ve
door verwijderd Nov 21, 2003 om 12:06
Computers & telefonie

Startpagina virus?

Mijn startpagina is vervangen door een pagina van global-finder.com Ik heb geprobeerd om deze te verwijderen, maar het is me nog niet gelukt! Hoe krijg ik 'm weer weg??

1080 7 Rapporteer

ve
door versmissen - Apr 16, 2004 om 12:07
5 Antwoorden / 3 Vragen

Probeer door msn als homepage in te stellen. Hierna de computer afsluiten en opnieuw starten. Als je nu Internet Explorer start, is als het goed is de startpagina MSN.Nl en nu kan je weer elke startpagina die je maar wilt ingeven

mrsempel
door mrsempel - Apr 16, 2004 om 12:07
57 Antwoorden / 3 Vragen

Ik raad je aan eens te kijken naar Adaware. Dat is te vinden op: http://www.lavasoft.de/dutch/software/adaware/
Dat programma weet meestal wel raad met dit soort ellende. Er is blijkbaar (ongemerkt) iets op je PC geïnstalleerd wat iedere keer weer je startpagina verandert naar global-finder.com. Het verwijderen van deze 'homepage hijacker' kan ook met de hand. Zie de instructies op: http://www.pchell.com/support/globalfinder.shtml. Let goed op!! Dit is alleen voor gevorderde pc-gebruikers!!

wi
door wijnands_1 - Apr 16, 2004 om 12:07
11 Antwoorden / 3 Vragen

als je met een fundamenteel onveilige browser het internet opgaat (internet explorer) dan krijg je dit!
1. zorg voor een goed en uptodate antivirus programma.
2. overweeg serieus om dat gammele internet explorer 's aan te vullen met een echte browser zoals bijv. opera, mozilla, firebird. Ben je zo verknocht aan IE hou dan wel de patches bij en lees hier 's hoe je 'm wat veiliger kunt instellen: http://www.jfitz.com/tips/ie_security_config.html
3. download spybot (http://www.safer-networking.org/) en gebruik het!

lo
door loofie - Apr 16, 2004 om 12:07
3 Antwoorden / 0 Vragen

Het makkelijkste is om je cookies en je tijdelijke internet bestanden te verwijderen (alle sites die je bezoekt worden n.l. hiet opgeslagen)

paul_1
door paul_1 - Apr 16, 2004 om 12:07
10 Antwoorden / 1 Vragen

Ga in je opstart scherm naar "EXTRA"
Daarna naar "INTERNETOPTIES"
Daarna naar "ALGEMEEN"
Daar zie je het adres staan die je opgegeven hebt als je startpagina.
Verander die in een pagina die je wil hebben en klik op "TOEPASSEN" en "OKE"
De oorzaak dat je een andere startpagina heb gekregen is dat je op die site heb aangegeven dat je DIE pagina als startpagina wil hebben.(per ongeluk)

re
door rendel - Apr 16, 2004 om 12:07
1 Antwoorden / 0 Vragen

Je kunt het beste je pc laten scannen met de livescanner van Norton Antivirus ( Symantec)

Deze is hier te vinden:

http://security.symantec.com/ssc/vc_scan.asp?langid=nl&venid=sym&plfid=23&pkj=LXFHPJUIYCZRWEJGSSK . Persoonlijk zou ik Adaware nooit grbruiken, omdat het een hoop rotzooi wegghaalt, maar ook een heleboel rotzooi laat staan.

Succes ermee

scania164
door scania164 - Mar 12, 2005 om 09:50
2 Antwoorden / 0 Vragen

Alsa je MSN Messenger gebruikt EN daar bij Plus hebt geinstalleerd, kan het zijn dat je de Sponsor niet uitgevinkt hebt.Dan is de oplossing simpel.MSN-Plus van de PC verwijderen en als je perse wilt terug erop zetten.Maar Opletten dat je de sponsor uitvinkt.

Grtz.Scania