ch
door chryss Mar 29, 2014 om 19:53
Computers & telefonie

Telefoon Pesten

Wij worden gepest door een persoon met anonieme telefoontjes, meestal 10 tot 15 keer per dag en dit voor ongeveer 3 maanden, Ziggo is mijn provider en die hebben verschillende nummers geblokkeerd , maar dit persoon heeft meerdere prepaid sim kaarten.
VRAAG. is er geen manier om dit te stoppen ??
Politie kunnen niets - Ziggo kunt dit ook niet stoppen.
Ik dacht dat met de huidige technologie dit moet nog kunnen.???
a.t.b. Chryss

6525 31 Rapporteer

diumenge
door diumenge - Mar 29, 2014 om 20:04
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Hoe denk je dat dat te stoppen is als de pester meerdere simkaarten heeft? Lijkt me voor Ziggo ook onmogelijk om daar iets aan te doen.

tijger1
door tijger1 - Mar 29, 2014 om 20:08
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Nee, dat is niet te stoppen. Als iemand elke keer weer met een nieuw nummer belt, valt dat nimmer niet te blokkeren. Iemand ook nog zijn nummer afschermen en dan ziet u helemaal niets.

ar
door arnoldvdm - Mar 29, 2014 om 20:12
1 Antwoorden / 0 Vragen

Dit is wel te stoppen.
Het is alleen erg lastig.
De persoon die belt moet achterhaald worden.
Een onbekend nummer zult u zelf niet kunnen blokkeren.
Als u weet wie u lastig valt dan denk ik dat de politie wel actie onderneemt.

kanty
door kanty - Mar 29, 2014 om 20:23
284 Antwoorden / 69 Vragen

Ik denk @arnoldvdm dat als ze het wisten wie het deden dat ze al lang maatregelen hadden genomen.
Heel triest. Vr gr Kanty.

tenormin
door tenormin - Mar 29, 2014 om 21:48
16859 Antwoorden / 108 Vragen

@chryss, is het in de persoonlijke sfeer waar u misschien aan zou kunnen denken? Lijkt me wat vreemd dat een volledig onbekende u 10 á 15 keer per dag benadert. Zou dus eerst diverse mensen elimineren, uitsluiten en dan eens bedenken wie het zou kunnen zijn. Als u dan "overblijft" met een paar namen misschien kan er dan iets meer ondernomen worden. Misschien iets waarvan u denkt waar het vandaan komt, doorgeven aan politie en Ziggo?

mahadma
door mahadma - Mar 29, 2014 om 21:49
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Als het u niet bekend is wie de dader(s) is/zijn, kunt u één ding doen, een ander nummer nemen. Niet de meest logische manier, maar wel effectief.

mahadma
door mahadma - Mar 29, 2014 om 23:03
11590 Antwoorden / 51 Vragen

Of een extern antwoordapparaat er op zetten, luisteren naar de boodschap, en pas opnemen als het een ècht gesprek is.

tenormin
door tenormin - Mar 29, 2014 om 23:23
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=mahadma schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 23:03]Of een extern antwoordapparaat er op zetten, luisteren naar de boodschap, en pas opnemen als het een ècht gesprek is.

@TS: gebeurd dit op een vaste lijn? KLIK. Of dit helpt? Geen idee.

tenormin
door tenormin - Mar 30, 2014 om 00:00
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zaterdag 29 mrt 2014, 23:53]En wat adviseert Mahadma dan?

Is het verboden een link door te geven of....reageren om het reageren.

Cookies
door Cookies - Mar 30, 2014 om 00:46
13336 Antwoorden / 36 Vragen

Ik neem aan dat je het over een vaste aansluiting hebt. Koop een telefoon die anonieme telefoontjes onderdrukt. Je hoort dan geen beltoon meer.

aurora1
door aurora1 - Mar 30, 2014 om 00:52
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Doen wat @mahadma voorstelt, dus een losse telefoonbeantwoorder aansluiten waarmee je de beller kunt horen. Bij de welkomstboodschap alleen het nummer vermelden en geen naam e.d., ook niet dat je terugbelt maar alleen verzoeken om een boodschap in te spreken.
Aardige bijkomstigheid is dat je dan ook niet lastig gevallen wordt door colporteurs e.d.

tenormin
door tenormin - Mar 30, 2014 om 01:23
16859 Antwoorden / 108 Vragen

Mijn telefoonbeantwoorder zegt "dit is een telefoonbeantwoorder..." dus niet met wie etc. Een goede haan kraait nog wel eens en als het een 'echte boodschap' is, spreekt men in en bel ik terug. Simpel, redelijk veilig, voor zover iets veilig kan zijn.

diumenge
door diumenge - Mar 30, 2014 om 09:33
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Allemaal leuk en aardig, maar met een telefoonbeantwoorder krijg je nog steeds de telefoontjes. Je kant toch beter proberen te achterhalen wie het is, hoewel dat met anonieme prepaid kaarten natuurlijk wel heel lastig is. Een telefoon die alleen bekende nummers doorlaat is ook een idee zoals Carola.83 aangeeft, weet niet of dat voor vaste lijnen echt bestaat. Met mobieltjes kan dat wel.

Je kan natuurlijk ook nog de beller terugpakken, bijvoorbeeld door een sms bom naar het gebruikte nummer te sturen...

tijger1
door tijger1 - Mar 30, 2014 om 09:41
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Een telefoon die alleen bekende nummers doorlaat? Er zijn zoveel mensen en ook instellingen die hun eigen nummer afschermen voor degene naar wie zij bellen. Dus als dat bestaat, ontvang je die ook niet meer.

Cookies
door Cookies - Mar 30, 2014 om 10:21
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=tijger1 schreef op zondag 30 mrt 2014, 09:41]Een telefoon die alleen bekende nummers doorlaat? Er zijn zoveel mensen en ook instellingen die hun eigen nummer afschermen voor degene naar wie zij bellen. Dus als dat bestaat, ontvang je die ook niet meer.

Die kunnen dan inspreken op het antwoordapparaat. Gebruik het al jaren, nooit problemen ondervonden.

ra
door ragdolletje - Mar 31, 2014 om 12:01
30 Antwoorden / 2 Vragen

Kan je niet gewoon opnemen en niets zeggen en het contact zolang mogelijk laten duren? B.v. door de telefoon in een la te leggen? Dan kost het de anonieme beller (veel) geld. Meestal zijn prepaid gesprekken niet goedkoop.....

sl
door slankeding - Mar 31, 2014 om 12:14
1 Antwoorden / 0 Vragen

andere telefoon nr nemen dat werkt ook

tenormin
door tenormin - Mar 31, 2014 om 12:33
16859 Antwoorden / 108 Vragen

[quote=diumenge schreef op zondag 30 mrt 2014, 09:33]Allemaal leuk en aardig, maar met een telefoonbeantwoorder krijg je nog steeds de telefoontjes. ...

Mijn telefoon gaat 4 keer over: dan antwoordapparaat. Als men inspreekt (safe telefoontje) neem ik gelijk op, is er flauwekul - voldoende - hoef ik niks te doen. De 'verder niet geïnteresseerde beller' spreekt niks in, dus klaar is kees.

@chryss, zegt men ook daadwerkelijk iets of blijft het bij bellen en verbinding verbreken?

wimmi20
door wimmi20 - Mar 31, 2014 om 14:33
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Vraagsteller,
hoe weet u dat het pre-paid telefoons zijn ?
Dat kunt u niet zien.
En de beller zal vast geen stapels met verschillende simkaarten hebben.
U heeft kennelijk nummerherkenning, anders weet u niet dat u met een GSM gebeld wordt.
Als u met nummerherkenning een voor u vreemd nummer ziet dan neemt u toch gewoon niet op ?
Het leven kan zo simpel zijn !
En voor Tenormin : dat van die haan die 2 keer kraait slaat heel ergens anders op, en heeft niets met een telefoon te maken.

labren
door labren - Mar 31, 2014 om 16:31
862 Antwoorden / 0 Vragen

als je weet wie dat doet ga je toch gewoon een keer bij hem of haar op visite en dan ga je heel streng even uitleggen dat die daar mee moet gaan stoppen

wimmi20
door wimmi20 - Mar 31, 2014 om 16:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Labren,

er staat toch dat het een anonieme beller is.
Zoek eens op wat anoniem betekent.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++=

=labren schreef op maandag 31 mrt 2014, 16:31: als je weet wie dat doet ga je toch gewoon een keer bij hem of haar op visite en dan ga je heel streng even uitleggen dat die daar mee moet gaan stoppen

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2014 om 16:59
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Off topic

Die haan kraaide ook niet 2 keer. Maar Petrus loochende zijn bekendheid met JC drie keer vóórdat de haan kraaide.

wimmi20
door wimmi20 - Mar 31, 2014 om 17:05
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Tenormin en Tijger 1,

jullie weten kennelijk niet wat de uitdrukking betekent : een goeie haan kraait 2 keer.
Dat heeft te maken met de prestaties van een man in de bedstee.
Vandaar waarschijnlijk dat uw pseudoniem Tijger 1 is, en niet 2.
++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++===========

=tijger1 schreef op maandag 31 mrt 2014, 16:59: @wimmie20

Off topic

Die haan kraaide ook niet 2 keer. Maar Petrus loochende zijn bekendheid met JC drie keer vóórdat de haan kraaide.

tijger1
door tijger1 - Mar 31, 2014 om 18:05
42060 Antwoorden / 21 Vragen

@wimmie20

Off topic

Leuk verzonnen, maar dat betekent het dus niet. Trouwens maar twee keer voor een haan?

Het betekent:

Als er niet direct geluisterd wordt, dan moet je het nog een keer vertellen.

Dus op dit forum lopen heel wat goede hanen rond, gezien de (dubbele) antwoorden.

ma
door mailman - Mar 31, 2014 om 18:48
84 Antwoorden / 9 Vragen

Als de beller steeds opnieuw een andere prepaidkaart gebruikt, moet hij TS toch bewust aan het treiteren zijn, en daar de aanschaf van al die ptepaid kaarten voor over hebben. De snelste en meest effectieve manier om ervan af te komen, is het nemen van een ander nummer. Door dit mondjesmaat te verstrekken aan familie en vrienden, en vervolgens af te wachten of je weer anoniem gebeld wordt, kun je in die groep naar de dader zoeken, als de beller toch weer toeslaat.

pi
door pieterwolters - Mar 31, 2014 om 21:04
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Het lijkt er inderdaad op dat dit bewust gedaan wordt. Dat betekent dan ook dat de kans erg groot is dat het bekende is. Misschien een keertje terugbellen naar het prepaid nummer waar je het laatst mee gebeld werd? Uiteraard niet met je eigen telefoon want dat herkent de treiteraar.

il
door iljaha - Apr 1, 2014 om 15:22
179 Antwoorden / 3 Vragen

zo word ik regelmatig gebeld door de belcomputer en als ik niet meteen na 2x opneem, wordt de volgende gebeld. vorige keren kreeg ik dat weg door mijn best te doen snel op te nemen en te vertellen dat ik uit die computer wilde. nu hoop ik weer op mijn volgende snelle reactie.
misschien is dit bij u ook het geval. succes, want het is heel vervelend.

labren
door labren - Apr 6, 2014 om 21:16
862 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 31 mrt 2014, 16:49]Labren,

er staat toch dat het een anonieme beller is.
Zoek eens op wat anoniem betekent.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++=
[quote=labren schreef op maandag 31 mrt 2014, 16:31]als je weet wie dat doet ga je toch gewoon een keer bij hem of haar op visite en dan ga je heel streng even uitleggen dat die daar mee moet gaan stoppen

je bent nooit anoniem als je iemand belt met je eigen telefoon nr. is altijd te achterhalen via je provider, die kunnen dat tel nr. zien

labren
door labren - Apr 6, 2014 om 21:19
862 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=wimmi20 schreef op maandag 31 mrt 2014, 16:49]Labren,

er staat toch dat het een anonieme beller is.
Zoek eens op wat anoniem betekent.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++=
[quote=labren schreef op maandag 31 mrt 2014, 16:31]als je weet wie dat doet ga je toch gewoon een keer bij hem of haar op visite en dan ga je heel streng even uitleggen dat die daar mee moet gaan stoppen

en je kan ook nog dat nummer blokkeren via je eigen telefoon zodat die jou niet meer kan bellen

labren
door labren - Apr 6, 2014 om 21:28
862 Antwoorden / 0 Vragen

ik zal het even uitleggen , je kan alle nummers waar hij of zij mee belt blokkeren via je eigen telefoon via het menu op je telefoon, dan gaat je telefoon niet meer over als die belt met die nummers

wimmi20
door wimmi20 - Apr 6, 2014 om 21:49
2154 Antwoorden / 7 Vragen

Onzin,

als je prepaid belt kan een provider niet zien wie de beller is.
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++=======

=labren schreef op maandag 31 mrt 2014, 16:31

je bent nooit anoniem als je iemand belt met je eigen telefoon nr. is altijd te achterhalen via je provider, die kunnen dat tel nr. zien [/quote: