Trendy computers en ITC waarborg
De service van Trendy Computers .
Onlangs kocht ik een pracht van een Nokia Lumia 620 , en deze is netjes de volgende dag bezorgt .
Keurig toch ?
Helaas niet helemaal , er zat hele lichte schade aan de telefoon en na een minuut of tien stopte de Nokia met werken en gaf een blauw scherm . De hele lichte schade die aan de telefoon zat kon mij niet interesseren , er zullen immers tijdens het gebruik wel meer krasjes opkomen .
Maar het totaal niet goed werken van de telefoon en het scherm dat in de linker bovenhoek een grijs licht gaf ( precies op de plek waar de hele lichte schade zat ) daar was ik niet zo blij mee .
Dit duid toch duidelijk op een product waar toch echt iets mis mee is .
Helaas ben ik vrij afhankelijk van een telefoon i.v.m. mijn werk dus ik moet bereikbaar zijn . Er was dus nu toch wel even een flink probleem omdat mijn oude telefoon stuk was en daarop ik niet kon terug vallen .
Hierop ben ik nog snel even naar een plaatselijke telefoon winkel gegaan en daar even snel een goedkope telefoon gekocht zodat ik toch bereikbaar zou zijn .
De telefoon geleverd door trendy computers heb ik terug gestuurd en met een daarbij begeleidende mail waarin ik aangaf wat er mis was met de telefoon ( schade en niet werken ) Ook heb ik de factuur van de telefoon in de verpakking bijgesloten zodat het duidelijk was van wie deze retor zending was . Ook hierbij een verzoek tot terug storten van aankoop bedrag , Het was nota bene een nieuwe telefoon in een doosje van Vodafone en zelfs in het opstart scherm gaf hij een Vodafone logo .
Ik ben echt niet zo heel moeilijk , maar als dit tijdens de verkoop niet vermeld word dan vind ik dat voorzichtig gezegd niet zo heel erg netjes .
Het was dus duidelijk een product dat niet overeen kwam met de door trendy computers geplaatste advertentie .
Maar nu komt het ................
Na een week nog geen reactie op mijn retour zending en geen reactie op mijn mail . Nogmaals heb ik een email verzonden met daarin de vraag naar de status van de telefoon .
Ja hoor eindelijk contact , best snel na een week !
Het antwoord van trendy computers was echt lachwekkend , er was inderdaad een telefoon binnen gekomen maar ze wisten niet van wie die was ( vreemd want de factuur zit immers in de verpakking ) ook had de telefoon schade en die was veroorzaakt door mijn retour zending ! Van de door mij gestuurde mail wisten ze niets , hun antwoord was dat deze vast in hun spambox was beland of nooit door mij verzonden was ! Ook moest ik de schade maar gaan verhalen bij post.nl !
Ik stuurde een mail terug dat de schade die aan de telefoon zit niet veroorzaakt is door mijn retour zending , maar dat deze schade al aan de telefoon zat toen ik hem ontving ....vandaar ook mijn terugzending van de telefoon !!!
Ik kreeg van trendy computers en foto toegezonden met daarop de doos van mijn telefoon met daarop een klein deukje . Het zag er meer naar uit dat dat tijdens het uitpakken bij trendy computers was gebeurd dan tijdens de retourzending . Het vreemde is wel dat er geen foto van de telefoon bij zat ....Hhhhmmm ik krijg hier langzaam een wat minder goed gevoel over !
Het grappige was wel dat er op de foto uit het doosje een wit stukje papier stak ...en ja u raad het al !!!!!!!
Dat was een stukje van de factuur met daarop mijn naam , adres en twee telefoon nummers ........dus ze wisten wel van wie die telefoon was ! Of ze kunnen niet lezen natuurlijk , dat zou ook kunnen .
Ik heb zeker wel per mail contact opgenomen , maar die is nooit beantwoord !
Trendy computers is niet zo heel goed in het beantwoorden van mail als het om garantie of dat soort zaken gaat !
Of als je probeert telefonisch contact te krijgen dan is het nummer niet meer in gebruik , later bleek dat door een fout in hun centrale te komen ...dat zou kunnen natuurlijk !
Maar goed ook mijn geduld is een keer op !
Ik ben ik contact gekomen met ITC waarborg , helaas is trendy computers wel lid ...maar ook weer niet helemaal......
Ik kreeg de volgende mail van dhr. Bel van itc waarborg .
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Geachte heer v.d. Linde,
ICTWaarborg kent een bemiddelingsservice waar consumenten gebruik van kunnen maken als zij een probleem hebben met een gecertificeerde ICTWaarborg-deelnemer. Omdat Trendy Computers geen gecertificeerde deelnemer is, kunnen wij helaas niets voor u doen. Wel is uw e-mail opgenomen in ons dossier van Trendy Computers zodat bij ons bekend is welke ervaringen klanten met dit bedrijf hebben.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Gerrit Jan Bel | juridisch redacteur / adviseur
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Mijn mond is toen toch wel een beetje open gevallen !
Dus het ITC waarborg stelt voor de consument eigenlijk niets voor als er problemen zijn ?
Daarbij heeft de consument ook het recht om een artikel binnen een week terug te zenden , zeker als het van deze slechte kwaliteit is !
Dus nu al weer bijna een maand verder , nog steeds geen reactie van trendy computers en ITC waarborg is een mooi logo maar stelt voor de consument niets voor als er problemen zijn !
En die zijn er !
Helaas ben ik niet de enige !
Ik ben vandaag maar uit wanhoop een goed telefoon gaan kopen in de plaatselijke gsm winkel , super netjes geholpen met duidelijke uitleg !
Zo kan het dus ook !
Maar ondertussen wel dik € 160,- betaald voor een defecte telefoon en na bijna een maand nog geen reactie ...laat staan dat er al geld terug gestort is !
Nu is het niet zo'n heel groot bedrag en ik zal er echt niet minder om slapen , maar het is allemaal niet zo heel erg netjes toch ?
Wat kan ik hiermee ?
Zet uw klacht op allerlei fora. Flink rondtoeteren, soms helpt dat. radar, Klacht.nl en ga maar door.
Dat zijn wij ook zeker van plan tijger , lees anders de volgende link maar eens door .....echt heel triest !
http://tweakers.net/shopreview/9177/trendy-computers/shopreviews/1/
Succes, voortaan eerst goed kijken voordat u ergens iets besteld. Er zijn zoveel louche internetbedrijfjes.
Waarom niet de winkel dit aanschaffen, waarom specifiek weer op afstand kopen?
Het gezeik begon al bij het uitpakken en dat het toestel al was beschadigd, Hup, weer inpakken en versturen met nodige frankering (portokosten).
Op deze wijze wordt eventueel goedkoop dús duurkoop!
U kunt deze partij voor de rechter dagen met een dagvaarding.
U kunt zich beroepen op de wet koop op afstand voor wat betreft de ontbinding. En voor wat betreft het verweer dat de schade u toe te rekenen is kun u stellen dat deze er bij aflevering reeds aanwezig was bij aflevering, met als gevolg dat de verkoper moet bewijzen dat dit niet het geval was.
Nu net weer contact gehad met Trendy computers , dit is mijn laatste poging en dan gaan wij verdere stappen ondernemen .
Liever wil ik dit zonder rechter of dergelijke oplossen , maar als het niet anders kan dan moet dit maar !
Ongelofelijk dat zo'n zaak het ITC waarborg mag dragen , maar ook ITC waarborg is flink traag hoor ...............het komt erop neer dat trendy computers hun waarborg wel mag voeren , maar als er iets aan de hand is dan is ITC waarborg niet thuis ....want ......Het ITC waarborg zegel dat trendy computers mag voeren stelt weinig of niets voor !
Geen enkele garantie voor de consument ............gebakken lucht dus !
Nieuw op Vraag & Beantwoord
Schimmel in trapkast
Ik woon sinds een week in een koopwoning uit 1974. We hebben 4 maanden geklust en toen zag ik al zwarte schimmel in de trapkast, die deels onder de grond zit. Dit zat op 3 van de 4 muren, alleen op kelderniveau. Er zit geen kruipruimte, en aan de andere kant van de muren zit dus grond. (Die waarschijnlijk flink vochtig is na alle regen van de afgelopen maanden.)
2 weken geleden heb ik de schi
...
Lees meer
Waspods het meest onzinnige bedenksel...
Ben ik de enige die vindt dat de waspods, met 3 of 4 verschillende gescheiden ingrediënten het grootst mogelijke onzinbedenksel is?
Met moeite gescheiden in zo'n pod gepropt en komt dan in de wasmachine binnen no- time weer bij elkaar zodra het omhulsel is gesmolten..en in verhouding giga-duur !!
Lees meer
Garantie Dyson stofzuiger
Goedemiddag, Op 8 mei hebben we een defect doorgegeven aan Dyson. Deze viel in de garantie en zou opgestuurd worden. Heb ook een bevestiging gekregen dat het onderdeel besteld zou worden. Wij kunnen de stofzuiger nu niet gebruiken en omdat het onderdeel vandaag (30-5) er nog steeds niet is heb ik contact opgenomen. Zij gaven als antwoord dat het nog niet in voorraad is maar nog veel g ... Lees meer
Populair in Computers & Telefonie
Hallo, wie weet waar ik de Evergreen top 1000 kan downloaden? Bv hartelijk dank.
In het korte verleden deed ik dat via de Pirate Bay maar die is jammer genoeg niet meer te ontvangen. Lees meer
blokkade toetsenbord
Ik heb per ongeluk mijn toetsenbord geblokkeerd zodat ik geen tekst meer kan typen. Ik werk met die comp. met windows XP. Hoe kan ik die blokkade opheffen? De overige functies werken normaal. Bedankt. Lees meer
CD-R of DVD-R
Ik wil filmpjes en foto's vanaf de laptop opslaan op een schijf. Welke kan ik het beste nemen een CD-R of DVD-R? Of maakt het niet uit. Lees meer