gi
door gijssmit Feb 24, 2017 om 20:09
Computers & telefonie

Trage response bij rechtermuisknop

Sinds enkele maanden reageert mijn computer ontzettend traag bij het gebruik van de rechtermuisknop.
Dit is echter alleen het geval wanneer ik op documenten op het bureaublad of in mappen de rechtermuisknop gebruik. Bij programma's zoals Google, Outlook, Excel enz. werkt de rechtermuisknop meteen.
Ook merk ik dat bij het verplaatsen van e-mail berichten in Outlook naar mappen in Outlook een vertraging ontstaat.
Ik gebruik al sinds de beschikbaarheid Windows10 en heb sinds december GDATA als virus scanner.
Heeft iemand de ultieme oplossing? Ik heb al heel veel suggesties geprobeerd via Internet, maar tot nu toe nog geen oplossing voor dit probleem gevonden.

6243 6 Rapporteer

Ge
door Genee - Feb 24, 2017 om 22:47
1509 Antwoorden / 1 Vragen

Waarschijnlijk heeft gdata wat aan het context menu toegevoegd.
Zie:
https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=18389

marita5
door marita5 - Feb 24, 2017 om 23:26
11541 Antwoorden / 15 Vragen

@GijsSmit ,

De link van @toonder , klik op de rode regel .

https://www.pcwebplus.nl/phpbb/viewtopic.php?t=18389

br
door brui0929 - Feb 25, 2017 om 00:21
639 Antwoorden / 10 Vragen

Kijk eens op de site van de fabrikant zoek hier het type van de muis op klik op support downloads en download de laatste driver van uw muis die onder windpws 10 werkt.

gsm
door gsm - Feb 25, 2017 om 16:03
5940 Antwoorden / 47 Vragen

Opmerking:
Mappen en bestanden horen eigenlijk niet op het bureaublad (wat in Vista wel gebruikelijk was), maar in de map Documenten.
Op het bureaublad plaatsen kan voor vertragingen zorgen. Beperk het bureaublad daarom voor het gebruik van alleen Snelkoppelingen.

Met de rechter muisknop maak je gebruik van zogenaamde Shell Extensions.
Deze kun je beheren met het programma ShellExView van Nirsoft.

Download het direct uitvoerbare programma (na unzippen):
voor 32-bit Windows
http://www.nirsoft.net/utils/shexview.zip
of voor 64-bit
http://www.nirsoft.net/utils/shexview-x64.zip
of installeer het programma.
http://www.nirsoft.net/utils/shexview_setup.exe

Met ShellExView kun je, om te testen, alle ShellExtensies Uitzetten (zie Disable kolom in ShellExView) en controleren of dat uitmaakt.
Begin met de niet Microsoft extensies.
Vervolgens in geselecteerde groepen weer aanzetten.
Op die manier kun je uitvinden welke Shell Extensie eventueel verantwoordelijk is voor de vertraging.

gi
door gijssmit - Mar 3, 2017 om 14:30
31 Antwoorden / 10 Vragen

Ik wil jullie bedanken voor de voorgestelde aanbevelingen.
Sommige aanbevelingen had ik al eerder opgevolgd, maar nog steeds zonder resultaat.
Ook een nieuwe driver installeren voor de draadloze muis hielp niet. Ik denk er hard over na om windows 10 weer om te ruilen voor windows 7.

diumenge
door diumenge Mar 3, 2017 om 14:40
11969 Antwoorden / 15 Vragen

Nieuwe driver installeren is ook zinloos, de muis werkt prima zo te lezen. De vertraging zit in het contextmenu wat je oproept met de rechtermuisklik. Daar onstaat dus ergens de vertraging. Je ervaart deze vertraging sinds enkele maanden en enkele maanden geleden (december) heb je GData geinstalleerd. Je zou het daar dus als eerste bij moeten zoeken.

Topantwoord

marita5
door marita5 - Mar 3, 2017 om 14:48
11541 Antwoorden / 15 Vragen

Hallo GijsSmit ,

Schakel de antivirus eens uit , zie wat er dan gebeurd , werkt de rechtermuisknop dan wel goed ligt het aan GData .

gi
door gijssmit Mar 7, 2017 om 20:58
31 Antwoorden / 10 Vragen

Ook het uitschakelen van GData helpt niet. Ik denk dat ik maar eens contact opneem met GData.
Bedankt in ieder geval voor de suggestie.

marita5
door marita5 Mar 7, 2017 om 21:27
11541 Antwoorden / 15 Vragen

@Gijssmit , spijtig dat dit ook niet de oplossing is , maar u geeft mij wel een topantwoord voor een oplossing die niet werkt , cadeautje ;-))