je
door jeffrey112 Feb 5, 2015 om 15:26
Computers & telefonie

Tele2 blijft incasseren

Vorig jaar hebben we het abonnement van tele2 opgezegd en dit wordt door Tele 2 ook bevestig en tot mijn verbazing bleven zij het abonnement incasseren. Zij vertelden ons dat zij ons een mail hebben verstuurd met het verzoek contact met hun te nemen. Deze mail nooit ontvangen. Doordat we geen contact met hun hebben gehad lieten zij het abonnement dorlopen. Kan dit zomaar?

2942 12 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

valerius-2
door valerius-2 - Feb 5, 2015 om 15:35
7840 Antwoorden / 95 Vragen
0

Nee volgens mij is opzeggen niet te weigeren als men niet op een bericht reageert.

edrick3
door edrick3 - Feb 5, 2015 om 15:37
27632 Antwoorden / 85 Vragen
0

Hallo jeffrey112,

Nee, dat kan niet 'zomaar'.
Als je een zwart-op-wit bevestiging hebt dat je je abonnement hebt opgezegd kunnen ze niet doorgaan met het innen van abonnementsgeld.
Zou de bedragen laten storneren en nogmaals contact opnemen met Tele2 om om opheldering te vragen.

Suc6

zoekster
door zoekster - Feb 5, 2015 om 15:51
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

Weet u inmiddels waarom u contact met Tele2 moest opnemen?

je
door jeffrey112 - Feb 5, 2015 om 18:58
1 Antwoorden / 1 Vragen
0

Het antwoordt van Tele2 was dat we alleen met hun contact moesten opnemen. Een verdere verklaring waarom konden zij niet geven. Het jaar abonnement was al lang voorbij. Zo werkt het bij Tele2 dus als je niet reagerend loopt het abonnement gewoon door. Nu zie ik dat bij hun normaal is. Wie doet er wat aan??

sw
door swat1500 - Feb 5, 2015 om 21:17
3799 Antwoorden / 0 Vragen
0

De vraag is heeft u een bevestiging gekregen dat het contract inderdaad was beëindigd? Zonder bevestiging mag u er niet vanuit gaan dat uw opzegging correct is verwerkt.

zoekster
door zoekster - Feb 5, 2015 om 21:37
10965 Antwoorden / 34 Vragen
0

[quote=jeffrey112 schreef op donderdag 5 feb 2015, 18:58]Het antwoordt van Tele2 was dat we alleen met hun contact moesten opnemen. Een verdere verklaring waarom konden zij niet geven. Het jaar abonnement was al lang voorbij. Zo werkt het bij Tele2 dus als je niet reagerend loopt het abonnement gewoon door. Nu zie ik dat bij hun normaal is. Wie doet er wat aan??
Als er een schriftelijke bevestiging is, dan kunt u storneren, de bedragen terugboeken. Dat kan tot 2 maanden terug, voor het overige kunt u een MOI procedure starten.

Ik weet dat het een vervelende club is, zelf heb ik ook gedoe gehad toen ik bij ze wegging. Nooit meer Tele2 voor mij.

19
door 1953 - Feb 6, 2015 om 01:50
3725 Antwoorden / 95 Vragen
0

Storneren bij uw bank!

labren
door labren - Feb 6, 2015 om 12:41
862 Antwoorden / 0 Vragen
0

ja inderdaad gewoon storneren bij je eigen bank en die overschrijvingen blokkeren bij je eigen bank

ou
door oudgediende - Feb 6, 2015 om 12:47
10 Antwoorden / 1 Vragen
0

Mogelijk moest u contact opnemen daar eenieder wel een abonnement van een ander kan opzeggen. Dit gebeurt.
Gewoon controle noemt men dat. Heeft KPN bij mij ook gedaan alvorens ik overstapte naar T-Mobile.
Anders storneren en rekening blokkeren voor Tele2.

an
door anne1234 - Feb 6, 2015 om 13:24
51 Antwoorden / 2 Vragen
0

Meteen contact op nemen met je bank of naar je bank toe gaan, en storneren , en als het kan alle bedragen die ze ten onrechte geint hebben,.. dan meteen een blokkade laten zetten zodat ze geen geld meer kunnen afboeken en dan weer schrijven , copien van die brief maken, en bel maar weer op ... Ja ik heb een zelfde dingetje gehad met deze oplichtersbende,.. tot een keer of 3 of 4 toe ten onrechte geld afboeken , ik kon bellen maar daar trokken ze zich in eerste instantie niks van aan,. geld laten storneren, de keren die mogelijk waren,. geblokkeerd , geschreven en ze weer opgebeld en gezegd dat dit geintje vandaag stoppen zou anders zou ik actie ondernemen ,opta (was het toen nog , geschreven) en rechtsbijstand ingeschakeld, .. En ik heb nooit meer iets van ze vernomen.. Die oplichters die zullen van mij ook nooit nog enige eurocent krijgen.

je
door jelloowmelloow - Feb 6, 2015 om 14:38
5 Antwoorden / 1 Vragen
0

Slecht nieuws: mij is vorig jaar hetzelfde overkomen bij Tele-2 (voorheen Alice) en zij zijn nog een half jaar na herhaalde schriftelijke opzegging en opzegging per mail van mijn kant blijven incasseren. Het heeft mij veel (onvergoede) telefoontjes aan Tele-2 en storneringen via mijn eigen bank gekost voor dit werd opgelost. Telkens kreeg ik de smoes te horen dat dit aan het systeem lag en dat zij het er niet uit konden halen. Uiteindelijk heb ik het nog verschuldigde restbedrag (telefoonkosten) aan hen overgemaakt waarna ik dacht eraf te zijn. Het enige dat je kan doen is goed op je afschrijvingen letten en telkens storneren. Uiteindelijk ontvang je maanden later nog een restbedrag terug en een eindafrekening per post en dan ben je er eindelijk - Pffff :-( - vanaf. Moed houden: de aanhouder wint; je staat in je recht. Je gaat toch niet betalen voor diensten die je niet afneemt? Anders een klusje voor de belbus?

arno123
door arno123 - Feb 6, 2015 om 15:12
1 Antwoorden / 0 Vragen
0

Laat de bedragen storneren. Bij veel banken kunt u dit zelf regelen via internet, kan tot ca. 2 maanden.
Als de bank het (via internet) ondersteunt: Blokkeer de tegenrekening. Als de bank dit niet via internet ondersteunt, neem dan contact op met uw bank, zij kunnen dit voor u regelen.
Houd wel in de gaten dat ze niet via een andere rekening alsnog proberen te incasseren. In dat geval ook deze storneren en blokkeren.
Neem eventueel contact op met Tele2 (e-mail is voldoende, wel met ontvangst- èn lees-bevestiging aan) en leg uit dat ze voortaan door u op een blacklist zijn geplaatst en nu helemaal niet meer van uw rekening kunnen incasseren.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer