iris_nina m
door iris_nina m Feb 25, 2014 om 15:47
Computers & telefonie

Telfort abonnement

Hallo, in januari dit jaar heb ik een sim-only abonnement bij Telfort afgesloten. Ik dacht kat in het bakkie. Wat blijkt nou.... Nee niet dus. Ik kreeg een rekening thuis die veel lager was dan het overeengekomen bedrag. Zoooo dacht ik, dat is fijn. Maar nu net vandaag kreeg ik een rekening die was erg hoog. Het overeengekomen bedrag was €8,50 per maand. De rekening is 82,52. Pardon? Dus ik heb met het hoofdkantoor gebeld, wat blijkt? Het desbetreffende contact gaat pas in op 21 maart 2014... Huh? De man zei: uit uw reactie begrijp ik dat u dat niet wist? Ik zeg nee dat wist ik inderdaad niet. Nu probeer de overeenkomst te openen op mijn computer maar die is beveiligd met een wacht woord.... Vreemde zaak hoor. Ik ga morgen naar Telfort om verhaal te halen. Dit slaat nergens op..... Maar de vraag is eigenlijk: mag dat zo maar? Een abonnement op een andere datum in laten gaan zonder dat de klant het weet??

1226 15 Rapporteer

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2014 om 15:52
27632 Antwoorden / 85 Vragen

.....Maar de vraag is eigenlijk: mag dat zo maar? Een abonnement op een andere datum in laten gaan zonder dat de klant het weet??.....

Dat zou een rare zaak zijn.
Weet je wel zeker dat je niet op de hoogte bent gesteld.
Wat staat er in je overeenkomst?
Moet je soms eerst je oude abonnement 'uitdienen'?

Met vr.gr.

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 25, 2014 om 15:54
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Een overeenkomst lees je vooraf, niet achteraf ;-)

Verder kost het porteren van 'n nummer tijd en het vorige contract kan natuurlijk nog niet afgelopen zijn. Beide gevallen krijg je dan logischerwijs een latere datum. Of dat hier het geval is, met deze summiere info natuurlijk niet te bepalen.

Overigens mag ik toch aannemen dat ook Telfort gewoon een brief/mail stuurt met ingangsdatum?

lekkerisdat
door lekkerisdat - Feb 25, 2014 om 15:57
4299 Antwoorden / 5 Vragen

Overigens, opmakende uit het tarief, gaat het hier om een abonnement zonder internet.
Mocht je dit niet willen gebruiken, buiten de bundel is nogal duur, laat dit dan aan de kant van de provider uitschakelen. Voordat je hier weer terugkomt :-).

zoekster
door zoekster - Feb 25, 2014 om 15:57
10965 Antwoorden / 34 Vragen

U kreeg een onwaarschijnlijk lage rekening, toen had u natuurlijk aan de bel moeten trekken. Maar dat doen mensen bijna nooit, dat doen ze alleen bij een hoger bedrag....

Had u hiervoor geen abo bij Telfort lopen? Want dat is inderdaad dan wel raar, dat als je je aanmeldt eerst een ander abo krijgt en dat pas in maart het nieuwe ingaat.

iris_nina m
door iris_nina m - Feb 25, 2014 om 16:42
6 Antwoorden / 2 Vragen

Hallo beste mensen, nee ik had geen ander abonnement bij Telfort en ook niet ergens anders. Ik heb de overeenkomst wel gezien maar ze hebben de overeenkomst naar mijn mail gestuurd en die kan ik nu niet openen omdat het beveiligd is met een wachtwoord. Ik snap er ook niks van en ga daarom morgen naar de Telfortwinkel. Maar wilde vooraf even wat advies inwinnen over wat wel mag en wat niet.... Zodoende. Het abonnement zou per 20 januari ingaan en gaat pas per 21 maart in.

zoekster
door zoekster - Feb 25, 2014 om 16:54
10965 Antwoorden / 34 Vragen

Dit is inderdaad niet normaal. Ik denk dat het tijd wordt voor webcare. Hopelijk komt Telfort hier nog even voorbij zoeven. Op het Radarforum zijn ze, geloof ik, meer kind aan huis.
Er moet toch een manier zijn om uw wachtwoord te achterhalen? U zit in een vreemde situatie hoor!

Cookies
door Cookies - Feb 25, 2014 om 16:58
13336 Antwoorden / 36 Vragen

.......Ik heb de overeenkomst wel gezien ........

Maar niet gelezen dus! Want daar staat nl. de ingangsdatum van het nieuwe contract in. Als je vorige abo nog niet contractvrij was, gaat het nieuwe abo inderdaad pas later in.

iris_nina m
door iris_nina m - Feb 25, 2014 om 17:01
6 Antwoorden / 2 Vragen

Carola.83 Ik had geen vorig abonnement. En ik had het wel gelezen.

iris_nina m
door iris_nina m - Feb 25, 2014 om 17:03
6 Antwoorden / 2 Vragen

Lekkerisdat, het betreft een abonnement 'zonder' internet want dat heb ik gelijk laten blokkeren. Ik heb thuis internet en maak gebruik van wifi.

Cookies
door Cookies - Feb 25, 2014 om 17:06
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=iris_nina m schreef op dinsdag 25 feb 2014, 17:01]Carola.83 Ik had geen vorig abonnement. En ik had het wel gelezen.

Ok, maar de startdatum van je abo staat in je overeenkomst.

Zinnetje uit mijn eigen Telfort overeenkomst: Startdatum abonnementskosten: 16-07-2012.

diumenge
door diumenge - Feb 25, 2014 om 17:50
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Geen abonnement bij Telfort of een andere provider begrijp ik, dus ook geen nummerbehoud neem ik aan. Uiteraard had u het contract goed moeten lezen, maar het is wel vreemd dat ze een contract pas 2 maanden laten ingaan. En kennelijk kunt u wel al bellen? Dat is wel heel vreemd. Heeft u geen papieren meer van de aanvraag?

holstein
door holstein - Feb 25, 2014 om 17:57
922 Antwoorden / 16 Vragen

Blijft aparte situatie, maar registreer je eens op de site van Telfort en dan kun je al je zaken betreffend het abonnement beheren en daar staan tevens al je gegevens van het abo in.
Bekijk dat eens goed, want dat vind ik, met ook Telfort sim only, heel overzichtelijk en daar kun je misschien kijken hoe het precies zit met je abo.

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2014 om 18:09
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@iris_nina m, e.a.

Wat ik erg vreemd vind aan het verhaal: het abo zou dus in maart pas ingaan, maar je krijgt wel al een rekening die je laag vond en vandaag die hoge.
Waar zijn die dan voor (geweest)?

edrick3
door edrick3 - Feb 25, 2014 om 18:13
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Daarbij schrijf je Nu probeer de overeenkomst te openen op mijn computer maar die is beveiligd met een wacht woord.... Vreemde zaak hoor.
En ze hebben je (nog) geen ww toegestuurd?

Verder schrijf je ze hebben de overeenkomst naar mijn mail gestuurd en die kan ik nu niet openen omdat het beveiligd is met een wachtwoord
Raar. Je mail is toch niet met een ww beveiligd!

Al met al een onduidelijk verhaal.

telfortwbcr
door telfortwbcr - Feb 26, 2014 om 09:34
124 Antwoorden / 0 Vragen

@iris_nina m,

Ten eerste mijn excuses voor de onduidelijkheid die is ontstaan. Je geeft aan dat de startdatum van jouw abonnement in de toekomst ligt zonder dat je hier van op de hoogte bent.
Voor een latere ingangsdatum van het abonnement wordt vaak gekozen als er een aanvraag voor nummerbehoud is ingediend en er nog een abonnement bij een andere provider loopt. Op deze manier voorkom je dubbele abonnementskosten (oude én nieuwe provider). Ik kan aan de hand van jouw informatie niet direct zeggen wat er precies aan de hand is. Uiteraard help ik jou wel graag verder. Hiervoor heb ik jouw naw-gegevens, 06-nummer en e-mailadres nodig. Deze kun je aan mij kenbaar maken via een privébericht op het Telfort forum.

Denise