ch
door chris58 May 12, 2014 om 14:25
Computers & telefonie

Tele2 Internetbundel

Geachte lezer, ik ben inmiddels in een discussie geraakt met de afdeling Klantenservice van Tele2. Mijn dochter heeft bij hen een abonnement waarbij zij 1GB internet heeft. Vorige maand is dit blijkbaar overschreden en kreeg zij een rekening van € 144,47 terwijl zij altijd € 15,00 per maand kwijt is. Gebeld met de Klantenservice en kreeg te horen dat er helaas geen waarschuwingsberichten waren verzonden. Normaal krijg je die bij 50% van je gebruik en bij 100%. Zij zou een verzoek tot compensatie indienen bij de Financiële afdeling. Binnen 5 werkdagen zou ik antwoord krijgen. Na ruim een week kreeg mijn dochter tijdens school een voicemailbericht. Het verzoek werd afgewezen, want zo stelt men er zijn nu plots wel SMS berichtjes verzonden. Weer even gebeld met Klantenservice. Er bleek een tweede systeem te zijn binnen Tele2 die WEL de SMS berichten had geregistreerd. Dit systeem is echter niet toegankelijk voor de medewerkers van de Klantenservice (Hoe zo service??). Men kon niets voor mij betekenen en ik moest maar een klachtenformulier invullen. Zo gezegd zo gedaan. Formulier ingevuld en gevraagd om een schriftelijke reactie.
Helaas is die boodschap niet goed overgekomen want binnen twee uur kregen we alweer een voicemailbericht dat ook met deze klacht niets werd gedaan. Toch maar weer gebeld met de Klantenservice. Men vertelde mij toen dat de klachten worden behandeld en naderhand contact wordt opgenomen met de klant, veelal telefonisch. Ondanks dat ik hier om gevraagd had volgt er dus geen schriftelijke reactie. Het advies luidt nu, om er zeker van te zijn dat men schriftelijk reageert, een aangetekende brief te sturen naar de directie in Alphen aan de Rijn. Ik word hier zo droef van. De namen van de betreffende medewerkers van de Klantenservice heb ik in mij dossier. Van het laatste gesprek met een van hen heb ik zelfs opnamen gemaakt en deze persoon heel nadrukkelijk laten bevestigen wat er allemaal mis kan gaan.
Blijkbaar kunnen ze bij de Klantenservice van alles tegen je aanroepen, maar of de gegeven informatie correct en/of volledig is, mag betwijfelt worden. Op bovenstaande wijze is er op geen enkele wijze controle mogelijk op de facturatie van Tele2.
Heeft iemand dezelfde ervaring met Tele2 en is dit tot tevredenheid opgelost??

1032 11 Rapporteer

zoekster
door zoekster - May 12, 2014 om 16:34
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Het enige wat ik me na uw verhaal afvraag. Is er nu daadwerkelijk JA of NEE een sms bericht verstuurd? Dat is me niet duidelijk. Daar hangt alles vanaf bij eventuele vervolgstappen. Niet of de klantenservice dit kon zien of niet.

Is er wel tijdig een waarschuwing gegeven, dan is verdere actie vrij nutteloos en moet er betaald worden. Hoewel, misschien kunt u dan nog een beroep doen op coulance.

ch
door chris58 - May 12, 2014 om 17:05
4 Antwoorden / 1 Vragen

Sorry, had ik wel even kunnen vermelden. volgens mijn dochter heeft zij geen SMS berichten van
Tele2 ontvangen. Haar historie laat ook geen SMS berichten van die maand van Tele2 zien.

Wel wist de eerste medewerkster van Klantenservice te melden dat er een storing was geweest bij Tele2 waardoor een aantal waarschuwingsberichten niet verzonden zouden zijn. Zij verwachtte dan ook geen problemen met het verrekenen van het in rekening gebrachte bedrag boven de bundel.
Het bedrag zou niet terugbetaald worden, maar verrekend met aankomende facturen.

zoekster
door zoekster - May 12, 2014 om 17:20
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Als Tele2 om wat voor redenen dan ook de waarschuwings sms niet heeft verzonden, dan is er nog wel een kans dat (een deel van) het bedrag wordt kwijtgescholden.

Het is dan het beste een aangetekende brief te sturen naar Alphen aan de Rijn. Verzoek in die brief om een schriftelijk antwoord.
Ik vraag me af wat u aan de telefoon opgenomen heeft. Als u denkt dat daar nog iets mee valt te doen om uw gelijk te behalen, dan zou u dit nog voor kunnen leggen bij de Geschillencommissie Telecommunicatie.
klik HIER mocht u er met Tele2 niet uitkomen.
Lees dan goed de brochure door! Vooral de klachtentermijn van 30 dagen is erg krap.

(Ik weet van die achterlijk weigering aan de telefoon om een afspraak schriftelijk te bevestigen. Daarom ben ik zelf bij Tele2 weggegaan.)

tele2webcare
door tele2webcare - May 12, 2014 om 17:39
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Chris58,
Wat vervelend dat er onduidelijkheid is over de factuur van je dochter. Ik betreur het dat er verwarring is ontstaan over het wel of niet ontvangen van de berichten en dat de communicatie hierover niet naar wens is verlopen. Ik wil graag even meekijken met je situatie. Zou je mij in een bericht de gegevens van je dochter zoals die bij ons bekend zijn willen sturen? Het gaat hierbij om naam, adres, woonplaats, telefoonnummer en klantnummer. Omdat je dit hier niet privé-berichten kunt versturen zou ik je willen vragen om dit op ons forum te doen met daarin een link naar deze post. https://forum.tele2.nl/ Daar kun je deze informatie wel in een privé-bericht versturen.
Ik zie je bericht graag tegemoet.
Groetjes, Danielle

tele2webcare
door tele2webcare - May 13, 2014 om 12:03
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi chris58,

Bedankt voor het opsturen van je gegevens. Ik heb even met je meegekeken en zie inderdaad dat de waarschuwingsberichten wel zijn verstuurd. Omdat er in eerste instantie beloofd is dat de kosten vergoed zullen worden, vind ik dat we ons wel aan deze belofte moeten houden. Ik zal de vergoeding dus alsnog voor je invoeren.

Daarbij wil ik wel vermelden dat het erg belangrijk is om zelf je verbruik te monitoren. Ik raad je dochter aan om gebruik te maken van de MijnTele2 app en het internet uit te schakelen op het moment dat de bundel op is. Meer tips om hoog dataverbruik te voorkomen vind je hier: https://www.tele2.nl/klantenservice/mobiel/abonnement/tips-dataverbuik/

Als je nog vragen hebt, dan hoor ik dat graag!

Groetjes,
Danielle

ch
door chris58 - May 13, 2014 om 16:27
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hi Danielle,

Ik dank jou hartelijk voor jouw bemiddeling in deze. Zij zal blij zijn met de uitkomst hiervan.

Uiteraard heb je gelijk dat zij zelf ook alert moet zijn op haar data verbruik. Op basis van het advies van de Klantenservice heeft zij inmiddels haar abonnement aangepast zodat een dergelijke naheffing niet meer mogelijk is. Bij overschrijding van de bundel zakt alleen de snelheid maar worden geen extra kosten berekend. Ik hoop dat ik daar nog wel een bevestiging van krijg.

Nogmaals mijn dank.

Groetjes Chris

ch
door chris58 - May 14, 2014 om 10:15
4 Antwoorden / 1 Vragen

Heb op 12 mei 2014 om 19.45 uur een mail met de gewenste gegevens gezonden naar Tele2 [edit redactie: e-mail gegevens verwijderd]

Ik zal uiteraard het forum van de verdere ontwikkelingen en de daarmee gemoeide tijdsspanne op de hoogte houden.

tele2webcare
door tele2webcare - May 20, 2014 om 12:45
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hoi Chris,

Excuses dat je even op je reactie hebt moeten wachten. Goed dat ze hierop gaat letten! De vergoeding zal verrekend worden met een volgende factuur.

Wanneer heeft ze precies besproken dat de bundel aangepast gaat worden? In MijnTele2 online, kun je ook zien welk abonnement je op dat moment hebt.

Groetjes,
Danielle

ch
door chris58 - May 20, 2014 om 23:23
4 Antwoorden / 1 Vragen

Hi Danielle,

Dank voor jouw bericht.
Ik heb op 30 april 2014 gesproken met Ester van Ellen van de Klantenservice en zij stelde voor het abonnement aan te passen.
Het werd dan €1,50 per maand duurder maar dan kon ze geen extra kosten meer krijgen maar werd alleen haar internetsnelheid verlaagd.
Had al even op Mijn Tele2 gekeken maar kon zo snel de abonnement gegevens niet vinden.

Hoor graag van jou.

Groet Chris

tele2webcare
door tele2webcare - May 21, 2014 om 15:19
366 Antwoorden / 0 Vragen

Hallo Chris58,

Ik zie dat het abonnement op 30 april al direct is aangepast. Zij zal dus in het vervolg geen buiten-de-bundel kosten kunnen krijgen! Fijn dat ik je alsnog naar tevredenheid heb kunnen helpen!

Groetjes,

Danielle

ru
door ruttenberg - Jun 29, 2014 om 21:39
1 Antwoorden / 1 Vragen

Wie heeft er op dit moment ook problemen met tele2 en bosincasso aangaande een hoge rekening door een overschrijding van de datalimiet en wil eventueel samenwerken in een civiele procedure of heeft ervaring met een goede advocaat?
Even kort mijn situatie: Mijn zoon had in mrt en apr zonder weten voor ca 400Euro data overschrijding en werd afgesloten.
- geen 100% datalimiet sms ontvangen dus Tele2 beschermt mij onvoldoende
- geen gehoor op 4 bezwaren. 1x tele2 en 3x bosincasso.
- Tele 2 komt mij bij de 1e rekening tegemoet maar de 2e aansluitende niet.
- Bosincasso maakt fouten in de aanmaningen aangaande maandbetalingen en openstaande rekeningen en reageert niet op mijn bezwaren en meld mij nu wel aan bij preventel waardoor ik nergens geen nieuw abonement kan afsluiten. Wel heb ik nog nooit problemen gehad en heb ik meerdere abonementen