met de spam. Het blijkt SPOOF te zijn maar ja is lood om oud ijzer.
Bedankt allemaal voor het meedenken.

Aurora1 ik heb Do not track me gedownload. Is dus ff afwachten....

lekkerisdat
door lekkerisdat - Jun 21, 2013 om 21:48
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hilly schreef op vrijdag 21 jun 2013, 21:34]Hallo,ik heb UPC als mail provider maar ik denk als ik een alias ga gebruiken voor de site van de huisarts er hetzelfde gebeurd met de spam.
Om het uit te sluiten zou ik het toch eens proberen, dan kunnen het nog 2 dingen zijn, maar weet je in ieder geval iets meer

aurora1
door aurora1 - Jun 21, 2013 om 21:51
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Voor huisarts en internetbankieren e.d. zou ik minder gauw IE gebruiken maar eerder Google Chrome of Firefox. Je zou ook nog ad-block kunnen installeren. Verder kun je nog in je browser kijken of bij de add-ons iets staat wat er niet thuis hoort.

hilly
door hilly - Jul 20, 2013 om 15:01
37 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo allemaal,nadat ik Do not Track me en Google Chrome heb geinstalleerd komt er nog steeds SPAM mailtjes binnen in ongewenste email. Ik heb het nogmaals aangekaart bij de huisartsenpraktijk en die hadden nog geen andere klachten ontvangen. Ze zullen binnenkort met Pharmeon contact opnemen maar ik blijf het vreemd vinden dat deze dokterssite niet goed beveiligd is.

aurora1
door aurora1 - Jul 21, 2013 om 01:10
15645 Antwoorden / 6 Vragen

@hilly,

Ik vraag me nog steeds af of het wel met de site van je huisarts (of apotheker) te maken heeft aangezien ze geen andere klachten erover hebben gehoord.
Ik snap ook niet precies wat je bedoelt met door jezelf aan jezelf gestuurde spam. Dat lijkt dan wel op een gehackt mailadres en dan zou je het beste eens je wachtwoord kunnen wijzigen.
Met ook verwijzing naar de reactie van lekkerisdat zou ik toch maar eens een ander mailadres aanmaken en gebruiken. Een alias via je provider, of bijv. een Gmailadres. Mijn ervaring met Gmail is dat als er spam arriveert dat dan na een tijdje stopt en soms krijg je van Gmail de vraag of ze actie tegen een bepaalde verzender van de spam moeten ondernemen. In de regel komt de spam direct in de spammap van Gmail. Je kunt Gmail instellen op het doorsturen van berichten naar je andere mailadres de spam blijft dan achter bij Gmail. Mocht er toch iets doorglippen dan kun je dat als spam aanmerken bij Gmail.
Met een ander mailadres weet je in ieder geval of er meer aan de hand is dan alleen het gebruik voor spam van je huidige mailadres. Met veronderstellen dat de spam blijft als je een ander mailadres aanmaakt kom je nmm niet verder met oorzaken vinden.
In ieder geval werkt jouw spamfilter gezien die spam bij ongewenste berichten belandt.
Had je al ad-block geïnstalleerd en de extensions/add-ons in je browser gecontroleerd? Heb je al eens gescand met Mbam: klik hier via de grijze knop (free download) downloaden. Na het installeren eerst updaten en dan pas scannen.
Wat je ook zou kunnen doen is bijv. de gratis Mailwasher installeren: klik hier. Lees de informatie op die pagina over hoe het werkt. Het komt erop neer dat je eerst via de mailwasher de mails bij je provider bekijkt en pas nadat je de mails goedgekeurd hebt ze naar je pc gestuurd worden. Doorgaans houdt de spam op na een poosje gebruik van de Mailwasher en kun je die weer verwijderen.
Overigens ontvangt vrijwel iedereen weleens of vaker spam.

xi
door xilefsim - Jul 21, 2013 om 09:49
111 Antwoorden / 1 Vragen

Het is meestal moeilijk te achterhalen waar het vandaan komt.
Zie onderstaande berichten, misschien maakt U gebruik van een van deze diensten of geabonneerd op een van de nieuwsbrieven?
klik

De tekst die U aanhaalt is louter een juridische tekst om claims te voorkomen en slaat niet op spam.

hilly
door hilly - Jul 21, 2013 om 13:16
37 Antwoorden / 21 Vragen

Hallo allemaal, ik zal de volgende keer als ik weer medicijnen bestel het via een alias doen.
Ik ben niet geabonneerd op de nieuwsbrieven en diensten.

Ik krijg alleen maar medisch gerelateerde Spam of Spoof b.v. voor soort Viagra en goedkope medicijnen bestellen....! Ik gooi normaal meteen deze troep uit mijn box maar het feit is wanneer ik medicijnen heb besteld via mijn huisarts online,deze troep binnenkomt. Verder krijg ik geen ongewenste mails.

Ik ga je raad ff opvolgen Aurora1

Bedankt!!

xi
door xilefsim - Jul 21, 2013 om 14:14
111 Antwoorden / 1 Vragen

Die ontvang ik ook, heb echter niets besteld bij de firma die U noemt. De oorzaak ligt dus waarschijnlijk ergens anders.