be
door bertus12 Mar 22, 2011 om 13:38
Computers & telefonie

Spy ware

hoe ver wijder ik spy war van mij pc

4651 27 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Mar 22, 2011 om 13:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bertus12,

Met MBAM en/of SAS bv. Lees hier.

Suc6

oldyeller
door oldyeller - Mar 23, 2011 om 12:55
54 Antwoorden / 0 Vragen

MBAM oftewel MalwareBytes.

http://www.malwarebytes.nl/

Gratis te downloaden.
Installeren.
Updaten.
Scannen en alles lekker op laten ruimen.

:)

traporgel
door traporgel - Mar 23, 2011 om 13:03
191 Antwoorden / 4 Vragen

Hoe gebruik ik een zoekfunctie op een website. Volgens mij is dit onderwerp al 'honderduzendkeer' besproken. En u kunt er op wachten dat eer het avond is, u een hele rits antwoorden krijgt, die allemaal hetzelfde zijn: "Ik gebruik al jaren X, er is geen betere' en dan reageert een ander: "Ik gebruik al jaren Y en dat is veel beter dan X en Q deugt ook niet, en Z is te duur en van W wordt je computer traag".

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2011 om 13:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@traporgel,

.....En u kunt er op wachten dat eer het avond is, u een hele rits antwoorden krijgt, die allemaal hetzelfde zijn.....
Inderdaad. Helemaal als de vraag in de nieuwsbrief vermeld is.
Maar aan zo'n antwoord als hierboven heeft TS ook niet veel.

Met vr.gr.

he
door henk43 - Mar 23, 2011 om 13:09
2 Antwoorden / 0 Vragen

Dag bertus12,
probeer eens de (gratis) SuperAntiSpyWare.
Succes

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2011 om 13:12
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@oldyeller, henk43,

Het allereerste antwoord gelezen??

@traporgel,

Zie je wel; je hebt helemaal gelijk.

de motormuis
door de motormuis - Mar 23, 2011 om 13:20
598 Antwoorden / 13 Vragen

@edrick3 en traporgel.

Jullie hebben beiden gelijk. Maar het is inderdaad zo dat er veel mensen niet weten hoe je de zoekfunctie kunt gebruiken.Of dat te moeilijk ? vinden.
Het is immers stuk makkelijker maar meteen een vraag op de site neer te zetten dan eerst even zelf te googelen of om even de xoekfunctie te gebruiken.
Maar dit zal ongetwijfeld niet het laatste antwoord zijn op de gestelde vraag,en het zal ook niet de laatste keer zijn dat deze vraag weer opnieuw word gesteld.

Groeten.

ah
door ahulf - Mar 23, 2011 om 13:23
1 Antwoorden / 0 Vragen

als je een Mac gebruikt heb je geen last meer van stiekum geinstalleerde virussen of spyware...tenzij je hiervoor zelf toestemming geeft

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2011 om 13:24
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@ahulf,

En wat moet TS nou met zo'n antwoord? Niets!

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2011 om 13:26
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@motormuis,

.....Maar dit zal ongetwijfeld niet het laatste antwoord zijn op de gestelde vraag.....

Denk het ook niet. Helaas. ;-)

quantas
door quantas - Mar 23, 2011 om 13:26
670 Antwoorden / 0 Vragen

Grote onzin de groep gebruikers van een Mac wordt groter dus ook de dreiging voor virussen.
Heb er hier toevallig nu 1 onderhanden vol met virussen en ja die zijn stiekem geinstalleerd geloof je hetzelf.

Zowel Windows als Mac klikt de gebruiker altijd wat aan dat gaat nl niet vanzelf.

=ahulf schreef op woensdag 23 mrt 2011, 13:23: als je een Mac gebruikt heb je geen last meer van stiekum geinstalleerde virussen of spyware...tenzij je hiervoor zelf toestemming geeft

oldyeller
door oldyeller - Mar 23, 2011 om 13:28
54 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 23 mrt 2011, 13:12]@oldyeller, henk43,

Het allereerste antwoord gelezen??

.

Uiteraard edrick3.....je hebt van mij dan ook een duimpie gekregen! :)

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2011 om 13:31
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@oldyeller,

Bedankt. (grinnik).

quantas
door quantas - Mar 23, 2011 om 13:34
670 Antwoorden / 0 Vragen

@ Oldyeller

En als je dan de link geeft geef dan de goeie niet naar een NL site verwijzen welke zelf meer rotzooi probeert te verspreiden.

De juiste link is gewoon klik hier

oldyeller
door oldyeller - Mar 23, 2011 om 13:34
54 Antwoorden / 0 Vragen

Wèèèèèèhhhhh.....ik wil óók een duimpie!
Krijg ineens zin in een druif.
Hoe zou dat nou komen?

oldyeller
door oldyeller - Mar 23, 2011 om 13:43
54 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=quantas schreef op woensdag 23 mrt 2011, 13:34]@ Oldyeller

En als je dan de link geeft geef dan de goeie niet naar een NL site verwijzen welke zelf meer rotzooi probeert te verspreiden.

De juiste link is gewoon klik hier

Nou.....het logo op mijn desktop is hetzelfde als op nl.
En dit programma heeft mijn laptop van een megatrojan afgeholpen.

Maar als ik de verkeerde heb......merk er in ieder geval niets van. :)

pleerol
door pleerol - Mar 23, 2011 om 14:06
30 Antwoorden / 2 Vragen

Eigenlijk was de vraag al door edrick3 als eerste beantwoord.
En inderdaad eerst MBAM draaien en vervolgens de SuperAntiSpyware.
Wel regelmatig draaien natuurlijk. Bij voorkeur wekelijks.

quantas
door quantas - Mar 23, 2011 om 14:13
670 Antwoorden / 0 Vragen

Als je superantispyware aanraad kan je idd wekelijks je pc grondig scannen met Mbam.

Advies is niet erg maar geef mensen niet meer rotzooi dan ze al hebben, want superantispyware is rotzooi 1ste klas.

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2011 om 14:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@quantas,

.....superantispyware is rotzooi 1ste klas......

En waar baseer je deze uitlating op?
Is dit jouw mening of een feit gebaseerd op testgegevens?
Indien het laatste: welke test(en)? Bron?

Met vr.gr.

quantas
door quantas - Mar 23, 2011 om 14:43
670 Antwoorden / 0 Vragen

Praktijkervaring.

En diverse testsystemen die het bewezen hebben.
En niet alleen bij mij, maar bij meerdere echte experts dus niet degene die de klok hebben horen luiden en niet weten waar de klepel hangt.

Natuurlijk word alles mooi verkocht, en in diverse testen als perfect beoordeeld, zo ook met Hitmanpro, dat programma maakt meer kapot dan jij denkt en iedereen trapt er maar in.

Verkopen is o zo simpel, gratis programma's blijken ineens wel geld te kosten als je iets wilt verwijderen etc.

Ik kijk naar het effect en dat is erg slecht met dat programma, ik heb meer zooi op een lege pc met het programma als op een identieke lege die zonder dat draait.

pleerol
door pleerol - Mar 23, 2011 om 14:45
30 Antwoorden / 2 Vragen

[quote=edrick3 schreef op woensdag 23 mrt 2011, 14:37]@quantas,

.....superantispyware is rotzooi 1ste klas......

En waar baseer je deze uitlating op?
Is dit jouw mening of een feit gebaseerd op testgegevens?
Indien het laatste: welke test(en)? Bron?

Met vr.gr.

Ja, die bronnen ben ik ook wel benieuwd naar. Ik verkeer dagelijks op usenet en daar zijn de meningen toch wel anders....

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2011 om 14:48
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@quantas,

Voor mij blijft het een subjectief verhaal dat niet met objectieve testresultaten onderbouwd wordt.
Maar laten we hierover verder niet in discussie gaan, anders krijgt traporgel toch (nog meer) gelijk. ;-)

Met vr.gr.

quantas
door quantas - Mar 23, 2011 om 14:57
670 Antwoorden / 0 Vragen

Ja meningen van Usenet gebruikers daar heb je veel aan.

Sommige weten alleen hoe men moet downloaden maar van de rest heeft men geen verstand.

Als 100 man daar roept dat Hitman pro bv goed is dan is dat ook zo volgens iedereen.

Mensen die er vanuit hun beroep dagelijks professioneel mee bezig zijn die hebben daar toch iets meer kijk op dan wat leeken om het zo maar te zeggen.

Bij de meeste telt als de pc maar weer draait dan is het ok, maar wij kijken iets verder als dat ie weer draait daar zit het grote verschil.

Zelfde als dat een klant zegt de firewall in de modem kan uitgezet worden nee dat kan ie niet.
Ja je kan hem disablen maar dan is ie niet uit, herstart hem en hij is weer terug.

Uiteraard is ie wel helemaal uit te schakelen maar niet voor de consument, en dan hoor je op usenet ja dat kan wel disablen en hij is uit.

Dus niet want helemaal uit moet via telnet gebeuren.

Dus wat ze daar roepen dat neem ik met een korreltje zout.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 23, 2011 om 19:32
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Hierbij verklaar ik dat ik het met alle deskundigen eens ben.
Daarom geef ik geen deskundig advies.
Volgende keer misschien wel.

edrick3
door edrick3 - Mar 23, 2011 om 21:42
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo bertus12,

En .... is de computer nu 'schoon'???

el
door elianverbetert - Mar 26, 2011 om 16:25
29 Antwoorden / 13 Vragen

die gratis site is niet gratis !!!
www.malwarebytes.nl
deze probeert ook te verkopen !!
[bijna] alle 'gratis' programma's hebben uiteindelijk
toch maar een doel: geld verdienen !!
groet
elian

edrick3
door edrick3 - Mar 26, 2011 om 16:45
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@elianverbetert,

MBAM is wél gratis. Klik hier.
Maar je kunt ook een licentie aanschaffen voor een uitgebreide versie.

Met vr.gr.