ja
door jan s Oct 5, 2016 om 22:17
Computers & telefonie

Stationsletter USB stick verandert op andere PC

De USB stick op mijn PC gebruikt station :E. Op een andere PC gebruikt hij station :F. Op de USB stick staat een Excel bestand met een makro waarin verwezen wordt naar :E. Op mijn PC werkt alles prima maar op een andere PC werkt het niet omdat dan station :F gebruikt wordt. Kan ik de USB stick een vaste letter geven? Andere oplossing??

4195 13 Rapporteer

dirck
door dirck - Oct 5, 2016 om 23:02
3201 Antwoorden / 3 Vragen

Als dat Excel bestand op de USB-stick staat, dan kun je dat bestand toch gewoon openen? Dat heeft verder niks met een stationsletter te maken.

ja
door jan s Oct 5, 2016 om 23:31
24 Antwoorden / 6 Vragen

Het is een Excel bestand met een makro. In die makro worden bepaalde acties beschreven zoals het automatisch opslaan op de USB stick. Als mijn PC de stationsletter :E gebruikt en ik gebruik de stick op een andere PC (met stationsletter :F) dan kan niet worden opgeslagen.

zw
door zwaardvis Oct 6, 2016 om 15:39
1525 Antwoorden / 51 Vragen

- verplaatst naar antwoorden

ja
door jan s - Oct 5, 2016 om 23:36
24 Antwoorden / 6 Vragen

Het is een Excel bestand met een makro. Daarin is een regel op genomen voor automatisch opslaan naar :E. Als een andere PC stationsletter :F gebruikt dan werkt op die PC het programma niet.

Gerry1969
door Gerry1969 - Oct 5, 2016 om 23:39
3449 Antwoorden / 25 Vragen

U kunt de usb stick via schijfbeheer een andere letter geven bijvoorbeeld Q.
Echter als u de stick in een andere pc stopt zal weer de eerst beschikbare letter worden toegekend. Terwijl in uw pc Q zal verschijnen.
Kunt u de macro niet laten verwijzen naar de root van de usb stick?
Diewilik

ja
door jan s - Oct 5, 2016 om 23:50
24 Antwoorden / 6 Vragen

Ik zou niet weten hoe.

ph
door philip36 - Oct 6, 2016 om 00:09
2275 Antwoorden / 4 Vragen

Misschien een oplossing voor u

http://www.uwe-sieber.de/usbdlm_e.html

sjjoppy
door sjjoppy - Oct 6, 2016 om 13:32
7225 Antwoorden / 3 Vragen

En is hier misschien ook nog iets uit te halen:
https://forum.openoffice.org/nl/forum/viewtopic.php?f=26&t=413

ja
door janf43 - Oct 6, 2016 om 14:19
733 Antwoorden / 0 Vragen

De makro wijzigen, zodat die aangeeft dat als het bestand niet op e:/xxxx gevonden wordt, het bestand op f:/xxx ingelezen wordt.

zw
door zwaardvis - Oct 6, 2016 om 15:40
1525 Antwoorden / 51 Vragen

Je kunt toch gewoon via schijfbeheer vaste letters toewijzen aan je stations, ook aan USB stations. Gebruik dan wel een letter die op alle PC's vrij is, bv Q: wat iemand al suggereerde. Op die PC waar automatisch F: wordt toegekend is E: al aan een ander station toegewezen. Bv de DVD speler. Maar je zou ook nog die DVD speler op Q: kunnen zetten waardoor E: weer vrijkomt voor je USB drive. Zie Deze Computer (Deze PC) , rechtsklikken: Beheren->Schijfbeheer, klik met rechts op het gewenste station en kies Stationletter+paden wijzigen, Kies dan Wijzigen en zoek een vrije letter uit.

reflecs
door reflecs - Oct 6, 2016 om 15:53
1859 Antwoorden / 4 Vragen

Twee macro's :)

Of, maar dat is waarschijnlijk te simpel gedacht:
Opslaan naar vervangen door opslaan.

ja
door jas7812 - Oct 6, 2016 om 19:44
24 Antwoorden / 0 Vragen

Met USB Drive Letter Manager kun je nadat je een USB stick hebt ingeplugd de schijfletter van het station veranderen. Ook als een macro deze verplicht naar een andere letter zet.

gsm
door gsm - Oct 6, 2016 om 20:50
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Het is niet zo veilig om met excel (of ook met word of met welk programma dan ook) een bestand op een USB stick te willen bewerken.
Je kunt o.a. problemen krijgen met het veilig verwijderen, waardoor het bestand corrupt kan worden.
En je krijgt natuurlijk te maken met willekeurige letters voor het station.
Veel beter is om het bestand altijd eerst op harde schijf te zetten, in de map documenten of een submap daarvan.
Het bestand daar bewerken en vervolgens het resultaat terugzetten op de USB stick.

de
door deklus - Oct 6, 2016 om 21:07
1 Antwoorden / 2 Vragen

Je zal de macro moeten aanpassen.

misschien dat dit je helpt.

Dim folderPath As String

folderPath = Application.ActiveWorkbook.Path

met vriendelijke groet

heremietkreeft
door heremietkreeft - Oct 7, 2016 om 16:01
16887 Antwoorden / 202 Vragen

Een andere tip van mij als al jarenlang excel gebruiker: geen verwijzing naar idendificatie leesstation opnemen. Ik kan door mij opgeslagen excel documenten altijd en overal lezen, ook al heeft vanaf die pc of laptop het station een ander nummer.