ke
door keben01 May 9, 2014 om 22:04
Computers & telefonie

Trendy computers en ITC waarborg

De service van Trendy Computers .

Onlangs kocht ik een pracht van een Nokia Lumia 620 , en deze is netjes de volgende dag bezorgt .

Keurig toch ?

Helaas niet helemaal , er zat hele lichte schade aan de telefoon en na een minuut of tien stopte de Nokia met werken en gaf een blauw scherm . De hele lichte schade die aan de telefoon zat kon mij niet interesseren , er zullen immers tijdens het gebruik wel meer krasjes opkomen .

Maar het totaal niet goed werken van de telefoon en het scherm dat in de linker bovenhoek een grijs licht gaf ( precies op de plek waar de hele lichte schade zat ) daar was ik niet zo blij mee .

Dit duid toch duidelijk op een product waar toch echt iets mis mee is .

Helaas ben ik vrij afhankelijk van een telefoon i.v.m. mijn werk dus ik moet bereikbaar zijn . Er was dus nu toch wel even een flink probleem omdat mijn oude telefoon stuk was en daarop ik niet kon terug vallen .

Hierop ben ik nog snel even naar een plaatselijke telefoon winkel gegaan en daar even snel een goedkope telefoon gekocht zodat ik toch bereikbaar zou zijn .

De telefoon geleverd door trendy computers heb ik terug gestuurd en met een daarbij begeleidende mail waarin ik aangaf wat er mis was met de telefoon ( schade en niet werken ) Ook heb ik de factuur van de telefoon in de verpakking bijgesloten zodat het duidelijk was van wie deze retor zending was . Ook hierbij een verzoek tot terug storten van aankoop bedrag , Het was nota bene een nieuwe telefoon in een doosje van Vodafone en zelfs in het opstart scherm gaf hij een Vodafone logo .

Ik ben echt niet zo heel moeilijk , maar als dit tijdens de verkoop niet vermeld word dan vind ik dat voorzichtig gezegd niet zo heel erg netjes .

Het was dus duidelijk een product dat niet overeen kwam met de door trendy computers geplaatste advertentie .

Maar nu komt het ................

Na een week nog geen reactie op mijn retour zending en geen reactie op mijn mail . Nogmaals heb ik een email verzonden met daarin de vraag naar de status van de telefoon .

Ja hoor eindelijk contact , best snel na een week !

Het antwoord van trendy computers was echt lachwekkend , er was inderdaad een telefoon binnen gekomen maar ze wisten niet van wie die was ( vreemd want de factuur zit immers in de verpakking ) ook had de telefoon schade en die was veroorzaakt door mijn retour zending ! Van de door mij gestuurde mail wisten ze niets , hun antwoord was dat deze vast in hun spambox was beland of nooit door mij verzonden was ! Ook moest ik de schade maar gaan verhalen bij post.nl !

Ik stuurde een mail terug dat de schade die aan de telefoon zit niet veroorzaakt is door mijn retour zending , maar dat deze schade al aan de telefoon zat toen ik hem ontving ....vandaar ook mijn terugzending van de telefoon !!!

Ik kreeg van trendy computers en foto toegezonden met daarop de doos van mijn telefoon met daarop een klein deukje . Het zag er meer naar uit dat dat tijdens het uitpakken bij trendy computers was gebeurd dan tijdens de retourzending . Het vreemde is wel dat er geen foto van de telefoon bij zat ....Hhhhmmm ik krijg hier langzaam een wat minder goed gevoel over !

Het grappige was wel dat er op de foto uit het doosje een wit stukje papier stak ...en ja u raad het al !!!!!!!
Dat was een stukje van de factuur met daarop mijn naam , adres en twee telefoon nummers ........dus ze wisten wel van wie die telefoon was ! Of ze kunnen niet lezen natuurlijk , dat zou ook kunnen .

4515 18 Rapporteer

tijger1
door tijger1 - May 9, 2014 om 22:16
42060 Antwoorden / 21 Vragen

U hebt niet éérst contact opgenomen, voordat u de telefoon terugstuurde? Dat is wel gebruikelijk.

ke
door keben01 - May 9, 2014 om 22:35
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ik heb zeker wel per mail contact opgenomen , maar die is nooit beantwoord !

Trendy computers is niet zo heel goed in het beantwoorden van mail als het om garantie of dat soort zaken gaat !

Of als je probeert telefonisch contact te krijgen dan is het nummer niet meer in gebruik , later bleek dat door een fout in hun centrale te komen ...dat zou kunnen natuurlijk !

Maar goed ook mijn geduld is een keer op !

Ik ben ik contact gekomen met ITC waarborg , helaas is trendy computers wel lid ...maar ook weer niet helemaal......

Ik kreeg de volgende mail van dhr. Bel van itc waarborg .

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Geachte heer v.d. Linde,

ICTWaarborg kent een bemiddelingsservice waar consumenten gebruik van kunnen maken als zij een probleem hebben met een gecertificeerde ICTWaarborg-deelnemer. Omdat Trendy Computers geen gecertificeerde deelnemer is, kunnen wij helaas niets voor u doen. Wel is uw e-mail opgenomen in ons dossier van Trendy Computers zodat bij ons bekend is welke ervaringen klanten met dit bedrijf hebben.

Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,

Gerrit Jan Bel | juridisch redacteur / adviseur

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Mijn mond is toen toch wel een beetje open gevallen !

Dus het ITC waarborg stelt voor de consument eigenlijk niets voor als er problemen zijn ?

Daarbij heeft de consument ook het recht om een artikel binnen een week terug te zenden , zeker als het van deze slechte kwaliteit is !

ke
door keben01 - May 9, 2014 om 22:42
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dus nu al weer bijna een maand verder , nog steeds geen reactie van trendy computers en ITC waarborg is een mooi logo maar stelt voor de consument niets voor als er problemen zijn !

En die zijn er !

Helaas ben ik niet de enige !

Ik ben vandaag maar uit wanhoop een goed telefoon gaan kopen in de plaatselijke gsm winkel , super netjes geholpen met duidelijke uitleg !

Zo kan het dus ook !

Maar ondertussen wel dik € 160,- betaald voor een defecte telefoon en na bijna een maand nog geen reactie ...laat staan dat er al geld terug gestort is !

Nu is het niet zo'n heel groot bedrag en ik zal er echt niet minder om slapen , maar het is allemaal niet zo heel erg netjes toch ?

Wat kan ik hiermee ?

tijger1
door tijger1 - May 9, 2014 om 23:09
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Zet uw klacht op allerlei fora. Flink rondtoeteren, soms helpt dat. radar, Klacht.nl en ga maar door.

ke
door keben01 - May 9, 2014 om 23:25
9 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zijn wij ook zeker van plan tijger , lees anders de volgende link maar eens door .....echt heel triest !

http://tweakers.net/shopreview/9177/trendy-computers/shopreviews/1/

tijger1
door tijger1 - May 9, 2014 om 23:29
42060 Antwoorden / 21 Vragen

Succes, voortaan eerst goed kijken voordat u ergens iets besteld. Er zijn zoveel louche internetbedrijfjes.

door 1953 - May 10, 2014 om 02:38
3725 Antwoorden / 95 Vragen

Waarom niet de winkel dit aanschaffen, waarom specifiek weer op afstand kopen?

Het gezeik begon al bij het uitpakken en dat het toestel al was beschadigd, Hup, weer inpakken en versturen met nodige frankering (portokosten).

Op deze wijze wordt eventueel goedkoop dús duurkoop!

alfatrion
door alfatrion - May 10, 2014 om 10:22
1659 Antwoorden / 1 Vragen

U kunt deze partij voor de rechter dagen met een dagvaarding.

U kunt zich beroepen op de wet koop op afstand voor wat betreft de ontbinding. En voor wat betreft het verweer dat de schade u toe te rekenen is kun u stellen dat deze er bij aflevering reeds aanwezig was bij aflevering, met als gevolg dat de verkoper moet bewijzen dat dit niet het geval was.

ke
door keben01 - May 14, 2014 om 21:22
9 Antwoorden / 1 Vragen

Nu net weer contact gehad met Trendy computers , dit is mijn laatste poging en dan gaan wij verdere stappen ondernemen .

Liever wil ik dit zonder rechter of dergelijke oplossen , maar als het niet anders kan dan moet dit maar !

Ongelofelijk dat zo'n zaak het ITC waarborg mag dragen , maar ook ITC waarborg is flink traag hoor ...............het komt erop neer dat trendy computers hun waarborg wel mag voeren , maar als er iets aan de hand is dan is ITC waarborg niet thuis ....want ......Het ITC waarborg zegel dat trendy computers mag voeren stelt weinig of niets voor !

Geen enkele garantie voor de consument ............gebakken lucht dus !

aurora1
door aurora1 - May 15, 2014 om 01:33
15645 Antwoorden / 6 Vragen

Wat moeten we met steeds die uitroeptekens of zit die toets steeds vast?

ga
door galaxys3 - Aug 21, 2014 om 19:26
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=keben01 schreef op vrijdag 9 mei 2014, 22:42]Dus nu al weer bijna een maand verder , nog steeds geen reactie van trendy computers en ITC waarborg is een mooi logo maar stelt voor de consument niets voor als er problemen zijn !

En die zijn er !

Helaas ben ik niet de enige !

Ik ben vandaag maar uit wanhoop een goed telefoon gaan kopen in de plaatselijke gsm winkel , super netjes geholpen met duidelijke uitleg !

Zo kan het dus ook !

Maar ondertussen wel dik € 160,- betaald voor een defecte telefoon en na bijna een maand nog geen reactie ...laat staan dat er al geld terug gestort is !

Nu is het niet zo'n heel groot bedrag en ik zal er echt niet minder om slapen , maar het is allemaal niet zo heel erg netjes toch ?

Wat kan ik hiermee ?

Ik heb nu ook een probleem met een verkeerde levering van trendycomputers.
Is het geld ondertussen al teruggestort? Wettelijk gezien moet dit binnen een maand.

ke
door keben01 - Aug 21, 2014 om 21:36
9 Antwoorden / 1 Vragen

Hallo galaxys3

Geld terug storten bij trendy computers ?

Ik hoop voor je dat ze het doen ...............

Het is gewoon een bende oplichters van het ergste soort , na maanden kregen wij eindelijk de directeur van trendy oplichters te spreken en die vertelde doodleuk dat hij niets voor ons kon betekenen en toen wij de telefoon terug vroegen vertelde hij dat de telefoon door hun was weggegooid .

Ja je leest het goed , weggegooid !

Dus je koopt daar een telefoon , betaal netjes de rekening , krijg vervolgens een stuk en beschadigd toestel geleverd , stuur deze terug , komt volgens trendy oplichters daar met schade aan die is gekomen door onze retour zending , laten vervolgens niets meer van zich horen , reageren ook niet meer op onze diverse mails , vervolgens doet ICTWaarborg ook helemaal niets voor de opgelichte klant ...en tot slot gooien ze onze telefoon gewoon weg .

Ben je dan opgelicht of niet ?

ke
door keben01 - Aug 21, 2014 om 21:46
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ach ...en dan vergeet ik nog iets .....

Het logo van ICTWaarborg moet volgens de regels gelinkt zijn aan de website van ICTWaarborg , en dat is hij dus NIET !

Een beetje vreemd niet ?

Ook de waardering op tweakers die trendy computers op hun website laat zien klopt niet ( deze is nu sinds een paar dagen verwijderd )

Je gaat bijna denken dat ze de boel aan het oplichten zijn ...............

ke
door keben01 - Aug 24, 2014 om 20:11
9 Antwoorden / 1 Vragen

Ictwaarborg logo werkt niet omdat er daar er uit gegooid zijn volgens mij ..........eindelijk !

Cookies
door Cookies - Aug 24, 2014 om 20:22
13336 Antwoorden / 36 Vragen

[quote=keben01 schreef op zondag 24 aug 2014, 20:11]Ictwaarborg logo werkt niet omdat er daar er uit gegooid zijn volgens mij ..........eindelijk !

Paar dagen terug stond er op ICT Waarborg:
"Om een administratieve reden is het deelnemerschap van dit bedrijf (tijdelijk) niet actief. Als gevolg hiervan zijn de zeven zekerheden op dit moment niet van toepassing."

Blijkbaar hadden ze niet betaald. Had ICT Waarborg nog wel gemaild dat ze op deze manier wel erg makkelijk van hun verantwoordelijkheden t.a.v. kopers met klachten af kwamen. Niks op gehoord. Blijkbaar wel ineens van de site afgegooid.

ke
door keben01 - Aug 24, 2014 om 20:43
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 24 aug 2014, 20:22][quote=keben01 schreef op zondag 24 aug 2014, 20:11]Ictwaarborg logo werkt niet omdat er daar er uit gegooid zijn volgens mij ..........eindelijk !

Paar dagen terug stond er op ICT Waarborg:
"Om een administratieve reden is het deelnemerschap van dit bedrijf (tijdelijk) niet actief. Als gevolg hiervan zijn de zeven zekerheden op dit moment niet van toepassing."

Blijkbaar hadden ze niet betaald. Had ICT Waarborg nog wel gemaild dat ze op deze manier wel erg makkelijk van hun verantwoordelijkheden t.a.v. kopers met klachten af kwamen. Niks op gehoord. Blijkbaar wel ineens van de site afgegooid.

ke
door keben01 - Aug 24, 2014 om 20:44
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=carola.83 schreef op zondag 24 aug 2014, 20:22][quote=keben01 schreef op zondag 24 aug 2014, 20:11]Ictwaarborg logo werkt niet omdat er daar er uit gegooid zijn volgens mij ..........eindelijk !

Paar dagen terug stond er op ICT Waarborg:
"Om een administratieve reden is het deelnemerschap van dit bedrijf (tijdelijk) niet actief. Als gevolg hiervan zijn de zeven zekerheden op dit moment niet van toepassing."

Blijkbaar hadden ze niet betaald. Had ICT Waarborg nog wel gemaild dat ze op deze manier wel erg makkelijk van hun verantwoordelijkheden t.a.v. kopers met klachten af kwamen. Niks op gehoord. Blijkbaar wel ineens van de site afgegooid.

Ach ze komen er toch wel onderuit , ICTwaarborg steekt zijn vingers niet eens uit als er problemen zijn .....TRIEST !

ga
door galaxys3 - Sep 6, 2014 om 11:55
9 Antwoorden / 1 Vragen

[quote=keben01 schreef op zondag 24 aug 2014, 20:43][quote=carola.83 schreef op zondag 24 aug 2014, 20:22][quote=keben01 schreef op zondag 24 aug 2014, 20:11]Ictwaarborg logo werkt niet omdat er daar er uit gegooid zijn volgens mij ..........eindelijk !

Paar dagen terug stond er op ICT Waarborg:
"Om een administratieve reden is het deelnemerschap van dit bedrijf (tijdelijk) niet actief. Als gevolg hiervan zijn de zeven zekerheden op dit moment niet van toepassing."

Blijkbaar hadden ze niet betaald. Had ICT Waarborg nog wel gemaild dat ze op deze manier wel erg makkelijk van hun verantwoordelijkheden t.a.v. kopers met klachten af kwamen. Niks op gehoord. Blijkbaar wel ineens van de site afgegooid.

Blijkbaar nu voor langere tijd uit ICTWaarborg gegooid.

van de ICTWaarborg site:

Trendy Computers

Dit bedrijf is momenteel niet aangesloten bij ICTWaarborg

Bij Trendy Computers profiteert u niet van de extra zekerheden die deelnemers van brancheorganisatie ICTWaarborg bieden aan hun klanten.