barnhoorn
door barnhoorn May 19, 2014 om 10:58
Computers & telefonie

Twee harde schijven of twee partities

Als ik via de verkenner mijn computer bekijk zie ik twee harde schijven staan: C:/ en E:/

Volgens mij kan dit betekenen dat ik twee harde schijven in mijn kast heb zitten maar volgens mij kan het ook zijn dat ik één harde schijf heb die in twee partities is verdeeld.

Hoe kan ik (zonder de kast open te maken) in de computer zien welke van de twee opties aan de orde is?

1012 13 Rapporteer

costnix
door costnix - May 19, 2014 om 13:22
2874 Antwoorden / 1 Vragen

Dat zou zichtbaar moeten zijn bij Schijfbeheer.

jo
door joentje1978 - May 19, 2014 om 14:13
367 Antwoorden / 6 Vragen

Startknop=> computerbeheer in zoekbalk intoetsen en op computerbeheer klikken=> dan op schijfbeheer klikken.

Of

Startknop=> configuratiescherm=> apparaatbeheer=> dubbelklikken op schijfstations en kijken of er 1 of 2 harddisks in de PC zitten.

valerius-2
door valerius-2 - May 19, 2014 om 14:16
7840 Antwoorden / 95 Vragen

Welk systeem heeft u.? Bij de oudere systemen met de rechte muisknop op comouter klikken en dan in de pop up die verschijnt op de functie schijfbeheer klikken.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 19, 2014 om 18:31
4299 Antwoorden / 5 Vragen

En voor specifiekere info, indien gewenst, is Speccy handig.

mtuinsma
door mtuinsma - May 20, 2014 om 12:06
38 Antwoorden / 0 Vragen

hier even de directe link voor speccy.

http://www.piriform.com/speccy/download

succes.

pi
door pieterwolters - May 20, 2014 om 16:42
3610 Antwoorden / 0 Vragen

Waarom zou je tooltjes gaan installeren voor functionaliteit die het OS al biedt? Zorgt uiteindelijk alleen maar voor vervuiling van het systeem (waar je dan weer tooltjes voor gaat installeren)....

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 21, 2014 om 17:24
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@pieterwolters
Doe dat nu niet complete onzin verkondigen.

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 21, 2014 om 17:26
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@pieterwolters
En nee ik ga niet vragen waar je dit in Windows vindt. Aangezien je daar toch never nooit geen antwoord op gaat geven, zoals gewoonlijk.

ho
door hobbybob - May 27, 2014 om 22:24
25 Antwoorden / 0 Vragen

dan in dit geval voor wie dat nog niet weet: is altijd makkelijk

Ga naar start: nee geen 200 EURO
klik op configuratiescherm
klik op apparatenbeheer
Kijk in de lijst bij schijfstations
kies de harde schijf die weergegeven wordt met de rechtermuisknop en kies eigenschappen
kies het tabje volumes
klik op invullen
Tada hier zie je dan de partities verschijnen met hun drive letter en de grote.

who needs progjes

Grtz
HB

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 28, 2014 om 17:09
4299 Antwoorden / 5 Vragen

@hobbybob
Doe je dat altijd zo lastig? ;-)

Open Total Commander en zie direct, van de c schijf, deze info. Voor de andere partities hoef ik maar 2 keer te klikken.

ho
door hobbybob - May 28, 2014 om 21:31
25 Antwoorden / 0 Vragen

[quote=lekkerisdat schreef op woensdag 28 mei 2014, 17:09]@hobbybob
Doe je dat altijd zo lastig? ;-)

Open Total Commander en zie direct, van de c schijf, deze info. Voor de andere partities hoef ik maar 2 keer te klikken.

Lekker is dat

Hoezo lastig.
Voor iemand die de weg niet weet binnen zijn OS en de hierin ondergebrachte mogelijkheden waarschijnlijk wel.

Geef alleen maar aan dat je dit soort Losse programmatuur niet nodig hebt om te zien hoe de zaak in elkaar zit of geconfigureerd is en dat het OS legio mogelijkheden biedt hierin ga ik helemaal met pieterwolters mee.

En de vraagstelling van TS was toch echt

Hoe kan ik (zonder de kast open te maken) in de computer zien welke van de twee opties aan de orde is?

Hierbij uitgaande dat je voor deze simpele info geen aparte software gaat installeren
en daar wilde jij geen antwoord op geven omdat de TS hierop niet zou reageren

Mijn antwoord was voor diegene die daar eventueel wel nieuwsgierig naar was..

ho
door hobbybob - May 28, 2014 om 21:46
25 Antwoorden / 0 Vragen

sorry niet de ts maar pieterwolters reactie

lekkerisdat
door lekkerisdat - May 29, 2014 om 12:42
4299 Antwoorden / 5 Vragen

[quote=hobbybob schreef op woensdag 28 mei 2014, 21:31]Geef alleen maar aan dat je dit soort Losse programmatuur niet nodig hebt om te zien hoe de zaak in elkaar zit of geconfigureerd is en dat het OS legio mogelijkheden biedt hierin ga ik helemaal met pieterwolters mee.
Lees mijn reactie nog eens, dan niet het woordje 'specifiekere' overslaan, mijn reactie is enkel een aanvulling, meer niet.

Zie hier het verschil, gaat er al een lampje branden?