le
door lengrot Feb 26, 2010 om 19:01
Computers & telefonie

SSID zichtbaar maken

Kan iemand mij vertellen hoe ik mijn SSID weer zichtbaar kan maken.

Ik heb mijn SSID laatst n.a.v. een artikel verborgen maar nu ik hem weer zicht wil maken weet ik niet meer in welk scherm ik dat gedaan heb.

Vriendelijke groeten.
Leny de Groot.

26130 7 Rapporteer

magicscanman
door magicscanman - Feb 26, 2010 om 19:31
261 Antwoorden / 0 Vragen

Als u windows xp gebruikt !!!

U doet dit als volgt:
Klik op Start en ga naar Uitvoeren
Type in het witte venster services.msc en klik op OK
Dubbelklik op 'Wireless Zero Configuration' onderaan in de lijst
Klik op het menu 'Opstarttype' en Kies 'Automatisch'
Klik op Starten en vervolgens op OK

Klik op het Wireless symbool in de taakbalk (SysTray)
Bij een ingeschakelde SSID broadcast in het modem is de SSID zichtbaar in de lijst met draadloze netwerken
Klik op de naam (SSID) van het draadloze netwerk of, wanneer de SSID niet zichtbaar is, op Geavanceerde instellingen wijzigen (Change advanced settings)
Klik op Verbinding maken (of op Connect)
Voer bij Netwerksleutel (Network key) de gebruikte sleutel in
Voer bij Bevestig de netwerksleutel (Confirm network key) nogmaals de sleutel in
Klik op Verbinding maken (Connect)

Met vriendelijke groet :

Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig

le
door lengrot - Feb 26, 2010 om 20:03
32 Antwoorden / 10 Vragen

Sorry, ik ben vergeten erbij te vermelden dat ik VISTA gebruik.

vr.gr.
Leny

magicscanman
door magicscanman - Feb 26, 2010 om 20:08
261 Antwoorden / 0 Vragen

Inregelen Vista-draadloos handmatig:

Ga via Start (Vista-logo linksonder) naar Verbinding
Als uw eigen SSID *(naam van uw netwerk) niet in de lijst voorkomt, klikt u op Netwerkcentrum openen
Ga naar Draadloze netwerken beheren
Klik nu op Toevoegen (de groene +)
Maak nu een klik op Handmatig een netwerkprofiel toevoegen
Vul in de velden die u hier ziet de gegevens van uw netwerk in
Klik op Verbinding maken en vervolgens op Sluiten

Benodigd:

De sleutel* van uw draadloze netwerk (een cijfer-/letterreeks welke u zelf invoert in uw modem en/of verkrijgt van uw provider)
Het beveiliginsniveau welke ingesteld is in uw modem (vaak WPA of WEP)
De naam* van uw netwerk (SSID-code)

Met vriendelijke groet :

Mensen maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je een computer nodig

le
door lengrot - Feb 26, 2010 om 20:18
32 Antwoorden / 10 Vragen

Ik denk dat ik mijn vraag wat uitgebreider moet maken.
Het is niet zo dat op mijn eigen laptop mijn SSID niet zichtbaar is want dat is ie wel.

Het gaat erom dat hij op een tweede pc niet zichtbaar is.
b.v.. de laptop van mijn vriend als hij hem meeneemt of op de pc van mijn buurvrouw.
Hopelijk heb ik het duidelijk uitgelegd.

vr.gr.
Leny

le
door lengrot - Feb 26, 2010 om 20:56
32 Antwoorden / 10 Vragen

GELUKT!
hartelijk bedankt!!

vr.gr.
Leny

edwardus
door edwardus - Feb 26, 2010 om 20:57
6844 Antwoorden / 14 Vragen

magicscanman, heb je zelf enig idee waarom je in de wlan client iets wilt wijzigen om de SSID zichtbaar te maken?

Zoals gsm terecht opmerkt moet je hiervoor in de router zijn ...

gsm
door gsm - Feb 26, 2010 om 21:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het IP-adres van de modem/router invoeren in de adresbalk van de internet browser (in Nederland wordt meestal nog IE gebruikt). Je komt dan op de webpagina van de modem/router. Eventueel moet je daar eerst een gebruikersnaam en wachtwoord invoeren.
Daarna de (geavanceerde) Beveiligingsinstellingen (Security) voor de Wireless verbinding openen. Als laatste SSID inschakelen (vinkje) en Apply klikken.

Het IP-adres van de modem/router kun je in een opdrachtvenster met het commando ipconfig achterhalen. Het staat vermeld als Standaardgateway.