stern
door stern Aug 11, 2010 om 14:34
Computers & telefonie

Traagheid opstarten PC

Ben in bezit van PC met Windows XP en als virusscanner PC Veilig van KPN.
Bij het starten van de PC duurt het tenminste 15 min. alvorens ik de startpagina van KPNVandaag krijg.Gedurende deze tijd blijft de computer allerlei zaken doen waar ik geen idee van heb. Ook krijg ik veel foutrapporten voor Microsoft en sluit het programma IE niet altijd af. Als ik dan Outlook wil starten duurt dit wederom ca. 10 min. Dus traagheid alom. Wie kan mij helpen.? PS. Ook mijn zoon heeft dezelfde klachten.

955 13 Rapporteer

de
door deborahlars - Aug 11, 2010 om 14:42
61 Antwoorden / 4 Vragen

http://www.goeievraag.nl/vraag/pc-veilig-instellen-zodat-pc.7827#antwoorden

hier vond ik wat antwoorden op dezelfde vraag

hoop dat je er wijzer van wordt
succes

edrick3
door edrick3 - Aug 11, 2010 om 15:18
27632 Antwoorden / 85 Vragen

Hallo stern,

De-installeer dat PC-veilig en ga over op bv. AVG of een andere (gratis) virusscanner. AVG kun je hier downloaden.

Zou ook eens scannen met MBAM.

Verder kun je de boel eens opruimen met CCleaner.

Suc6

gsm
door gsm - Aug 11, 2010 om 17:29
5940 Antwoorden / 47 Vragen

PC-Veilig is feitelijk F-Secure.
Bij KPN betaal je meer dan wanneer je zelf F-Secure (€45 per jaar) in de winkel koopt.
Dus het is zeker geen PC-Voordelig.
Veel niet meer zo nieuwe PC's hebben problemen met de te zware beveiligingspakketten.
Verwijder PC-Veilig!
Kies uit Avast 5 Free edition of Antivir Personal edition (van Avira).
Je PC zal even veilig zijn en deze pakketten zijn voor particulier gebruik tevens gratis.

Let wel:
De beste beveiliging ben je altijd nog zelf, door goed op te letten wat je zoal met de PC doet. Met name internet en e-mail kunnen gevaarlijke inhoud bevatten, wat door geen enkel pakket 100% zeker beveiligd kan worden.

audb
door audb - Aug 11, 2010 om 17:39
1668 Antwoorden / 5 Vragen

http://www.spybotupdates.biz/files/spybotsd162.exe
http://nsanedown.com/?request=38936898 < hitman pro
En koop gewoon Panda antivirus voor 15 euro bij Paradigit

stern
door stern - Aug 12, 2010 om 00:12
13 Antwoorden / 4 Vragen

Beste experts,
Hartelijk dank voor jullie bijdrage. Ik zal daar zeker mee aan de slag gaan.
Nogmaals dank voor de (zeer) snelle reacties.

bloedkoraal
door bloedkoraal - Aug 12, 2010 om 13:59
38 Antwoorden / 1 Vragen

Heb de laatste weken ook last van traag opstartende PC. Foutrapporten en niet kunnen afsluiten. Gebruik al jaren AVG en heb verder de laatste tijd niets bijzonder geinstalleerd. Na afsluiten (ben dan ook al een kwartier bezig) laat ik hem opnieuw starten en dan loopt hij als een tierelier. Heel soms moet ik hem nogmaals herstarten. Dacht eerst dat dit het begin van het einde van de computer was (is tenslotte ook alweer 6 jaar oud), maar als ik dan lees dat meer mensen dit hebben is er misschien toch nog hoop dat ik nog een tijdje voortkan met deze computer.

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2010 om 14:14
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@bloedkoraal,

Zou dan toch ook maar eens scannen met MBAM en opschonen met CCleaner. (zie 2e antwoord hierboven)
Verder de harde schijf eens defragmenteren.

Met vr.gr.

gsm
door gsm - Aug 12, 2010 om 14:45
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Langzame en al wat oudere PC's sneller maken.
Gebruik nooit meer dan één antivirus programma! Verwijder eerst het oude programma en in herstart de PC. Pas als er geen enkel antivirusprogramma is geïnstalleerd mag er weer een nieuwe geïnstalleerd worden.

Zet de computer eerst uit en koppel het netsnoer los. Bij laptops ook de batterij even uitnemen. Druk dan enkele keren op de AAN-knop van de PC.
Sluit de stroom weer aan (bij laptops eerst de batterij terugplaatsen) en zet de PC weer aan. Controleer of de PC veel sneller is geworden.

Gebruik ATF-Cleaner om de temp bestanden te verwijderen.

Bij PC's met 512 MB geheugen (of minder), indien aanwezig verwijderen:
- Windows Defender (en gebruik ook geen Microsoft Security Essentials).
- Google Desktop.

Gebruik bij voorkeur de gratis versies van Avast 5, of de nog snellere gratis Antivir (van Avira).

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2010 om 14:51
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@gsm e.a.,

Kleine aanvulling: ATF is alleen voor XP (en 2000)

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2010 om 14:53
27632 Antwoorden / 85 Vragen

@@@,

Kijk ook eens even op deze site met aanwijzingen.

Met vr.gr.

edrick3
door edrick3 - Aug 12, 2010 om 14:55
27632 Antwoorden / 85 Vragen

PS: Met dank aan Kiran!

bloedkoraal
door bloedkoraal - Aug 12, 2010 om 15:51
38 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 12 aug 2010, 14:14]@bloedkoraal,

Zou dan toch ook maar eens scannen met MBAM en opschonen met CCleaner. (zie 2e antwoord hierboven)
Verder de harde schijf eens defragmenteren.

Met vr.gr.

Vorige week nog gedefragmenteerd. Gebruik CCleaner. Het is wel typisch dat ik na een herstart geen problemen meer ondervind.

gsm
door gsm - Aug 17, 2010 om 17:54
5940 Antwoorden / 47 Vragen

[quote=edrick3 schreef op donderdag 12 aug 2010, 14:51]@gsm e.a.,

Kleine aanvulling: ATF is alleen voor XP (en 2000)

ATF werkt ook op Vista en WIndows 7!
Maar dan is de opschoning van de Prefetch folder niet mogelijk. In Vista en Windows 7 is het namelijk onverstandig om de Prefetch folder leeg te maken.