br
door brandewijn Aug 19, 2014 om 16:26
Computers & telefonie

Telefoon gaat naar 3G

hallo
ik heb een huawei telefoon als ik thuis ben en ik zet de telefoon uit
gaat hij meteen op 3G als ik hem dan weer aan zet gaat hij wel op wifi ik gebruik zo een hele hoop mb mijn provider is ziggo

1636 4 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Aug 19, 2014 om 16:39
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo brandewijn,

Om welk type gaat het?

Je kunt 3g uitzetten:

Ga naar instellingen, daarna onder het kopje draadloos en netwerken: meer...
Kies daarna mobiele netwerken, en dan gegevens verbinding uitzetten.

veeg op u startscherm met u vinger van boven naar onder dan zult u boven rechts een wieltje zien klik daar op en dan ziet u allemaal vakjes. in een vakje staan 2 pijltjes als die blauw zien dan staat u 3G op klik daar met de muis op en het blauw verdwijnt het vakje daarnaast staat dataverkeer klik daar ook op als het blauw ziet nu zullen de twee vakjes grijs zijn dan is u 3G uitgeschakeld
(Bron)

Suc6

pi
door pieterwolters - Aug 19, 2014 om 17:29
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is dan ook de belangrijkste oorzaak van al die gevallen waarbij mensen zeggen een rekening te krijgen terwijl ze denken geen mobiel internet gebruikt te hebben. De meeste Android toestellen die ik heb gehad zijn niet zo betrouwbaar als het gaat om het kiezen van het netwerk dat je wilt hebben.

3G uitzetten is slechts een noodoplossing. Het moet gewoon goed worden opgelost in Android.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Aug 20, 2014 om 10:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Gewoon even bij thuiskomst het 'mobiele gegevens' knopje uit tikken.

Uiteraard zou het wenselijk zijn wanneer er 'n optie kwam dat je kunt voorkomen, dat bij het wegvallen van wifi hij automatisch mobiel data gaat gebruiken. Er ontbreken overigens zoveel meer logische en meest simpele instellingen in Android.

br
door brandewijn - Aug 20, 2014 om 11:01
85 Antwoorden / 34 Vragen

hallo
het is een ascend 300Y
ik had hem op 2G gezet maar dat werkt niet
nu heb ik mobiele gegevens uitgezet even kijken of dat werkt
gr brandewijn