wi
door willie1974 Sep 1, 2011 om 17:59
Computers & telefonie

Tele2, wijziging abonnement en nu storing tv

Op 18 augustus heb ik van Tele2 een nieuwe modem ontvangen ivm uitbreiding pakket. Internet en bellen doen het inmiddels maar ik heb nog steeds geen televisie. Wat blijkt; Tele2 heeft mij een modem opgestuurd met een andere gebruikersnaam waardoor ik geen televisiezenders kan ontvangen. Vanaf 19 augustus dagelijks gebeld met de klantenservice van Tele2 maar tot vandaag, 1 september, nog steeds geen televisie!
Nu ben ik het zat en wil mijn televisie abonnement opzeggen en krijg ik doodleuk te horen dat ik aan mijn contract vastzit en dus een boete van €99 moet betalen. Dit kan toch niet zomaar, ik ben dus afhankelijk van de welwillendheid van Tele2 om dit op te lossen....?

451 2 Rapporteer

Deze vraag is gesloten en kan niet meer worden beantwoord. Let op! Gesloten topics hebben een archieffunctie. De vragen sluiten mogelijk niet meer aan bij de huidige situatie en kunnen gedateerde informatie bevatten.

tdehond
door tdehond - Sep 1, 2011 om 18:10
4744 Antwoorden / 9 Vragen
0

Het is gebruikelijk om een niet welwillende provider als in dit geval Tele 2 eerst schriftelijk aangetekend in gebreke te stellen. U kunt geen tv kijken en u wilt dit binnen ...... dagen wel kunnen doen. Mocht Tele2 hier niet in slagen dan zult u per direct de overeenkomst m.b.t. levering tv opzeggen.

U kunt al ...... dagen geen tv kijken. U vraagt dus meteen een deel van de abonnementskosten terug omdat daar geen dienst tegenover stond.

[7.1g. "de schadevergoedingsregeling of terugbetalingsregeling die geldt
indien de overeenkomst, voor zover het het kwaliteitsniveau van de
geleverde dienst betreft, niet wordt nagekomen,"]
U kunt kijken wat u in de AV kunt terugvinden t.a.v. schadevergoeding omdat in de kwaliteit van de verleende dienst ernstig is tekort geschoten.
Hierbij geldt dat de wet boven de A.V. staat

Copie brieven + verzendbewijzen bewaren mocht een gang naar de geschillencommissie nodig zijn om te bewerkstelligen dat u kosteloos per direct opzegt omdat er geen dienst geleverd wordt.

frelco
door frelco - Sep 1, 2011 om 18:59
28 Antwoorden / 4 Vragen
0

Sorry beetje raar verhaal, wij hebben hetzelfde probleem gehad, en ik belde, toen werd ik doorgestuurd met de afdeling die gaat over aansluitingen, en met 1 druk op een knopje had ik tv. Heb je al proberen te vragen naar de juiste afdeling.

Terug naar de vraag

Nieuw op Vraag & Beantwoord

Ge
Gerard vd W - May 30, 2024 om 12:07
Huishouden & energie

Garantie Dyson stofzuiger

Goedemiddag,   Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden.  Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen.   Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer

anita555
anita555 - May 31, 2024 om 20:46
Vakantie & reizen

Kun je naar Londen als je nog schulden hebt bij een advocaat?

Mijn zoon wil binnenkort alleen een weekendje naar Londen, maar hij heeft nog schulden bij een advocaat. Engeland is geen lid meer van de Europese unie. Kan hij dan alsnog door de douane van Engeland? Lees meer

mijnnaamwashaas2345
mijnnaamwashaas2345 - May 23, 2024 om 11:18
Voeding & gezondheid

Wie heeft ervaring met een beeldschermbril?

zijn er verziende mensen (leesbrildragers) die een beeldscherm- of computerbril hebben? Ik heb sinds kort een leesbril maar die werkt niet voor mijn laptopscherm, vandaar de vraag.  Lees meer